Milie skrev 2017-03-10 21:07:50 följande:
Skönt! Då kanske jag kommer fortsätta äta även för att slippa PMS. Fast jag blir lite förvånad att mensen inte kommit idag. Jag har 25 dagars cykel som absolut längst. Har aldrig gått 26 dagar. Idag är CD26 (som blir CD1 om mensen kommer, såsom den brukar). Jag vet som sagt att vi inte hade sex nära ÄL den här gången.
Munkpeppar förskjuter väl inte mensen?
Jag har haft korta cykler i flera år nu, ibland ner till 23-24 dagar. En gång bara 16 dagar. Har inte känts bra alls att behöva blöda så mycket och ofta, så jag tänker att jag har hormonella obalanser (främst pga svår utmattning). Får ju dessutom lågt järnvärde, vilket inte heller är bra. De sista två-tre månaderna har ifs dagarna ökat till 29-32, vilket är jättekonstigt. Kan bero på tillfälligt ökad stress. Men jag har förhoppning om att munkpeppar ska ställa allt till rätta. Den ska ju tydligen ställa till rätta hormonella obalanser. Så kanske det inte är konstigt om du helt plötsligt får en längre cykel om dina korta cykler beror på hormonella obalanser?
Hur går det med mensen? Kommit idag?
Själv är jag på CD 8 idag, och min första månad med munkpeppar. Ska bli spännande att se hur det går.