• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Ninnz
    GrönaDruvan skrev 2017-02-15 15:38:38 följande:

Varit hos barnmorskan idag. Hade bara 95 i järnvärde och 16 i depåer, så det är väldigt lågt. Jag som tyckte jag jag började känna mig pigg, haha.. Piggare kanske än efter operationen,men annars kan jag omöjligt vara så pigg som jag tror..

Hoppas du får bra järntabletter och kan jobba upp värdet. Oftast brukar man inte känna av det så mycket om det sjunker sakta då kroppen vänjer sig.

Hur såg set ut vid inskrivningen, var det lågt då?
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-02-15 11:19:37 följande:

Än så länge ser jag bara fördelar med många år imellan.

Vi ville inte ha tätt och ganska länge så ville vi bara ha ett barn så här var det inte heller riktigt planerat, eller inte så länge iaf. Ändrade oss i somras.

Också hört det med 7 år mellan. Och får ingen mega mage heller. Skönt de med :D

Ja fogarna är inget kul, man får helt enkelt känna efter och vila när man kan. Ännu en fördel med stort barn. Inte lika krävande.

Nej så är det ju, men tror att det blir lättare att "glömma bort" det stora barnet sen när syskonet är ute just eftersom dom är så stora och kanske gärna drar sig undan i stället för att göra som små och kräva uppmärksamhet. Men hoppas det kommer gå bra :) jag får mega mage, och just nu känner jag mig vrålstor och svullen :D men tror inte det hade hjälpt ens om de va 17 år emellan ;)
  • Treansresa

Här kommer min mage, Morgonmage i. 18+0. Mycket mindre än för två veckor sedan, men känner mig inte alls lika svullen längre:) så nu äntligen har nog tarmarna stabiliserat sig riktigt.

• Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-02-14 20:25:44 följande:

Skönt att det inte bara är jag då, det lugnar lite :)

Gbs är grupp b streptokoker och ca 30% av alla gravida har det, det är vanligtvis en harmlös bakterie men ibla d kan den orsaka problem när man är gravid. Det finns en risk att man smittar barnet när det föds, så kommer få antibiotiska intravenöst när liten kommer.

Vad tyckte dina stora om att få ett småsyskon då?:)

Jaha, streptokoker. Ok hoppas det går bra och inte påverkar!

De blivande storebrorsorna tycker att det ska bli kul men det är lite kluvet också. De är mycket positivt inställda till bebisen och längtar tills hon kommer. Men de tycker att jag är tråkig och en "sömntuta" som bara vill ligga och vila. Så, bebis -bra. Gravid mamma - dåligt.

Vad säger din stora?
  • LeyasMamma
    Sosozo skrev 2017-02-15 18:11:24 följande:

Jaha, streptokoker. Ok hoppas det går bra och inte påverkar!

De blivande storebrorsorna tycker att det ska bli kul men det är lite kluvet också. De är mycket positivt inställda till bebisen och längtar tills hon kommer. Men de tycker att jag är tråkig och en "sömntuta" som bara vill ligga och vila. Så, bebis -bra. Gravid mamma - dåligt.

Vad säger din stora?

Japp, ja de får vi hoppas! Känner som mång andra att bara vi kommer över till v25 så kommer det kännas lugnare, då vet man att dom i alla fall försöker om det skulle hända något.

Härligt att dom är så positiva! Spännande med ett småsyskon, inte minst för han som är minsting just nu :)

Min tjej tycker det ska bli roligt, hon är både glad om lite orolig, del över mig och bebisen då jag fick ett sent MF förra graviditeten i v 18. Så hon frågade direkt om denna bebisen skulle simma ut med. Sen är hon lite orolig för hur de kommer bli med hennes rum, om hon får ha de själv vilket hon självklart får :) i övrigt är hon väldigt positiv och vill va med och bestämma grejer så som kläder osv till liten :)
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-02-15 17:11:48 följande:

Äsch bra att lägga till bilden också kanske...

Gud vilken bra bild!! Jättesöt! Man ser munnen och näsan så tydligt:D

Och vilka fina magar ni har. Känns så kul att få se hur de växer med tiden och inte bara min egen mage.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-02-15 17:04:15 följande:

Du hör hemma här, och det gör ni andra också, så för mig spelar det ingen roll alls om ni flyttas på rul. Även om du blir flyttad så har du ju redan fått två 3v för tidigt också så det kan ju tom bli juni slutändan. :)

Tack för fina ord! Ja vem vet nån av oss kanske redan får i maj.

Nej nu ska man försöka sova. 1130 imorgon är det Dags!
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-02-15 17:07:07 följande:
    Ojoj det var lågt. Mätte de värden i Sthlm också? Eller är senaste mätningen från inskrivningen? Nu kan det ju bara gå uppåt. Säkert gör det det med lite medicin. Fick du lyssna på hjärta och sånt också? Tänker att det är extra viktigt psykologiskt för dig även om vi andra så klart också vill lyssna på våra.
    De mätte inte i Stockholm, utan senaste mätningen är från inskrivningen i vecka 12. Jag kan säkert få upp värdet med järntabletter. Skulle ätit det sen början på graviditeten, men inte gjort det på ett tag pga förstoppning... Men nu är det nog bäst att äta ändå.

Lyssnade inte på hjärtat hos bm idag, men går ju på ultraljud varje vecka hos läkare, och då hör och ser jag hjärtat och allt annat, och det räcker ju
    Såg honom senast igår.
Svar på tråden BF 1-15 Juli