• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-10 14:10:37 följande:

Åååh nej vad tråkigt! Så hemskt ledsen för er!

ammela skrev 2017-02-10 14:14:47 följande:

Åh nej va tråkigt. Ta hand om varandra och försök hitta på något kul tillsammans!

Tack tjejer! Ja det är så tråkigt och inte alls vad jag hade förväntat mig.. men försöker tänka att det kommer andra försök och förhoppningsvis går det bättre då. Nu är det bara att vänta och vänta.

Hoppas det går bra för er! Hur gick din vul idag Popetot?
  • Popetot
    Nube skrev 2017-02-10 15:42:09 följande:

Tack tjejer! Ja det är så tråkigt och inte alls vad jag hade förväntat mig.. men försöker tänka att det kommer andra försök och förhoppningsvis går det bättre då. Nu är det bara att vänta och vänta.

Hoppas det går bra för er! Hur gick din vul idag Popetot?

Jo, så är det klart men vad jobbigt ändå. Det gick bra för oss. Typ 6 stora blåsor och några mindre. Blir plock måndag morgon. 3 sprutor kvar att ta.
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-10 15:48:55 följande:

Jo, så är det klart men vad jobbigt ändå. Det gick bra för oss. Typ 6 stora blåsor och några mindre. Blir plock måndag morgon. 3 sprutor kvar att ta.

Kul att höra! Jag var också inställd på att det blir plock på måndag men icke. Håller tummarna för dig istället!
  • Inuti bubblan
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

:( Förstår att det känns tungt! Alltid denna väntan. Tur att de inte räknas som ett försök i alla fall <3 massa styrkekramar!
  • Inuti bubblan
    Millilo skrev 2017-02-10 14:03:33 följande:

Jag ringde kliniken idag för att höra hur det gått nu när de långtidsodlar. Sköterskan sa att de inte kollat idag (dag 2). Det stämmer förstås inte, de måste ju kolla varje arbetsdag, hur skulle de annars veta om det såg dåligt ut så att de ville sätta tillbaka dag 2 istället för dag 5. Gissar att sköterskorna helt enkelt inte vet vad de gör på lab. Frustrerande att inte få veta något men får hålla mig i skinnet till återföring på måndag. 

De hade tydligen gjort ICSI på alla trots att det är kvinnlig faktor och att de sagt att de bara ville göra det på hälften. Nåväl, det gav ju väldigt bra resultat iaf, mycket bättre än jag vågat drömma om.

Håller tummarna för er! <3
  • Inuti bubblan
    pigan86 skrev 2017-02-10 11:03:33 följande:

Det kan jag tänka mig :/

Inge kul att ha kollegor ett stenkast bort från privata ärenden. Tur de är sekretess så man inte behöver känna att "alla" vet också.

Ja, det är tur med sekretessen! :)
  • Witttra
    Millilo skrev 2017-02-10 13:55:43 följande:
    Det var en bra beskrivning av överstimulering! Jag tycker att jag känner mig som en uppblåst uttänjd ballong när jag blir det. Jeansen går inte att få på. Så fort jag äter så känns det som att det blir för trångt i nedre delen av buken. Tungt att andas in, helt enkelt som att det inte finns plats längre för det som ska vara i buken. 
    Däremot har inte jag känt mig så sjuk någon av två av två gångerna som jag blivit det. Sista gången var jag på konferens och kände mig så uppblåst att jag ändå ringde gyn för att få en jourtid. Mådde inte så dåligt, men när jag väl kom dit så blev jag inlagd direkt. Jag hade saltrubbningar och en hel del annat,  behövde däremot inte tappas. Jag fick ligga inne nästan en vecka, det tog flera månader innan mina leverprover hade gått tillbaka efter den överstimuleringen. Extra bittert var det för det var den gången jag inte hade fått göra någon återföring för att inget ägg blivit befruktat. Överstimuleringen kan starta först från ägglossningssprutan och drivs sedan på om man blir gravid. Håller tummarna för att slippa det den här gången.
    åh, fy, det där låter inte alls kul! Hoppas verkligen att du slipper det igen. Jag håller med tummarna för det!
    Själv har jag klarat mig men har en släng av pco och då är man visst alltid i riskzonen. Inne på tredje behandlingen nu och har ökat äggstimuleringen så lite extra oroligt denna gång. Lycka till! 
  • pigan86

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Nej vad tråkigt att höra :( <3
    Kram till er
  • Nube
    pigan86 skrev 2017-02-10 18:23:21 följande:

Nej vad tråkigt att höra :( <3

Kram till er

Tack så mycket!
  • Busfrö10

Åh vad värdo!!

Men lika bra att avbryta om det ändå inte blir så bra förutsättningar. Men så surt... Stor kram!
Svar på tråden IVF februari 2017