Atorp skrev 2017-01-17 12:20:09 följande:
Hej allihopa! Jag har en fråga som någon kanske kan svara på. Jag är idag gravid i v5+4 och har varit jätteorolig pga ett missfall för någon månad sedan. I helgen fick jag en dum känsla och tjatade till mig ett vul. Barnmorskan tyckte det såg jättebra ut och sa att jag är i 5+4 så det verkar stämma, MEN han kunde inte se fostret, bara allt annat. Han sa att detta är normalt i en sån tidigt graviditet. Men det gjorde givetvis mig ännu mer osäker för jag vill minnas att dom såg fostret så tidigt innan jag fick missfallet.
Någon som varit med om samma sak och hur slutade det? Borde jag var orolig? Ska på ett till vul på måndag.
Jag fick också tidigt mf förra gången fast det var för två månader sen (min ägglossning tog tid på sig, ingen mens emellan). Och därför bokade jag ett tidigt vul i fredags då i v5 (4+4 tror jag). Kvinnan där sa att "Jag ser en graviditet här" och pekade på en svart liten klump. Det var allt jag såg. En svart liten klump i livmodern.. Hon sa också att jag var i v5. Ska dit igen om två veckor och se hur allt ser ut, kommer förhoppningsvis se hjärtat slå då!
Vet inte om det hjälpte dig men gyn sa inte så mycket mer till mig när jag var där, annat än att jag var gravid pga den där svarta klumpen hehe :)
Det kan nog va så att man ännu inte ser hjärtat i v6 men i v7 ska det synas..