BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Jag kände både första och andra barnet i vecka 18. Med andra låg dock moderkakan i framvägg. Är nu i vecka 16 och väntar ivrigt på att känna något!!
Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag började känna något förra gången ;) men vad jag har förstått känner man tidigare när man är omföderska. Men helt omöjligt är det ju inte att det är fostret du känner :) min ligger iaf långt ner det var nog lite därför jag var osäker först. För jag har för mig att med pojken började inte känna förrän han låg högre upp, men kommer som sagt inte ihåg exakt :)
Jag kände både första och andra barnet i vecka 18. Med andra låg dock moderkakan i framvägg. Är nu i vecka 16 och väntar ivrigt på att känna något!!
Ni som vet hur det känns när bebisen rör på sig i början!!
Jag TROR, eller är nästan 100% säker, på att jag känt av bebisen. Men blir så osäker eftersom jag bara är i vecka 15+6? Det känns så tidigt? Jag vet inte hur det känns heller.
Igår kände jag när jag satt med en kund (som dessutom råkar vara ssk på förlossningen/BB) hur det fladdrade till och nån minut efter kände jag som små dova knuffar eller vet inte hur jag ska förklara det. Lite som när man trycker ut tungan på insidan av kinden? Förstår ni? Efter ytterligare 10-15 min kände jag en till "knuff".
Det här är inget jag känner igen sen tidigare. Kändes inte alls som tarmar eller gaser. Jag kände allt där nere där det är lite hårdare, alltså där livmodern sitter.
Tror ni jag inbillar mig? Min kund sa att det mycket väl kunde vara bebisen, speciellt eftersom jag aldrig känt de där rörelserna förr.
Usch, känns så konstigt. Har i några dagar haft "ont" i nedre delen av magen. Runt livmoderkanten. Det är väldigt obehagligt att gå. Blir orolig att nåt är fel. Det känns så tungt neråt.
Har även ont ner i vänstra benet. Kommer mer framåt eftermiddagen.
Känner mig helt otymplig och känns inte alls kul. Vad är det som händer i min kropp?
Ska jobba 10-21.30 idag och det känns skit, ända som känns bra är att ligga ner.
Usch, känns så konstigt. Har i några dagar haft "ont" i nedre delen av magen. Runt livmoderkanten. Det är väldigt obehagligt att gå. Blir orolig att nåt är fel. Det känns så tungt neråt.
Känner mig helt otymplig och känns inte alls kul. Vad är det som händer i min kropp?
Ska jobba 10-21.30 idag och det känns skit, ända som känns bra är att ligga ner.
Nu börjar.tiden komma för rul :) när har ni tider? Hur känner ni inför det:)? Själv har jag tid först den 16/2. Går allt bra ska vi berätta för barnen den kvällen:)
Min stora mage idag, 15+6....
Men känns lite bättre just storleksmässigt när jag sett bilder på andra i facebookgruppen för oss som väntar tvillingar..de var också väldigt stora vid den tiden. Dock är det onda något jag är orolig för, men det är säkert ligamenten som gör ont eftersom det växer så mycket....