• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Witttra
    pigan86 skrev 2017-02-11 22:08:45 följande:

Sputdag 14 idag och sista sprutorna för detta försök, förutom ovitelle som jag ska ta imorgonkväll.

Känner mig svullen och "bubblig". Magen känns spänd och hur jag är sitter så känns de oskönt.

Fick en hemsk flytning tidigare idag, kändes som att jag kissade på mig. Har ni andra varit med om de? Tagit gonal-f och orgalutran.

Skönt med snart slut på sprutorna! Ang flytningar av hormonerna så har jag så under hela sprutperioden typ. Det är hemskt! Lycka till på äggplocket!
  • Witttra
    Caarina1985 skrev 2017-02-11 20:23:39 följande:

Igår var vi på äggplock och vi var nog båda två i chock när vi for därifrån. 13st ägg lyckades jag leverera - hade aldrig funnits i min fantasi att få ut så många.

Synd bara att det gör såinihelvete ont efteråt, känns som min livmoder blivit överkörd av tåget.

Insättning är planerad till måndag, om inget annat händer efter vägen.

Tur att man inte är så skrockfull, 13 ägg och insättning den 13e :)

Tycker det låter som 13 inte är något annat än ditt turnummer! Låter som vi ligger väldigt lika i det hela. Hade äggplock i fredags o kanske sätter in en liten på måndag... om vi inte långtidsodlar istället. Är det er första ivf?
  • Popetot
    Caarina1985 skrev 2017-02-11 20:42:56 följande:

Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten.. :)Antar att Crinone fungerar likt Lutinus. Men det känns lite läskigt när tabletten smälter och det bara rinner ut som om man kissar på sig.

Synd att man måste ladda in tre stycken under dagen. Hur många Crinone behöver man ta om dagen?

Crinone tar man varje morgon. Det är en gel man sprutar in. Låter som det är jobbigare flytningar med lutinus.
  • FiaW

Börjar bli lite orolig att jag inte ska få min mens i tid så jag kan starta med sprutorna.

Hur har det varit för er andra med långt protokoll? Har er blödning kommit som den ska mellan dag 8-14 från att ni startade med nedregleringen? Imorgon är dag 16 och fortfarande ingen mens i sikte.

Jag ska börja med sprutorna på onsdag men får inte göra det om mensen inte kommit.

Jag är rädd att jag måste spraya en hel månad till innan sprutorna i så fall :(

Det konstiga är att jag brukar ha väldigt klockad mens men har nu gått över fyra/fem dagar. Antar att hormonerna i nedregleringen stökar om allt.. :(

• ammela
    FiaW skrev 2017-02-12 00:20:09 följande:

Börjar bli lite orolig att jag inte ska få min mens i tid så jag kan starta med sprutorna.

Hur har det varit för er andra med långt protokoll? Har er blödning kommit som den ska mellan dag 8-14 från att ni startade med nedregleringen? Imorgon är dag 16 och fortfarande ingen mens i sikte.

Jag ska börja med sprutorna på onsdag men får inte göra det om mensen inte kommit.

Jag är rädd att jag måste spraya en hel månad till innan sprutorna i så fall :(

Det konstiga är att jag brukar ha väldigt klockad mens men har nu gått över fyra/fem dagar. Antar att hormonerna i nedregleringen stökar om allt.. :(

Jag kör långa och fick mensen som jag skulle, tror den va en dag sen.
    Ring kliniken/sjukhuset i morgon och prata med dem. De kan med blodprov kolla så att du är nedreglerad! Mig kollade de med blodprov då jag tyckte jag hade lite mindre mens än vanligt.
  • FiaW

Hjälp!! Väntar ju på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan visa fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

• ammela
    FiaW skrev 2017-02-12 11:50:43 följande:

Hjälp!! Väntar ju på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan visa fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Åh grattis!! Sluta med sprayen! Den behöver du ju inte ta mer :)
  • FiaW
    ammela skrev 2017-02-12 12:44:08 följande:

Åh grattis!! Sluta med sprayen! Den behöver du ju inte ta mer :)

Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Nåja, jag slutar med sprayen så länge :)

Stor kram!
  • ammela
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:
    Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Stor kram!
    Det tror jag verkligen inte. Sprayen ska ju ta bort dina hormoner så den borde inte kunna ge falskt så. Prova att ringa 1177 men jag tror verkligen du är gravid!
  • Popetot
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:

Stor kram!

Men vad galet!! Grattis! Berätta mer i morgon när du pratat med någon kram
Svar på tråden IVF februari 2017