• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-02-12 00:20:09 följande:

Börjar bli lite orolig att jag inte ska få min mens i tid så jag kan starta med sprutorna.

Hur har det varit för er andra med långt protokoll? Har er blödning kommit som den ska mellan dag 8-14 från att ni startade med nedregleringen? Imorgon är dag 16 och fortfarande ingen mens i sikte.

Jag ska börja med sprutorna på onsdag men får inte göra det om mensen inte kommit.

Jag är rädd att jag måste spraya en hel månad till innan sprutorna i så fall :(

Det konstiga är att jag brukar ha väldigt klockad mens men har nu gått över fyra/fem dagar. Antar att hormonerna i nedregleringen stökar om allt.. :(

Förra gången var den 2 dagar sen men denna gång kom den på dagen! Det är nog lugnt!
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-02-12 11:50:43 följande:

Hjälp!! Väntar ju på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan visa fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Läste inte hela!! Grattis!!!
  • Busfrö10

Då har vi varit och stoppat in en liten blastocyst!

Av våra 11 ägg var 10 mogna, 7 blev befruktade, och 2 överlevde till nu. Så ett av de ligger och gror i mig nu =)

Det andra ska de odla på tills imorgon och förhoppningsvis stoppa i frysen.

Nu är det bara att fortsätta med Lutinus och njuta av att vara med ett litet embryo =)

• Busfrö10
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:

Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Nåja, jag slutar med sprayen så länge :)

Stor kram!

Men åh! Fantastiskt ju! Grattis!!!
  • pigan86
    Witttra skrev 2017-02-11 23:54:47 följande:
    Skönt med snart slut på sprutorna! Ang flytningar av hormonerna så har jag så under hela sprutperioden typ. Det är hemskt! Lycka till på äggplocket!
    Verkligen äckligt. Man känner sig inte direkt fräsch :/

Börjar bli riktigt nervös inför tisdagen, men det ska nog gå bra. Försöker att inte tänka så mkt på de :)
  • Popetot
    Busfrö10 skrev 2017-02-12 15:37:18 följande:

Av våra 11 ägg var 10 mogna, 7 blev befruktade, och 2 överlevde till nu. Så ett av de ligger och gror i mig nu =)

Nu är det bara att fortsätta med Lutinus och njuta av att vara med ett litet embryo =)

Härligt! Vilken blir din testdag? Vi har äggplock i morgon.
  • pigan86
    FiaW skrev 2017-02-12 11:50:43 följande:

Hjälp!! Väntar ju på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan visa fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Men gud vad kul, hoppas för er del att de är ett "riktigt" plus och att det fungerade normalavägen för er <3 <3
  • pigan86

Grattis till ett så fint resultat!
    Kram
  • Millilo
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:
    Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Nåja, jag slutar med sprayen så länge :)

Stor kram!
    Låter ju jättebra, håller tummarna att du verkligen är gravid!
    Jag skulle ringa 1177 redan idag, de kan få tag på gynekolog att fråga när de inte vet svaret själva! Jag tror inte synarela kan ge pos. svar, det är ägglossningssprutan som gör det. 
  • Millilo

Håller alla tummar för er! Spännande!
Svar på tråden IVF februari 2017