• tvåsmåunderverk

BF 15-30 SEPTEMBER

Hallå!

Tänkte göra en tråd där vi samlar oss alla som har bf sista delen av september! :D en stor septembertråd är också bra, men det kan kännas som ett stort hopp att ha bf 30/9 och prata med någon som har bf 1/9, skiljer ju en månad då!

Så, vi som har bf 15-30 september kan hänga här och dela med oss av allt! :)

Jag har bf 18/9, detta blir mitt fjärde barn! :) är lika nervös och spänd som första gången ;)

• Svar på tråden BF 15-30 SEPTEMBER
  • Atorp

Hejsan! Är i v6 (5+2) och bf är 15 september, lite osäker på om det stämmer eftersom min mens har varit väldigt oregelbunden efter ett MA i september!

Både jag och min sambo blev lite fundersamma över hur vi lyckades utan att följa ÄL, första graviditeten tog över 1 år! Denna gången känns det däremot helt annorlunda så jag tror på att det ska gå vägen och att vårat första barn dyker upp i september ????????

• SVinter

Hej! Är i vecka 6, bf 17 september! Detta blir vårt första barn, slutade med p-piller i juli så det var väldigt efterlängtat men samtidigt väldigt pirrigt. Jag är 27 och sambon är 32.

De symptom jag känt av är ömma bröst, har känt av det i flera veckor nu, annars mår jag väldigt bra :)

• SVinter

Skulle inte någon som har lite koll på fb kunna göra en grupp till oss, är ganska dåligt på fb själv? Känns som det är lättare att skriva med varandra där! Hade varit väldigt skönt tycker jag att prata med andra i samma situation om allt möjligt och det är ju lite lättare att hålla koll på vad andra skriver på fb

• Stjärnfamilj
    SVinter skrev 2017-01-16 13:57:42 följande:

Skulle inte någon som har lite koll på fb kunna göra en grupp till oss, är ganska dåligt på fb själv? Känns som det är lättare att skriva med varandra där! Hade varit väldigt skönt tycker jag att prata med andra i samma situation om allt möjligt och det är ju lite lättare att hålla koll på vad andra skriver på fb

Är med i en hel september grupp, skulle vara kul med en för slutet mitten/slutet!
  • tvåsmåunderverk
    SVinter skrev 2017-01-16 13:57:42 följande:

Jag kan fixa en ikväll när jag kommer hem! :) så kan jag lägga upp den i ts sen så alla ser!
  • Stjärnfamilj
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-16 14:10:54 följande:

Jag kan fixa en ikväll när jag kommer hem! :) så kan jag lägga upp den i ts sen så alla ser!

Låter jättebra! Det är ju ganska mycket som skiljer från bf i början av sep till slutet! Men gör den hemlig istället så ingen annan ser att man är med i gruppen! så får du bjuda in dom som vill va med?
  • obi

Jag plussade 9 januari, hade mf i början på november i v6 och har inte haft nån mens emellan. Jag har varit på ett tidigt vul som visade att jag var i v5, förra veckan. Barnet måste ha blivit till precis kring julafton! :)
    Jag tror att det idag är v6 (5+0) Känner mig jättenervös och rädd men hoppas det går bra den här gången!!! Det måste det! 

Det blir vårt första barn. Är 27 år och sambon 30 år. Barnet beräknas komma 18 september tror jag. 

• Soffsiloffsan
    Pappasjänta skrev 2017-01-15 18:33:22 följande:

Hallå alla gravida!

Följer gärna den här tråden då jag numer väntar smått. O enligt ostadiga uträkningar får jag det till mitten alt slutet av september.

Har haft bekymmer med långa menscykler o missfall, men plussade bim -2.

Är i chock o har.ännu inte berättat för min partner. Vill gärna göra vul innan.

Ska bli mamma för första gången o är otroligt nervös just nu fastän det varit målen efter 9 månaders försök.

När bör man skriva in sig på mvc?

Hej :) och grattis!

Jag ringde direkt jag plussade (dock dagen efter då jag plussade på en söndag) så fick jag ett inbokat hälsosamtal och när jag sedan haft det så fick jag nya tider, en för inskrivning och en för Frejasamtal. Vet inte hur det är där du bor, för är tydligen lite olika beroende vilket landsting det är.
  • tvåsmåunderverk
    Stjärnfamilj skrev 2017-01-16 14:47:16 följande:
    Låter jättebra! Det är ju ganska mycket som skiljer från bf i början av sep till slutet! Men gör den hemlig istället så ingen annan ser att man är med i gruppen! så får du bjuda in dom som vill va med?
    Så kan jag göra! :)
  • Marie19

Jag hsr också plussat för några dagar.

Bf i mitten av september.

Mitt barn fyller snart ett är. Känns spännande att vara gravid igen och vi ville ha barnen tätt

Svar på tråden BF 15-30 SEPTEMBER