• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Beebii

Jättefina magar ju! Ja jag känner med varje morgon men imorse när jag vaknade var jag otroligt kissnödig och kände då försiktigt på magen och minsann en hård kula var det där då! Ser inte heller annat än att jag blivit rund och plufsig runt magen när jag står upp. Smart 15 fulla veckor och längtar efter första rörelsen innefrån!

• Haiduchi

Ni har alla så fina magar :)

Själv har jag mycket hull framför så någon tydlig boll ser jag inte men kan känna den iaf

• Treansresa

Min mage syns inte när ja ligger, känner iaf den. Är nog också lite hull som stör där.

Nu har jag äntligen fått Rul tiden. 16/2 kan hända det blir 2 st men jag hoppas självklart de inte flyttar mig.:)

• FrökenMp

Ni som vet hur det känns när bebisen rör på sig i början!!

Jag TROR, eller är nästan 100% säker, på att jag känt av bebisen. Men blir så osäker eftersom jag bara är i vecka 15+6? Det känns så tidigt? Jag vet inte hur det känns heller.

Igår kände jag när jag satt med en kund (som dessutom råkar vara ssk på förlossningen/BB) hur det fladdrade till och nån minut efter kände jag som små dova knuffar eller vet inte hur jag ska förklara det. Lite som när man trycker ut tungan på insidan av kinden? Förstår ni? Efter ytterligare 10-15 min kände jag en till "knuff".

Det här är inget jag känner igen sen tidigare. Kändes inte alls som tarmar eller gaser. Jag kände allt där nere där det är lite hårdare, alltså där livmodern sitter.

Tror ni jag inbillar mig? Min kund sa att det mycket väl kunde vara bebisen, speciellt eftersom jag aldrig känt de där rörelserna förr.

• Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-01-20 07:07:00 följande:

Citerar mitt eget inlägg från onsdag EM i 16+0. Kände noga efter livmodern igår kväll och den var ungefär lika långt ner som vanligt, typ 10 cm under naveln. Kändes på morgonen som att magen tog i när jag försökte lägga mig på mage om jag vände mig från rygg åt vänster (men inte alls som det tog i om jag vände mig åt höger. Hursomhelst, la mig på rygg iaf innan jag gick upp och det kändes typ helt tomt där livmodern var tydlig på kvällen. Istället fanns ett hårt och rätt brett område som började ett par centimeter under naveln och sen fortsatte neråt till ungefär där livmodern slutade uppåt igår. Kan bebis ha flyttat på dig så mkt över en natt??

När jag ställde mig upp såg för övrigt magen ut ungefär som vanligt.

På morgonen innan jag har kissat ät det ungefär så för mig med. Kan skilja mycket! Sen sjunker livmodern ned efter en stund, efter toabesöket.
  • sobrio88

Nu är jag säker på att det är fosterrörelser jag känner :) kände redan för nån vecka sen men trodde då att det var alldeles för tidigt (blev ju flyttad 2.5 v vid ultraljudet i tisdags så är i v 16 nu). Nu har jag kännt när jag sitter ner i 2 dagar på raken :) känns skönt att känna att det är liv där inne eftersom jag varit relativt symptomfri förutom foglossning i några veckor nu :)

• FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-01-20 10:11:54 följande:

Nu är jag säker på att det är fosterrörelser jag känner :) kände redan för nån vecka sen men trodde då att det var alldeles för tidigt (blev ju flyttad 2.5 v vid ultraljudet i tisdags så är i v 16 nu). Nu har jag kännt när jag sitter ner i 2 dagar på raken :) känns skönt att känna att det är liv där inne eftersom jag varit relativt symptomfri förutom foglossning i några veckor nu :)

Jag har också för mig att jag känt rörelser och nu är jag mer säker för jag kände även idag. Har bara känt när jag sitter ner:)

Hur känns det för dig??
  • sobrio88
    FrökenMp skrev 2017-01-20 10:13:55 följande:

Jag har också för mig att jag känt rörelser och nu är jag mer säker för jag kände även idag. Har bara känt när jag sitter ner:)

Hur känns det för dig??

Det är ju inte ens 2 år sen som jag var gravid sist så jag kände igen det direkt men trodde nog först att jag bara inbillade mig. Men eftersom jag gjorde ultraljud i tisdags så fick jag veta ungefär var den ligger och det där det är lite volter nu ;) så det var skönt att få en bekräftade att jag inte bara hittade på :D

Är det ditt första barn?
  • FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-01-20 10:20:24 följande:

Det är ju inte ens 2 år sen som jag var gravid sist så jag kände igen det direkt men trodde nog först att jag bara inbillade mig. Men eftersom jag gjorde ultraljud i tisdags så fick jag veta ungefär var den ligger och det där det är lite volter nu ;) så det var skönt att få en bekräftade att jag inte bara hittade på :D

Är det ditt första barn?

Åh, vad häftigt! Du vet ju iallafall att det är fosterrörelser du känner eftersom du varit med om det förr. Jag är gravid med mitt första barn så detta är helt nytt för mig.

Det som gör att jag är så säker på att det är bebisen är att jag aldrig nånsin känt det här förut. Det som gör mig osäker är att jag bara är i vecka 16+0 så känns så tidigt?:)
  • sobrio88
    FrökenMp skrev 2017-01-20 10:35:16 följande:

Åh, vad häftigt! Du vet ju iallafall att det är fosterrörelser du känner eftersom du varit med om det förr. Jag är gravid med mitt första barn så detta är helt nytt för mig.

Det som gör att jag är så säker på att det är bebisen är att jag aldrig nånsin känt det här förut. Det som gör mig osäker är att jag bara är i vecka 16+0 så känns så tidigt?:)

Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag började känna något förra gången ;) men vad jag har förstått känner man tidigare när man är omföderska. Men helt omöjligt är det ju inte att det är fostret du känner :) min ligger iaf långt ner det var nog lite därför jag var osäker först. För jag har för mig att med pojken började inte känna förrän han låg högre upp, men kommer som sagt inte ihåg exakt :)
Svar på tråden BF 1-15 Juli