• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2017-02-16 22:40:07 följande:

Haha ja verkar klart vara en pojkdominerad grupp :)

Var hos en kompis idag och fick en ursöt liten overall som hon haft. Det enda hon hade kvar i den stl typ, haha. Men var så fin, sa att kalla sommarkvällar och om man sitter ute kan den säkert funka toppen. Svensk sommar vet man ju ändå aldrig hur den kan bli, haha.

Men alltså hur klär man en alldeles nyfödd i sommar?! Min dotter kom i mars så ingen aning. Tror inte man kommer ha typ kortärmade bodysar eller så, eller ?

Min ena son är född 16 juni och vi hade mycket kortärmat på honom!! Var en rätt varm sommar, så mycket kortärmade bodys och kortärmade/kortbenade (???) pyjamaser typ... Blir ju väldigt varmt om de ligger i vagn. Hade bara blöja ibland också!
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-02-16 22:40:07 följande:

Haha ja verkar klart vara en pojkdominerad grupp :)

Var hos en kompis idag och fick en ursöt liten overall som hon haft. Det enda hon hade kvar i den stl typ, haha. Men var så fin, sa att kalla sommarkvällar och om man sitter ute kan den säkert funka toppen. Svensk sommar vet man ju ändå aldrig hur den kan bli, haha.

Men alltså hur klär man en alldeles nyfödd i sommar?! Min dotter kom i mars så ingen aning. Tror inte man kommer ha typ kortärmade bodysar eller så, eller ?

Verkligen mycket pojkar:)

Min äldsta är född i juni. Hon hade ofta små klänningar, kortärmade bodysar,tunna byxor och ibland bara blöja:) hade en filt med jämt också:) nu är sommaren inte lika bra här så kommer köra mycket tunna heldresser. Oj vad jag längtar!!
  • Ninnz

Har ni börjat smörja in magen? Jag funderar att köpa Bio Oil och använda det. Vad använder ni?

• Gameofthrones123

Heej tjejer !! Härligt att så många haft sina Rul nu. Jag har varit lite orolig ett tag då jag ibte växt särskilt mycket och har inte heller känt bebis så mycket men idag jade vi Rul och allt är helt perfekt med bebis :) här väntas också en pojke :D är det någon mer här som har en för lågt sittande moderkaka eller tidigare erfarenhet av det?

• KaffeOchHybris
    Ninnz skrev 2017-02-17 15:46:50 följande:

Har ni börjat smörja in magen? Jag funderar att köpa Bio Oil och använda det. Vad använder ni?

Hur ofta smörjer du? 
    Jag har alltid haft torr hud och smörjer därför hela kroppen efter varje dusch. 
    Jag vet att bristningar tydligen inte går att påverka genom att smörja, men jag tänker att det ändå måste kännas bättre när de sker att huden ändå mår så bra den kan. Kan ju bara bli värre om den från början redan är torr.
  • narie24
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-17 16:09:36 följande:

Heej tjejer !! Härligt att så många haft sina Rul nu. Jag har varit lite orolig ett tag då jag ibte växt särskilt mycket och har inte heller känt bebis så mycket men idag jade vi Rul och allt är helt perfekt med bebis :) här väntas också en pojke :D är det någon mer här som har en för lågt sittande moderkaka eller tidigare erfarenhet av det?

Vid min flera graviditet såg man på RUL att moderkakan satt långt ner. Fick gå på uppföljning och mot slutet hade moderkakan flyttats upp. Det är vanligast att det blir så tydligen.

• preggojojjo
    Sozoso- flicka 1/7 

Haiduchi - Flicka 1/7 

FrökenMp - pojke 4/7 

acinnaleh - ej kollat 4/7 

preggojojjo - pojke 6/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Ninnz - pojke 8/7

Sobrio88 - pojke 11/7

Narie24- ej kollat än 14/7 

Treansresa- ej kollat 19/7 

Newbie84 - pojke
  • Ninnz
    KaffeOchHybris skrev 2017-02-17 18:13:30 följande:

Hur ofta smörjer du? 

Jag har alltid haft torr hud och smörjer därför hela kroppen efter varje dusch. 

Jag vet att bristningar tydligen inte går att påverka genom att smörja, men jag tänker att det ändå måste kännas bättre när de sker att huden ändå mår så bra den kan. Kan ju bara bli värre om den från början redan är torr.

Smörjer inte alls, har kanske gjort det nån gång i månaden då min hud alltid varit bra och inte torr alls. Därför är jag lite nyfiken om vad ni andra använder och om jag ska börja smörja regelbundet eller om det bara är att fortsätta som vanligt. :)
  • Sosozo

Skönt att det såg bra ut! Mysigt med en son!

Min moderkaka sitter för långt ned. Inte så att den täpper för utgången, men precis intill. Har fått ett till UL i maj för att kolla den. Då ska den ha flyttat upp i takt med att livmodern växer. Hur är det med din?
  • Sosozo

Alltså, sitter din helt för eller "bara" för nära?
Svar på tråden BF 1-15 Juli