• eg90

Munkpeppar

Hej!

Någon här som äter munkpeppar? Vad är era erfarenheter av det?

Jag började ta munkpeppar på cd1 och nu cd14 har jag äl. Har annars äl från cd 18-25 och varierande längd på min cykel. Kanske den blir mer normal nu.

Men denna äl gör mkt ondare än vanligt, antar det beror på munkpepparn.

• Svar på tråden Munkpeppar
  • varje

Första månaden med Munkpeppar. Måste säga att jag är imponerad. Jag fick äl 3-4 dagar tidigare än beräknad och har kortat min cykel med ex antal dagar. Jag har annars cykel på 30-33 dagar med äl på dag 18. Så munkpeppar fungerar.

Fråga: Fick glad gubbe på äl test idag. Hur lång tid har vi på oss att pricka ägget?

Kram

• HoppasPåEnTill
    Isvattenis skrev 2017-01-30 21:25:20 följande:

Hur går det för alla här inne med MP?

Vet inte än. Här är kurvan såhär långt:

• Isvattenis
    varje skrev 2017-01-31 11:24:24 följande:

Första månaden med Munkpeppar. Måste säga att jag är imponerad. Jag fick äl 3-4 dagar tidigare än beräknad och har kortat min cykel med ex antal dagar. Jag har annars cykel på 30-33 dagar med äl på dag 18. Så munkpeppar fungerar.

Fråga: Fick glad gubbe på äl test idag. Hur lång tid har vi på oss att pricka ägget?

Kram

Va roligt att höra :)

Dom där glad gubbe testerna. Är det ett nytt test för varje dag man använder då? Eller är det ett som återanvändbart?

Brukar väl vara 12-24h?
  • varje
    Isvattenis skrev 2017-01-31 13:55:26 följande:
    Va roligt att höra :)

Dom där glad gubbe testerna. Är det ett nytt test för varje dag man använder då? Eller är det ett som återanvändbart?

Brukar väl vara 12-24h?
    Förlåt för sent svar. Ja, det är ett nytt test varje dag som man sätter in i en behållare med display.

Du kanske redan har testat eftersom det var längesedan du frågade??
  • varje
    Lillafisfia skrev 2017-02-12 09:12:43 följande:

Fråga?! Blir mensen rikligare när man äter munkpeppar?!

Jag har just haft min första mens med MP och den var betydligt längre. Från 3 dagar till ca 5. Jag hade dessutom spotting och blödde vid sex dagen innan mensen kom igång.

Min summering av MP: 28 dagars cykel (från 30-31 dagar annars). Längre och svårare mens. 
  • Isvattenis
    varje skrev 2017-02-20 19:09:05 följande:

Förlåt för sent svar. Ja, det är ett nytt test varje dag som man sätter in i en behållare med display.

Du kanske redan har testat eftersom det var längesedan du frågade??

Jag körde vanliga sticka och började test dag 11 och hade då positivt direkt. Sen dess har jag haft positivt tills idag då de börjar sjunka så antar att ÄL va i helgen dag 19-20
  • Isvattenis
    eg90 skrev 2017-01-30 21:53:19 följande:

Inne på andra ronden med MP och har äl snart :)

Har du haft BIM än? Sist du skrev skulle du snart ha äl
  • Milie

Jag har en cykel på 24-25 dagar. Men ägglossningen kommer inte förrän dag 15 eller senare. Lutealfasen blir oftast 8-9 dagar. Tror ni munkpeppar kan förlänga lutealfasen? Tänker att jag kanske kan få ÄL tidigare, men då kanske lutealfasen ändå fortsätter vara kort så hela cykeln blir kortare.

• Milou3
    Milie skrev 2017-02-26 18:35:55 följande:

Jag har en cykel på 24-25 dagar. Men ägglossningen kommer inte förrän dag 15 eller senare. Lutealfasen blir oftast 8-9 dagar. Tror ni munkpeppar kan förlänga lutealfasen? Tänker att jag kanske kan få ÄL tidigare, men då kanske lutealfasen ändå fortsätter vara kort så hela cykeln blir kortare.

Då skulle jag testa progesteronkräm! Eller allra helst kolla upp ditt värde av progesteron först. Jag googlade lite och testade utan att kolla mitt värde. Men den förlängde min lutealfas med 3-4 dagar iaf! Nu kör jag en progesteronfri månad. Blev lite väl pmsig av krämen och vill inte ha längre lutealfas än 15-16 dagar som den ligger på nu.
Svar på tråden Munkpeppar