• eg90

Munkpeppar

Hej!

Någon här som äter munkpeppar? Vad är era erfarenheter av det?

Jag började ta munkpeppar på cd1 och nu cd14 har jag äl. Har annars äl från cd 18-25 och varierande längd på min cykel. Kanske den blir mer normal nu.

Men denna äl gör mkt ondare än vanligt, antar det beror på munkpepparn.

• Svar på tråden Munkpeppar
  • varje
    Isvattenis skrev 2017-01-19 20:37:56 följande:

Okej.

Okej spännande att se, håll oss uppdaterade. Har du ÄL om 11 daggar så eller hur lång är sin cykel?

Jag tror inte ens jag hade ÄL denna månad, kände ingenting o fick inte helt positivt på ÄL test. Absolut stegring men aldrig så strecket blev starkare än kontroll strecket. O nu börjar jag få mol verk ÄL + 9 så jg väntar på mensen men nytt försök nästa månad.
    Jag har cykel på 30-31 dagar. Enligt tester och app på mobilen har jag ÄL runt dag 17. Är detta konstigt?

Har alltså ÄL ca 2.e feb.

Fram till nu kan jag inte säga att jag känt av att jag tagit munkpeppar annat än att jag fått ont i "vanliga magen" några gånger. Förvånad
  • Isvattenis
    varje skrev 2017-01-22 23:46:13 följande:

Jag har cykel på 30-31 dagar. Enligt tester och app på mobilen har jag ÄL runt dag 17. Är detta konstigt?

Har alltså ÄL ca 2.e feb.

Fram till nu kan jag inte säga att jag känt av att jag tagit munkpeppar annat än att jag fått ont i "vanliga magen" några gånger. 

Nej de tror jag inte är nått konstigt. Utan Munkpeppar har jag alltid haft 33-34 dagar och då äg på dag ca 21-22.

Denna månad vet jag som sagt inte ens om jag hade någon. Men slutade iaf med munkpepparn på dag 16 ifall att. Förra månaden hade jag cykel på 28 dagar så har jag de igen så borde jag ha BIM på onsdag. Och den kommer nog för jag har inga som helat symtom. Så de är bara ta nya tag.
  • varje
    Isvattenis skrev 2017-01-23 08:10:18 följande:
    Nej de tror jag inte är nått konstigt. Utan Munkpeppar har jag alltid haft 33-34 dagar och då äg på dag ca 21-22.

Denna månad vet jag som sagt inte ens om jag hade någon. Men slutade iaf med munkpepparn på dag 16 ifall att. Förra månaden hade jag cykel på 28 dagar så har jag de igen så borde jag ha BIM på onsdag. Och den kommer nog för jag har inga som helat symtom. Så de är bara ta nya tag.
    BIM i morgon alltså?? Spännande! 

Tack för din förklaring och att du påminde mig om att sluta ta munkpeppar innan äl.

Uppdatera om din mens kommer eller inte. Håller självfallet tummarna för dig!
  • Isvattenis
    varje skrev 2017-01-24 22:28:46 följande:

BIM i morgon alltså?? Spännande! 

Tack för din förklaring och att du påminde mig om att sluta ta munkpeppar innan äl.

Uppdatera om din mens kommer eller inte. Håller självfallet tummarna för dig!

Tog ett test nu. Totalt blank så jag väntar på mensen. Kanske bara har längre cykel denna månad. Förra månaden hade jag 29 vilket jag aldrig haft förr. Brukar ligga på ca 32 så jag ger de några dagar till.

De konstiga är att jag har noll symtom på varken mens eller gravid så.
  • Lillafisfia

Hej!

Jag hoppar in här då jag är lite nyfiken på munkpeppar! Förstår ju att den hjälper till att göra cykeln normallång, men ökar den även chansen att bi gravid? Har ÄL imorgon och BIM 10/2, blir det inget kanske jag provar MP! 

• Isvattenis
    Lillafisfia skrev 2017-01-26 12:20:37 följande:

Hej!

Jag hoppar in här då jag är lite nyfiken på munkpeppar! Förstår ju att den hjälper till att göra cykeln normallång, men ökar den även chansen att bi gravid? Har ÄL imorgon och BIM 10/2, blir det inget kanske jag provar MP! 

Jag vet inte om de är nått bevisat på att de ska hjälpa fertiliteten. Den har hjälpt mig kortat ber cykeln på nästan 2 v iaf vilket är kanon. Förra månaden va min första månad denna gång med Munkpeppar och då fick jag svin ont vid ÄL och molvärk mellan ÄL och mens. Men denna månad har jag inte känns nått alls. Skit konstigt meb men.

Vi har en son och med hobom med jag gravid på första försöket o första månaden med Munkpeppar :)
  • Sagobabis

Har haft svårt att bli gravid i en tidigare relation och har några misslyckade ivf-försök bakom mig. Blev sedan gravid spontant väldigt fort i min nya relation och fick en liten dotter. Ville ha ett syskon till henne men när det inte tog sig så blev jag stressad med tanke på historiken och körde en kur munkpeppar. Resultatet blev en tidigare äl och en gulkroppscysta som ledde till oerhörda smärtor och en natt på sjukhuset.

Två veckor senare plussade jag och fick sedan enäggstvillingar, trots att vi inte har några tvillingar alls i min släkt.

• Lillafisfia

Ja nått verkar det ju göra iallafall! För mig är det absolut ingen stress så sett.. Förra månaden bar första riktiga försöket. Gången innan det var ju mensen jag fick då jag slutade med P-piller! 

Men om det finns något ofarligt som kan öka chanserna är det ju toppen!

• eg90
    Isvattenis skrev 2017-01-30 21:25:20 följande:

Hur går det för alla här inne med MP?

Inne på andra ronden med MP och har äl snart :)
Svar på tråden Munkpeppar