• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    basio skrev 2017-07-29 10:50:20 följande:

Lustigt att vi fick så lika, både vikt och mående på bebisarna ... och så det fina namnet!

Japp... men nu med amningen.... känner mig sämst som helt plötsligt fick gråtattack och sen försvann mjölken plötsligt oxå.... försöker pumpa.... vilket tar evigheter.... tvingats ge babysemp åt honom (knappt tar flaskan). Jag räcker ju inte till... Elvin har dessutom fosterfett i ljumsken en hel vecka senare som jag trodde skulle vara kvar... han är skinnflådd där... och ligger helt utan blöja och med salva. Får se om jag kan rädda stackaren...

Övrigt så himla lugn... fin bebis :) man vill ju vara lycklig den här tiden...inte sant?
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-29 16:50:16 följande:

Skämtade med mamma här, snart testat allt, akut snitt, start ala film vatten avgång PLASK, lång latensfas hänga i bokhyllan åka in o krysta ut på några timmar, å nu verkar det bli igångsättning! Kanske ska utbilda mig t bm istället :) har ju personlig erfarenhet av snart alla olika varianter ;)

Förlåt att jag skrattar men åååh va jag tycker synd om dig! Snart så.. vi kan ju inte gå över i det oändliga (tack o lov!!)
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 16:57:27 följande:
    Förlåt att jag skrattar men åååh va jag tycker synd om dig! Snart så.. vi kan ju inte gå över i det oändliga (tack o lov!!)
    Nä det är ju det som är ljuset i denna väntan. Men varje dag känns som en evighet. Nu är iaf biljetter till bio bokat så denna kvällen händer nåt annat än sitta å glo på varandra i soffan. Passar bra när det är höstruskväder ute. Med min tur så går väl vattnet i den nyrenoverade biografen ;) men bion ligger iaf i samma stad som förlossningen så då är vi ju på plats så att säga :)
    Äldsta dottern tycker lillebror är olydig å helt hopplös, jag är böjd till att hålla med ;)
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-29 17:13:36 följande:

Nä det är ju det som är ljuset i denna väntan. Men varje dag känns som en evighet. Nu är iaf biljetter till bio bokat så denna kvällen händer nåt annat än sitta å glo på varandra i soffan. Passar bra när det är höstruskväder ute. Med min tur så går väl vattnet i den nyrenoverade biografen ;) men bion ligger iaf i samma stad som förlossningen så då är vi ju på plats så att säga :)

Äldsta dottern tycker lillebror är olydig å helt hopplös, jag är böjd till att hålla med ;)

Jag hann varken med bio lr badhuset i slutet hehe

....heja er som är kvar ....vet inte hur många som är kvar i graviditeten men 2 vet jag säkert iaf...

Heja heja
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-29 21:59:56 följande:

Jag hann varken med bio lr badhuset i slutet hehe

....heja er som är kvar ....vet inte hur många som är kvar i graviditeten men 2 vet jag säkert iaf...

Heja heja

Tror vi är 5 st som är kvar.. denna väntan.. händer det inatt? Blir det augusti bebis? Jag vill verkligen inte att bebis föds 1 augusti!!! Den dagen tänker jag knipa :) tror stenhårt på 2 eller 3 augusti.. ska bli spännande att se om jag har rätt.

Så mysigt att du har din Elvin på utsidan.. mys!
  • Malimari

För mig spelar datum ingen roll bara han kommer ut och det snart haha! Åh jag vill så gärna att det startar.

• Lady K

Och jag som börjat bli otålig idag och då har jag ju inte ens nått bf än...3/8. Mår bra så det är inte det som är problemet, men nu vill man ju träffa den lilla människan därinne! Tänk vad knäppt att man varit hur tålmodig som helst i 39-40 veckor och sen känns typ två veckor helt evighetslångt...

• Vet hur det känns
    Malimari skrev 2017-07-29 22:21:27 följande:

För mig spelar datum ingen roll bara han kommer ut och det snart haha! Åh jag vill så gärna att det startar.

Förstår det!! :) Har en dotter här hemma som fyller år den 1 augusti så hon är orolig att hon ska få dela födelsedagen med sin lillebror.. men men man kan ju inte bestämma :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 22:14:30 följande:

Tror vi är 5 st som är kvar.. denna väntan.. händer det inatt? Blir det augusti bebis? Jag vill verkligen inte att bebis föds 1 augusti!!! Den dagen tänker jag knipa :) tror stenhårt på 2 eller 3 augusti.. ska bli spännande att se om jag har rätt.

Ja han är så mysig .... men det fortsätter med knäppa hormoner .gråt och lite ilska på karlen.... så när fasen är man nöjd :) ..... ja om du föder 4 augusti så är det min mans f.d ....så håll ut till på fredag :)
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 22:14:30 följande:

Jag har precis klarat mig förbi exmakens födelsedag ( igår ) så jag är nöjd. Nu vill jag ha ut bebis fortast möjligt, har inga "dåliga" datum kvar. Hoppas du missar den 1/8 också, det är inte roligt att känna sig stressad för att bebisen kommer på fel dag, man jan ju ändå inte höra något åt det isf.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny