• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • FrökenMp

Jag har upptäckt nånting som känns jättehemskt och lite pinsamt.... efter sex idag så gick jag på toa och gjorde nummer två. Försökte krysta så mycket som möjligt för jag har blivit lite förstoppad igen men jag kände som ett tryck där nere varje gång jag krystade. Kändes som att jag skulle krysta ut hela bebisen!

Nu efteråt kändes det jättekonstigt mellan benen och såg nu att mina blygdläppar är såååå svullna och hårda! Känns som jag har en stor bulle mellan benen. Det känns jätteobehagligt! Tror ni att det är pga sexet eller att jag krystade så mycket på toaletten??? Usch hoppas det försvinner...

• GrönaDruvan

Nu har jag inte känt lillen på 2 dagar...kan vara han jag känner, men vet inte... Så orolig. Antagligen är det han jag känner, men isåfall har han flyttat sig längre in..

• narie24

Även jag är mer orolig denna tredje gång. Med första barnet körde jag bara, hade inte så mkt koll. Men andra hade jag inte tid att tänka med en tvååring hemma. Den här gången har jag gått in i det på ett annat sätt. Vet ju att det här

är sista gången, så kör all-in. Det vill jag ju också. Men samtidigt tar det upp väldigt mkt av mina tankar, kan bli lite väl insnöad?

Oroar mig också mer för att jag är äldre den här gången.

Just nu oroar jag mig för att mitt psyke inte ska orka med att jobba så länge som jag tänkt. Är

mkt mer skör, instabil i humöret och min stressnivå är så låg. Det är en väldigt dålig kombo med mitt jobb. Känner att gränsen är nära redan. Med barn 2 blev jag sjukskriven för utmattningsdepression sista två månaderna.

• Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-02-12 12:01:04 följande:

Jag har upptäckt nånting som känns jättehemskt och lite pinsamt.... efter sex idag så gick jag på toa och gjorde nummer två. Försökte krysta så mycket som möjligt för jag har blivit lite förstoppad igen men jag kände som ett tryck där nere varje gång jag krystade. Kändes som att jag skulle krysta ut hela bebisen!

Nu efteråt kändes det jättekonstigt mellan benen och såg nu att mina blygdläppar är såååå svullna och hårda! Känns som jag har en stor bulle mellan benen. Det känns jätteobehagligt! Tror ni att det är pga sexet eller att jag krystade så mycket på toaletten??? Usch hoppas det försvinner...

Skumt. Kan säkert vara en kombo, går nog över! Ett tips om det känns obehagligt när man går på toa och är förstoppad, rulla ihop en bunt toapapper och tryck det lätt mot muffen när du gör nr två, så blir det i gen extra tryck mot muffen i det läget. Körde det efter båda mina förlossningar då allt kändes som det "satt löst" ett tag efteråt
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-02-12 15:57:09 följande:

Skumt. Kan säkert vara en kombo, går nog över! Ett tips om det känns obehagligt när man går på toa och är förstoppad, rulla ihop en bunt toapapper och tryck det lätt mot muffen när du gör nr två, så blir det i gen extra tryck mot muffen i det läget. Körde det efter båda mina förlossningar då allt kändes som det "satt löst" ett tag efteråt

Ja, jätteskumt! Känns som om svullnaden lagt sig nu som tur är men förmodligen berodde det på en kombo av de två. Kommer inte våga ha sex och bajsa igen haha!!

Åh tack för tipset, det måste jag prova. För det kan kännas exakt så som du säger! Att det känns "löst", som att det ska tryckas ut liksom haha.
  • LeyasMamma

Hoppar gärna med i denna tråden!

Beräknad till 13/7 med andra barnet. Min dotter är född 14/7 -10 så blir nästan exakt 7 år emellan dom, aningen dålig planering men så kan de bli ibland ^^ hade otur med ett sent MF i juli/augusti förra året.

Idag har vi äntligen köpt barnvagn, känns lite mer verkligt nu. Köpte en Emmaljunga nxt90, så vi är riktigt nöjda. Nu har vi rul att se fram emot 21/2, känns som en evighet kvar. Är lite nervös då vi inte gjort kub men har varit inne på 2 tidiga vul. Hoppas att allt ser bra ut. Känner inga rörelser än vilket jag tycker är jobbigt då man läser överallt att omföderskor känner tidigare, är ju ändå i v19 nu. Fler som inte känner än trots omföderska? Är även aningen nervös över att jag har gbs, min barnmorska lät helt lugn med det men jag har både läst och vet att det inte är så bara och kan bli allvarligt om de vill sig illa. Någon mer som har fått det konstaterat?

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-02-12 13:03:36 följande:

Nu har jag inte känt lillen på 2 dagar...kan vara han jag känner, men vet inte... Så orolig. Antagligen är det han jag känner, men isåfall har han flyttat sig längre in..

hur går det? Börja känt bebisen Igen?
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-02-12 19:45:48 följande:

Hoppar gärna med i denna tråden!

Beräknad till 13/7 med andra barnet. Min dotter är född 14/7 -10 så blir nästan exakt 7 år emellan dom, aningen dålig planering men så kan de bli ibland ^^ hade otur med ett sent MF i juli/augusti förra året.

Idag har vi äntligen köpt barnvagn, känns lite mer verkligt nu. Köpte en Emmaljunga nxt90, så vi är riktigt nöjda. Nu har vi rul att se fram emot 21/2, känns som en evighet kvar. Är lite nervös då vi inte gjort kub men har varit inne på 2 tidiga vul. Hoppas att allt ser bra ut. Känner inga rörelser än vilket jag tycker är jobbigt då man läser överallt att omföderskor känner tidigare, är ju ändå i v19 nu. Fler som inte känner än trots omföderska? Är även aningen nervös över att jag har gbs, min barnmorska lät helt lugn med det men jag har både läst och vet att det inte är så bara och kan bli allvarligt om de vill sig illa. Någon mer som har fått det konstaterat?

Hej! Vad kul du vill hänga här!

Jag väntar också andra barnet, sex år blir det mellan barnen. Jag känner barnet men det är ingen buse jag har i magen. Kan ju vara att du har livmodern i framvägg. En del säger att flickor är lugnare i magen, stämmer både med min dotter och flickan jag har i magen.

Kan man inte överdriva sin oro om ni inte vill vänta till Rul. Så kanske ni kan få göra ett ul innan.

Hur mår du annars?
  • Haiduchi

Nu är man sjukskriven 100 %. Klarade inte längre än förra graviditeten.

Jobbade på Coop i helgen, i lördags var det jätte jobbigt och i söndags gjorde det inte ont med rörelser men mina fogar var extremt ömma, kunde inte peta på dom alls. Var nästan så de var helt bortdomnade så kanske därför man inte kände smärta vid rörelse. Blir mycket vila denna veckan.

Så det känns ok ändå att vara hemma nu. Hellre hemma och inte ont än jobbar och extremt ont. För vilar jag känns det inget.

Idag ska jag till min mormor och fixa varpen för min bärsjal som jag ska väva :) får se hur länge man orkar.

Hur mår ni andra? Jag mår toppen utöver fogarna! ;D

• Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-02-14 08:56:21 följande:

Nu är man sjukskriven 100 %. Klarade inte längre än förra graviditeten.

Jobbade på Coop i helgen, i lördags var det jätte jobbigt och i söndags gjorde det inte ont med rörelser men mina fogar var extremt ömma, kunde inte peta på dom alls. Var nästan så de var helt bortdomnade så kanske därför man inte kände smärta vid rörelse. Blir mycket vila denna veckan.

Så det känns ok ändå att vara hemma nu. Hellre hemma och inte ont än jobbar och extremt ont. För vilar jag känns det inget.

Idag ska jag till min mormor och fixa varpen för min bärsjal som jag ska väva :) får se hur länge man orkar.

Hur mår ni andra? Jag mår toppen utöver fogarna! ;D

Skönt att du nu är hemma o kan "vila" fogarna! Jag mår faktiskt riktigt bra förutom fogarna. Men planerar bara in max en sak om dagen. Ska ja handla gör jag bara det, ska ja baka bröd blir det bara det. Känner av framfogen dygnet runt nu. Är nog bara med vardagssysslor nästa. Ser inte fram emot att det är så långt kvar:(

2 dagar till rul nu. Det ska bli så Häftigt!! Längtar nå så kopiöst
Svar på tråden BF 1-15 Juli