• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-01-14 12:32:03 följande:

Planer och planer. ;) börjat titta igenom allt vi har och har tömt vinden på kläder. Allt upp till typ 74-80 är tvättat och sorterat i påsar. Har kollat på en byrå på Ikea som vi nog köper hem snart, tänkte ta det när vi köper ny mindre soffa också då vi ska göra om lite i ena vardagsrummet, gästrummet som också innehållet ett skrivbord med skrivare just nu ska bli bebisens rum så småningom. Just nu är tanken att göra plats för min och bebisens byrå samt förvaring för lite av småbarnssakerna. Min byrå står t ex där bebissängen ska stå i vårt rum :)

Verkligen småsaker mot det du/ni ska hinna!

Har ju även anmält mig på tjejvasan men vet inte om jag tänker starta, tre mil verkar lite långt ;) men vi ska ändå semestra en vecka i Sälen på sportlovet så jag är ju där. Det är den resa jag vet att familjen ska göra. Vi hade varit välkomna att bo en vecka i den lägenhet som svärföräldrarna hyr i Budapest hela juni men det funkar ju liksom inte :p

Haha oj nu har också en hel del att göra! Häftigt med tjejvasane, förstår dock att du tvekar lite. Har du hunnit åka mycket Iår?
  • Treansresa
    ciwny skrev 2017-01-14 12:53:06 följande:

Då vi fortfarande sitter på två olika boenden, varav min lägenhet är en etta i innerstan med sovloft, så ska väl boendefrågan lösas. Dock pendlar jag till jobbet vilket blir för långt från pappans lägenhet. Planerar att jobba fram till sommarlovet i slutet av juni så sedan ska väl flytten ske. Kör oftast motorcykel vilket kanske kan bli lite klurigt den här säsongen då kläderna verkar krympa lite nu för tiden... ????

Utöver det har vi en skidresa bokad, en Japanresa bokad i april och en resa till Spanien första veckan i september. Håller tummarna för att allt fungerar men Japan var bokat sedan innan så man får ta det som det kommer. Funderar på utökad försäkring för första gången om man skulle vilja söka vård eller kolla upp något efter flygresan. Någon som har tips?

I övrigt planerar jag att jobba på och försöka njuta!

Försäkring tycker jag verkligen du ska kolla på. Och då så du verkligen får flygs då:) många har 28-32 som gräns, och vet ej vilken vecka du blir så:)
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-14 10:11:21 följande:

Jag har redan börjat stressa lite över allt jag vill hinna göra innan bebisen kommer. Har börjat få rejäla problem med framfogen nu så är nog mycket det som sätter press.

Har ni nå planer att göra innan bebisen kommer?:)

Vi behöver bygga om vardagsrummet så vi får ett extrarum. Gubben avskyr att måla o förarbeta så det är min lott. Han får bygga väggar.

Vi vill också hinna åka på minst en resa till utan barn. Vi har alltid åkt iväg 3-4 ggr per år förut och nu är de slut med det.

Sedan ska vinden och sista i källaren röjas.

Och huset började vi måla ifjol, nu får ju inte ja måla som de ser ut, men det ska också försöka göras klart.

Känner med som du, jag måste boa nu för sen kommer fogarna att vara för jävliga.

Våra planer inför detta barnet:

Få köket klart, mannen vill byta duschdörrar.

Var på vår sista bara vuxengrej förra helgen, spa!

Sen är det att gå igenom det vi har, inte moycket kläder iaf, vi har ju sålt av med tron på att inte ha fler barn.

Annars är det nog bara att boa med möbler mm.

Hur ska ni göra med rum, mm.

Vi har två sovrum i huset, så måste fixa ett nytt.

Men tanken är att vänta med det tills barnen ska ha ovanvåningen själv, tänker när yngsta är tidigast 3-4 år.

Innan dess sover den med oss och i hallen mellan våra sovrum här uppe. tänkte först att de skulle dela rum i två år kanske. Men känns så onödigt att lägga tid och pengar att ändra om i dotterns rum så de båda får plats.

Sen är det Ju 6 år mellan dom med.

Lilla syskonet får helt enkelt sova i hallen och ha lekrum i vårt framtida sovrum där nere. Kommer ju ändå bara vilja leka där vi är. Finns inga väggar där vi ska ha vårt sovrum, ska liksom bygga ett bredvid vardagsrummet.

Har hyfsat litet hus b
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-14 23:34:31 följande:

Känner med som du, jag måste boa nu för sen kommer fogarna att vara för jävliga.

Våra planer inför detta barnet:

Få köket klart, mannen vill byta duschdörrar.

Var på vår sista bara vuxengrej förra helgen, spa!

Sen är det att gå igenom det vi har, inte moycket kläder iaf, vi har ju sålt av med tron på att inte ha fler barn.

Annars är det nog bara att boa med möbler mm.

Hur ska ni göra med rum, mm.

Vi har två sovrum i huset, så måste fixa ett nytt.

Men tanken är att vänta med det tills barnen ska ha ovanvåningen själv, tänker när yngsta är tidigast 3-4 år.

Innan dess sover den med oss och i hallen mellan våra sovrum här uppe. tänkte först att de skulle dela rum i två år kanske. Men känns så onödigt att lägga tid och pengar att ändra om i dotterns rum så de båda får plats.

Sen är det Ju 6 år mellan dom med.

Lilla syskonet får helt enkelt sova i hallen och ha lekrum i vårt framtida sovrum där nere. Kommer ju ändå bara vilja leka där vi är. Finns inga väggar där vi ska ha vårt sovrum, ska liksom bygga ett bredvid vardagsrummet.

Har hyfsat litet hus b

Förstår att det känns onödigt att göra om hennes rum. Tänk alla smågrejer som ska gömmas:( tror det är en bra plan att låta bebisen sova i hallen tills det är färdigt med erat nya sovrum:) de behöver ju ganska lite yta när de är små endå :)

Vi ska sätta upp en vägg i vardagsrummet så det blir avdelat. Och där är de tänkt att vi och bebisen sover nu och sedan när den ska ha eget rum flyttar vi därifrån. Vi brukar sova i källaren, men på vintrarna blir de ganska kallt, och med mina fogar vill jag gå i så lite trappor som möjligt. Annars har 3 barn eget rum och 2 delar som det är nu. Rummet som delas är 30 kvm lika med vårat vardagsrum. Grabbarna är lika gamla som delar och kommer få göra det tills det inte funkar mellan dom. Då blir det att bygga vägg där också. Vi har 'turen' att vi bor stort så det går att lösgöra utrymmen om man vill. Våran walk in closet kan också ryka om vi behöver ett rum till. Fast då är frågan hur man smidigt skulle lösa. Förvaring av kläder och textiler till 8 personer.
  • Haiduchi

Så var man på vårdcentralen igen. Har fått uvi igen... en vecka sen jag slutade med antibiotika kuren... och idag har jag blod i urinen med. Kul. Är så nojig. Läst om hur det ökar risken för CP. Inte kul..... :(

Och ska jobba kl 14. Måste hinna..... skit dag

• Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-01-15 11:39:22 följande:

Så var man på vårdcentralen igen. Har fått uvi igen... en vecka sen jag slutade med antibiotika kuren... och idag har jag blod i urinen med. Kul. Är så nojig. Läst om hur det ökar risken för CP. Inte kul..... :(

Och ska jobba kl 14. Måste hinna..... skit dag

Nejjj, oflyt! Men ökad risk för CP osv är väl om man går länge obehandlad?

Hoppas det går ok på jobbet!
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-01-14 12:22:32 följande:

Jag vet faktiskt inte om jag känner nånting än, jag trodde det för ett par veckor sen men sen har jag nog inte känt nåt. Kan dock känna livmodern tydligt nu ibland och att den växer så försöker att inte oroa mig. Glömde ju fråga var moderkakan sitter och bebis är ju typ bara 14-15 cm lång för mig nu i v 15+3.

Nej, det är svårt tycker jag att veta vad dom är vad. Känner lite buff och rörelser ibland speciellt efter jag haft en sammandragning tex om jag byter ställning i sängen eller är kissnödig. Men jag kan inte säga helt säkert ändå. Det jag kan minnas från tidigare graviditeter är ju de där benpassen bebisarna kört på slutet, där man ser tydligt och det känns jättetydlig. Minns inte riktigt hur det var så här tidigt.

Men det här med bh! När slutar brösten växa? Jag har inte köpt nya bh'ar för jag tror jag skulle växa ut dem! Har gått från typ 70a/75a till 80c/85c nu och det verkar inte sluta här! Vänner jag möter kommenterar tom mina bröst.
  • GrönaDruvan

Lite avis på er som får stora bröst, haha
    Mina växer då aldrig när jag är gravid!!
    Visst blir de något fylligare, men inte så jag behöver byta bh.
    Tror inte mina bröst hör till min kropp, haha

Svar på tråden BF 1-15 Juli