BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Varit hos barnmorskan idag. Hade bara 95 i järnvärde och 16 i depåer, så det är väldigt lågt. Jag som tyckte jag jag började känna mig pigg, haha.. Piggare kanske än efter operationen,men annars kan jag omöjligt vara så pigg som jag tror..
Än så länge ser jag bara fördelar med många år imellan.
Vi ville inte ha tätt och ganska länge så ville vi bara ha ett barn så här var det inte heller riktigt planerat, eller inte så länge iaf. Ändrade oss i somras.
Också hört det med 7 år mellan. Och får ingen mega mage heller. Skönt de med :D
Ja fogarna är inget kul, man får helt enkelt känna efter och vila när man kan. Ännu en fördel med stort barn. Inte lika krävande.
Här kommer min mage, Morgonmage i. 18+0. Mycket mindre än för två veckor sedan, men känner mig inte alls lika svullen längre:) så nu äntligen har nog tarmarna stabiliserat sig riktigt.
Skönt att det inte bara är jag då, det lugnar lite :)
Gbs är grupp b streptokoker och ca 30% av alla gravida har det, det är vanligtvis en harmlös bakterie men ibla d kan den orsaka problem när man är gravid. Det finns en risk att man smittar barnet när det föds, så kommer få antibiotiska intravenöst när liten kommer.
Vad tyckte dina stora om att få ett småsyskon då?:)
Jaha, streptokoker. Ok hoppas det går bra och inte påverkar!
De blivande storebrorsorna tycker att det ska bli kul men det är lite kluvet också. De är mycket positivt inställda till bebisen och längtar tills hon kommer. Men de tycker att jag är tråkig och en "sömntuta" som bara vill ligga och vila. Så, bebis -bra. Gravid mamma - dåligt.
Vad säger din stora?
Äsch bra att lägga till bilden också kanske...
Du hör hemma här, och det gör ni andra också, så för mig spelar det ingen roll alls om ni flyttas på rul. Även om du blir flyttad så har du ju redan fått två 3v för tidigt också så det kan ju tom bli juni slutändan. :)
Här är min mage i 18+2. Är i vecka 20+0 nu :)
Fina magbilder och bebisbilder!