• eg90

Munkpeppar

Hej!

Någon här som äter munkpeppar? Vad är era erfarenheter av det?

Jag började ta munkpeppar på cd1 och nu cd14 har jag äl. Har annars äl från cd 18-25 och varierande längd på min cykel. Kanske den blir mer normal nu.

Men denna äl gör mkt ondare än vanligt, antar det beror på munkpepparn.

• Svar på tråden Munkpeppar
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-05 23:16:49 följande:
    Tog ett testa tidigt men det var negativt. Tar ett nytt imorn om inte mensen kommer igång under natten. Inga spottings än så länge, men det känns som mensvärk i kroppen så jag har inte jättehöga förväntningar...
    Håller tummarna för dig !
  • royce
    Isvattenis skrev 2017-05-06 08:35:59 följande:
    Håller tummarna för dig !
    Tack men mensen kom igång på lördag... Har dock inte haft en enda dag med spottings denna gången, det har jag alltid annars. Så något positivt ändå :) bara ladda om och försöka igen!
  • Isvattenis

En fråga.
    Till er som äter Munkpeppar och testar mes ÄL test. Får ni negativt o sen en tydlig stegring vid ÄL och sen negativt igen?
    Eller har ni ganska starkt streck hela tiden innan positivt?

• meijram
    Isvattenis skrev 2017-05-08 12:19:53 följande:

En fråga.
    Till er som äter Munkpeppar och testar mes ÄL test. Får ni negativt o sen en tydlig stegring vid ÄL och sen negativt igen?

Jag tror att jag senast kunde se ett svagt streck ett par dagar innan stegring. Och stegringen tror jag pågick i två dagar. Men gången innan så skedde stegringen bara över en natt. Hade nämligen ett ganska svagt test kvällen innan, och fick ett starkt positivt test på morgonen. Och morgonen efter blev det svagare igen.
  • meijram
    royce skrev 2017-05-07 16:18:13 följande:
    Tack men mensen kom igång på lördag... Har dock inte haft en enda dag med spottings denna gången, det har jag alltid annars. Så något positivt ändå :) bara ladda om och försöka igen!
    Bättre lycka nästa cykel! Jag är på CD 9. ÄL borde ske nån gång mellan CD14 och 16.
  • royce
    meijram skrev 2017-05-08 20:23:57 följande:
    Bättre lycka nästa cykel! Jag är på CD 9. ÄL borde ske nån gång mellan CD14 och 16.
    Tack, håller tummarna för dig också!
  • royce
    Isvattenis skrev 2017-05-08 12:19:53 följande:

En fråga.

Jag har nästan aldrig fått fullt utslag på ÄLstickor men den här gången höll stegringen i sig 1-2 dagar längre än vanligt. :) Ska prova med ett annat märke den här gången, bara för att se om stegringen visar sig tydligare då.
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-09 00:20:07 följande:
    Jag har nästan aldrig fått fullt utslag på ÄLstickor men den här gången höll stegringen i sig 1-2 dagar längre än vanligt. :) Ska prova med ett annat märke den här gången, bara för att se om stegringen visar sig tydligare då.
    Trots att du ätit Munkpeppar?
    Jag har fått fullt utslag i 3 dagar nu (dag 8-11) så jag skiter i att testa. Tydligen så ger mp förhöjt lh vilken är väldigt tydligt här.
  • meijram

Jag är på cykeldag 13 nu, och har fått fullt utslag på ÄL-test. Igår var bara svagt streck, så det var en snabb ökning. Jag har ÄL-flytningar sedan CD 8, så det kan stämma att det blir ÄL imorgon på CD14.

• Mariiieee

Vilken intressant tråd att läsa igenom! Ska googla på mp! Min menscykel har varit ovanligt lång nu de senaste gångerna. 34dagar förra gången. Nu är jag snart på cd 36 och de verkar som om mensen är på G. Kan mp korta ner menscykeln så är det perfekt!

Är det någon som äter något annat som kan förstärka Chanserna att ägget fäster bättre?

Svar på tråden Munkpeppar