• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Beebii
    narie24 skrev 2017-01-22 07:16:38 följande:

Åh, kunde vara jag som skrev! Ska också på RUL först 22/2. Då är jag i slutet av vecka 20. Känns så otroligt långt dit. Sista veckan har jag börjat bli såå otålig. Det känns som tiden sniglar sig fram! Vill bara gå i ide någon månad.

Haha ja men eller hur! v.20 liksom? Så sen brukar jag aldrig göra ul, har dock gjort ett tidigt privat i v.8 samt kub där vi fick göra 2ggr pga bebisens placering så jag har ju sett bebis 3ggr men fattar ändå inte att det nu är en decimeter stor alien i min mage? Jag är allt lite trög nu.... har inte berättat på jobbet än heller så känns som man lever något slags dubbelliv! :-/
  • narie24
    Beebii skrev 2017-01-22 08:33:43 följande:

Haha ja men eller hur! v.20 liksom? Så sen brukar jag aldrig göra ul, har dock gjort ett tidigt privat i v.8 samt kub där vi fick göra 2ggr pga bebisens placering så jag har ju sett bebis 3ggr men fattar ändå inte att det nu är en decimeter stor alien i min mage? Jag är allt lite trög nu.... har inte berättat på jobbet än heller så känns som man lever något slags dubbelliv! :-/

Önskar man kunde få ett RUL i alla fall en vecka tidigare ????. Jag är så dålig på att vänta.

Har för mig att jag varit i v 19 de tidigare ggrna.

Har inte berättat för chefen än, men de flesta av mina kollegor vet. Måste gömma lilla maggen ändå på jobbet. Arbetar som lärare och känns för tidigt att berätta för föräldrarna redan nu. Efter RUL går jag ut med det har jag tänkte. Ska bli skönt att ha vilka kläder jag vill. Känner mig så plufsig i mina stora skjortor.
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-21 16:00:09 följande:

Min stora mage idag, 15+6....

Men känns lite bättre just storleksmässigt när jag sett bilder på andra i facebookgruppen för oss som väntar tvillingar..de var också väldigt stora vid den tiden. Dock är det onda något jag är orolig för, men det är säkert ligamenten som gör ont eftersom det växer så mycket....

Ja efter sett din mage känner jag mig lugn, jag väntar inte tvillingar :D

Men vilken fin mage, att du lyckas dölja den, typ, på jobbet förstår jag inte hur du gör.

Min svullnad känns mindre och mindre. Ser mindre gravid ut nu än för några veckor sen. Men gör inget, känner av den dagligen nu! :)
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2017-01-22 14:00:03 följande:
    Ja efter sett din mage känner jag mig lugn, jag väntar inte tvillingar :D

Men vilken fin mage, att du lyckas dölja den, typ, på jobbet förstår jag inte hur du gör.

Min svullnad känns mindre och mindre. Ser mindre gravid ut nu än för några veckor sen. Men gör inget, känner av den dagligen nu! :)
    Hehe....nu går det knappt att dölja längre. Nu börjar folk titta ordentligt och för mig känns det konstigt att de inte ser.
    Jag fasar för hur stor jag kommer bli!

Ultraljud på tisdag, längtar!!
  • Treansresa

Min mage har lagt sig i storlek. Men nu är det den söta lilla kulan. Har dock gått ner ännu mer i vikt nu så ska träffa dietisten på torsdag igen. Min bm är inte orolig men lika bra att kolla över igen:)

• Madelia
    Beebii skrev 2017-01-21 23:20:25 följande:

Å jag har inte rul förrän 22/2! En evighet dit och nu när jag gått in i v.15 börjar jag noja då jag inte känner av bebisen... är ju fortfarande för tidigt inser min logiska hjärna men inte resten! Känner kulan och själva livmodern men inget fladdermöss eller sprattel....äsch hur lång tid ska man vara gravid egentligen? Tror inte jag var gravid så här länge med de andra två barnen. Iaf tycker min hjärna att det går sjuuuukt långsamt nu....

Jag är i slutet av v.17 och har heller inte känt något alls ännu. Hoppas det kommer snart!
  • Madelia
    Treansresa skrev 2017-01-21 13:40:17 följande:

Nu börjar.tiden komma för rul :) när har ni tider? Hur känner ni inför det:)? Själv har jag tid först den 16/2. Går allt bra ska vi berätta för barnen den kvällen:)

Vi har rul 31/1, så snart bara en vecka kvar! Allt såg bra ut på kub, så jag hoppas ju att det ska göra det nu också. Känns mest spännande för vi tänkte kolla kön. Med förra visste vi inte innan hon kom. Tror på pojke denna gång, men det trodde jag förra gången också.
  • preggojojjo

Hakar lite sent på med mitt första inlägg någonsin på Familjeliv ???? Jag är en 36-årig Västerbottens som är (overkligt men sant) gravid med mitt (och vårt) första barn ????

Jag och min sambo tog oss, efter några barnlösa år, i kragen och genomgick en barnlöshetsutredning följt av IVF - som till vår stora förvåning och glädje lyckades på första försöket ????

Vi har än så länge beräknad BF 5 juli. Gjorde KUB-test dagen innan julafton och allt såg bra ut, vilket var jätteskönt. Väntar ändå med spänning på RUL 1/2.

Mådde illa i början men nu (i vecka 17) mår jag toppen - fast magen börjar vara rätt stor. Tänkte vänta till efter RUL med att berätta för de kollegor som inte vet, men nu börjar jag vara less på att dölja magen under billiga tröjor och ponchos, så jag tror det får komma ut nu - jag vill ju njuta av att vara gravid varenda minut på dygnet och inte dölja den ????

De här "spökveckorna" när det känns som att inget händer har gjort mig nojig i omgångar, men fick låna en Clearblue Ultraljudsmonitor av min bror och hans tjej och igår hörde jag hans hjärtslag klart och tydligt ? Jag säger "han" och har så gjort sedan jag plussade, bara för att jag har känt på mig att det är en pojke medans min sambo tror starkt på en tjej. Ska bli spännande att se vem som har rätt ???? Arbetsnamnet har under hela resan varit Optimus ???? och det är först senaste veckorna vi har lyckats hitta namn som båda gillar och som känns som "våra" namn - vad de är håller jag dock hemligt, men det blir inget Transformersnamn iaf ????

• preggojojjo

Oj! Alla mina smileys blev frågetecken. Hoppas ni har överseende med det, är som sagt mitt första inlägg.

• Brennda
    Madelia skrev 2017-01-22 20:41:38 följande:

Jag är i slutet av v.17 och har heller inte känt något alls ännu. Hoppas det kommer snart!

samma här! Börjar fundera på om jag inte har moderkakan i framvägg eller vad man nu kallar det. Jag vill ju känna bebisen! Men har ju sett den på ultraljud för senast en vecka sedan o den levde och rörde på sig. Hittade en gammal tråd här på fl och där tipsade en om att man skulle lägga sig i ett tyst mörkt rum, dricka ett glas kallt vatten och lägga händerna på magen. Så jag ska prova det nu haha.
Svar på tråden BF 1-15 Juli