• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Brennda
    Beebii skrev 2017-01-17 21:41:00 följande:

Hehe nä vi har valt att inte få veta denna gång! Tycker det är oerhört spännande överraskning den dagen bebis kommer ut! Men man kan ju ha teorier osv.

Absolut, trodde du inte orkade vänta till rul och därför kollat teorier. Sorry! Javisst är det spännande att vänta, själv är jag för nyfiken för att inte ta reda på det.
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-17 22:25:39 följande:

Ska kolla På en eventuell vagn imorgon :) en Emmaljunga ozone -10.

Vad häftigt! Rekommender starkt det chassit:) har ett som står hemma o väntar :) smidig, lättkörd men endå stadig och stabil! Har dock inte ergonomisk sittdel:)
  • Haiduchi
    acinnaleh skrev 2017-01-18 06:18:00 följande:

Vi ska inte heller ta reda på kön.

Vi beställde vagn på nyårsafton (crescent Classic duo). Efter att inte ha fått nåt annat än en orderbekräftelse två veckor senare försökte vi ringa butiken. Fick till slut info via e-post att det inte skulle komma några vagnar i den färgen till butiken förrän i mars, men då är det ny årsmodell men samma färg ser det ut som ;) känns lite sådär med infofködet men valde att få betala efter leverans så det känns ju skönt i efterhand.

Tur ni var ute i så god tid att bebisen ännu inte har kommit i mars iaf.

Vi hade först inte tänkt köpa ny vagn. Vi har en gammal rejäl Emmaljunga -00!! Kallar den för traktorvagnen ;)

Absolut bästa vagnen att gå i skogs med. Bor i skogen men sjukt otymplig i stan och alla andra ställen.

Den vi ska kolla på idag känns aningen nimmare. Går att fälla med liggdel och sittdel på. Sånt gillar jag.
  • Beebii
    Treansresa skrev 2017-01-17 22:06:08 följande:

Kul att läsa en till som inte ska kolla:) vi har också bestämt att vänta tills den kommer ut.

När men visst! Första barnet kollade vi inte och jag var övertygad om pojke - ut kom en flicka. Andra barnet kollade vid kub och då fick vi veta att det oxå var en flicka. Nu känner jag verkligen att det var det mest spännande för mig som mamma. Vi känner ju allt annat som händer med bebisen så en överraskning den dagen ska bli kul. Om inte bebisen själv tänker visa upp sig på RUL då! hoppas den kan spara sig
    Haiduchi skrev 2017-01-17 22:22:34 följande:

Om jag förstått rätt? En pojke då kanske? Vill ni ta reda på?

Nej vi ska inte ta reda påsen jag fick oxå den känslan, men så sa någon att man iaf inte ser på den bilden
    Brennda skrev 2017-01-17 22:33:24 följande:

Absolut, trodde du inte orkade vänta till rul och därför kollat teorier. Sorry! Javisst är det spännande att vänta, själv är jag för nyfiken för att inte ta reda på det.

Ja vi har provat båda varianterna som sagt och detta var roligare!

Angående vagn så har vi kvar en Emmaljunga cross city -07 med svängbara framhjul. Mycket mysig rejäl (men sålde ligginsatsen för ett tag sen...) men tung.

Har även en syskonvagn City select med två sittdelen och en liggdel. Är osäker om vi ska skaffa oss en till men hade nog velat ha en lätt lättkörd vagn att ta med som man kan klicka i bilstolen i. Men man kanske inte behöver en sån? Vad tror ni?
  • Beebii

Idag petade magen verkligen ut fast jag låg ner! Vaknade kissnödig (som alltid nu för tiden) och kunde lilla bollen! <3

Hur ser era "liggmagar" ut?

• Gameofthrones123
    Beebii skrev 2017-01-18 08:36:14 följande:

Idag petade magen verkligen ut fast jag låg ner! Vaknade kissnödig (som alltid nu för tiden) och kunde lilla bollen! <3

Jag känner på magen varend morgon i hopp on att det ska finnas en bulle när kag ligger ner, men nae inte än.. bebis kanske ligger långt in :)
  • FrökenMp

Ungefär sådär ser min ut också fast lite mindre kula:D

Så himla häftigt. Det är liksom så hårt där under. Jag trycker och känner på min mage varje morgon. Min sambo säger att jag inte får för han är rädd att jag ska klämma sönder bebisen haha
  • Haiduchi
    Beebii skrev 2017-01-18 08:26:18 följande:

När men visst! Första barnet kollade vi inte och jag var övertygad om pojke - ut kom en flicka. Andra barnet kollade vid kub och då fick vi veta att det oxå var en flicka. Nu känner jag verkligen att det var det mest spännande för mig som mamma. Vi känner ju allt annat som händer med bebisen så en överraskning den dagen ska bli kul. Om inte bebisen själv tänker visa upp sig på RUL då! hoppas den kan spara sig Nej vi ska inte ta reda påsen jag fick oxå den känslan, men så sa någon att man iaf inte ser på den bilden Ja vi har provat båda varianterna som sagt och detta var roligare!

Angående vagn så har vi kvar en Emmaljunga cross city -07 med svängbara framhjul. Mycket mysig rejäl (men sålde ligginsatsen för ett tag sen...) men tung.

Har även en syskonvagn City select med två sittdelen och en liggdel. Är osäker om vi ska skaffa oss en till men hade nog velat ha en lätt lättkörd vagn att ta med som man kan klicka i bilstolen i. Men man kanske inte behöver en sån? Vad tror ni?

Hade inte pengarna styrt och att vi egentligen har en fungerande vagn så hade jag velat ha en Britax smile 2 hela paketet så man kan ha babyskyddet på. Verkar ju sjukt nimt ! Nu är vi ju äldre än första gången och hade velat ha allt så smidigt som det går.

Men blir iaf ett babyskydd med klickbas, förra gången hade vi nån enkel variant man spände med bälte. Så bökigt.
  • GrönaDruvan

Här är min "liggmage"....
    Knepig bild, men ni ser säkert. 15+3 idag.
  • Sosozo

Vi ska i te heller kolla könet. Hoppas det inte blir för synligt på rul, med förra barnet var det helt tydligt på rul, "öh, jag ser att det är en son" sa jag, "haha! Ja, det går inte att ta miste på" sa bm

Så här ser min med ut när jag ligger. Tycker magen är jättestor nu när jag står upp med. Men ännu har inget sett det utan att jag sagt något typ på jobbet. Har iofs stora skjortor osv men men.

Svar på tråden BF 1-15 Juli