• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • CarolineJL
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Så tråkigt för er - ta hand om varandra och så hoppas vi på nästa försök!
  • CarolineJL
    Millilo skrev 2017-02-10 14:03:33 följande:

Jag ringde kliniken idag för att höra hur det gått nu när de långtidsodlar. Sköterskan sa att de inte kollat idag (dag 2). Det stämmer förstås inte, de måste ju kolla varje arbetsdag, hur skulle de annars veta om det såg dåligt ut så att de ville sätta tillbaka dag 2 istället för dag 5. Gissar att sköterskorna helt enkelt inte vet vad de gör på lab. Frustrerande att inte få veta något men får hålla mig i skinnet till återföring på måndag. 

De hade tydligen gjort ICSI på alla trots att det är kvinnlig faktor och att de sagt att de bara ville göra det på hälften. Nåväl, det gav ju väldigt bra resultat iaf, mycket bättre än jag vågat drömma om.

Tror det kommer gå super! Hoppas allt känns bra på måndag - sen är det bara ruva, ruva, ruva! :)
  • Nube
    Inuti bubblan skrev 2017-02-10 16:23:25 följande:

:( Förstår att det känns tungt! Alltid denna väntan. Tur att de inte räknas som ett försök i alla fall <3 massa styrkekramar!

Tack! Ja, tur att det inte räknas som ett försök och som tur är kliniken villig att prova igen. Kram tillbaka!
  • Nube
    Busfrö10 skrev 2017-02-10 20:06:10 följande:

Åh vad värdo!!

Men lika bra att avbryta om det ändå inte blir så bra förutsättningar. Men så surt... Stor kram!

CarolineJL skrev 2017-02-10 20:30:35 följande:

Så tråkigt för er - ta hand om varandra och så hoppas vi på nästa försök!

Tack för stödet! Precis, ingen mening att fortsätta om det ändå inte skulle gå. Nu hoppas jag det bästa för er :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2017-02-10 08:35:22 följande:

Man kan ju alltid hoppas iaf. För vi har längtar och hoppats så länge så att lyckas på alla hjärtansdag hade verkligen varit ngt att minnas framöver också :)

Det kommer säkert gå fint den 14e, bra förutsättningar ;)
  • Fru Justitia

@Nube

Vad tråkigt för er. Förstår besvikelsen men tycker ändå att det är bra att ni får starta om och ha kvar era försök. Vi får hoppas på bättre resultat då. Lycka till!

• Busfrö10

Morrn!

Började med Lutinus igår... hatart... Ett jäkla kladd bara... Men säkert bra förstås =) Bara att bita ihop och försöka bli kompis med "enmeterspinnen" som ska upp i puppiluran =D

• Popetot
    Busfrö10 skrev 2017-02-11 08:48:09 följande:

Morrn!

Började med Lutinus igår... hatart... Ett jäkla kladd bara... Men säkert bra förstås =) Bara att bita ihop och försöka bli kompis med "enmeterspinnen" som ska upp i puppiluran =D

Jag har aldrig fått lutinus utan istället crinone. Tycker den funkar ganska bra även om det blir lite jobbiga flytningar ibland. Däremot har jag hört att det är mycket mer hormoner i lutinus. Kanske är bättre?
  • Popetot
    Nube skrev 2017-02-10 16:13:04 följande:

Kul att höra! Jag var också inställd på att det blir plock på måndag men icke. Håller tummarna för dig istället!

Tack! Hade hoppats vi kunde följas åt eftersom vi låg så lika. Vet du hur snart ni kan starta igen? Eller vill ni ta det lugnt?
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-11 09:06:44 följande:

Tack! Hade hoppats vi kunde följas åt eftersom vi låg så lika. Vet du hur snart ni kan starta igen? Eller vill ni ta det lugnt?

Jag hade också hoppats att vi kunde följas åt! Jag måste ha en mens emellan, så när mensen kommer nästa gång ringer jag till kliniken för återbesök och planering. Kan sedan troligen börja när mensen kommer igen efter det. Hoppas bara mensen inte dröjer alldeles för länge för vill gärna komma igång snart igen men vet inte hur hormonerna påverkar cykeln. Sedan måste cystan också ha fösvunnit innan vi kan börja om igen.

Känns det nervöst inför måndagen?
Svar på tråden IVF februari 2017