• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Nube
    Fru Justitia skrev 2017-02-11 06:23:24 följande:

@Nube

Vad tråkigt för er. Förstår besvikelsen men tycker ändå att det är bra att ni får starta om och ha kvar era försök. Vi får hoppas på bättre resultat då. Lycka till!

Tack! :)
  • Popetot

Någon som hört om speciella livsmedel man bör/inte bör äta under ruvning? Jag vill göra allt rätt denna gång!

Jag läste någon gång att ananas var bra men nu hittar jag inte var. Längtar till äggplocket på måndag. Så svullen nu. Känns som det finns mer grejer i mig än vad som egentligen får plats.

• Caarina1985
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Lider med er! Men hoppas att nästa försök ger er de perfekta förutsättningarna istället.
  • Caarina1985

Igår var vi på äggplock och vi var nog båda två i chock när vi for därifrån. 13st ägg lyckades jag leverera - hade aldrig funnits i min fantasi att få ut så många.

Synd bara att det gör såinihelvete ont efteråt, känns som min livmoder blivit överkörd av tåget.

Insättning är planerad till måndag, om inget annat händer efter vägen.

Tur att man inte är så skrockfull, 13 ägg och insättning den 13e :)

• Caarina1985
    Busfrö10 skrev 2017-02-11 08:48:09 följande:

Morrn!

Började med Lutinus igår... hatart... Ett jäkla kladd bara... Men säkert bra förstås =) Bara att bita ihop och försöka bli kompis med "enmeterspinnen" som ska upp i puppiluran =D

Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten.. :)
    Popetot skrev 2017-02-11 09:04:10 följande:

Jag har aldrig fått lutinus utan istället crinone. Tycker den funkar ganska bra även om det blir lite jobbiga flytningar ibland. Däremot har jag hört att det är mycket mer hormoner i lutinus. Kanske är bättre?

Antar att Crinone fungerar likt Lutinus. Men det känns lite läskigt när tabletten smälter och det bara rinner ut som om man kissar på sig.

Synd att man måste ladda in tre stycken under dagen. Hur många Crinone behöver man ta om dagen?
  • Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-11 18:37:38 följande:

Någon som hört om speciella livsmedel man bör/inte bör äta under ruvning? Jag vill göra allt rätt denna gång!

Jag läste någon gång att ananas var bra men nu hittar jag inte var. Längtar till äggplocket på måndag. Så svullen nu. Känns som det finns mer grejer i mig än vad som egentligen får plats.

Så fort du gör en insättning är du gravid till det att testet visar ev motsatsen.

Följ livsmedelsverket rekommendationer vad man inte ska äta (östersjöfisk, rått kött m.m.) när man är gravid.
  • Caarina1985

Precis som nämndes nyss om vad man ska äta/undvika som gravid så nämns det flitigt att det vi stoppar i oss har effekt på barnet.

Pratade med en kompis idag och har en liten varningens ord att dela med till er:

GÅ INTE PÅ MASSAGE!! Gör ni det så berätta för guds skull till massören att du gjort ivf, om de inte är dipl cert gravidmassörer för behandling i tidigt skede så kommer de sannolik inte att peta på er. Det är så mkt som händer i kroppen vid en behandling att det kan resultera i katastrof. Många behandlar först från v12.

• pigan86

Sputdag 14 idag och sista sprutorna för detta försök, förutom ovitelle som jag ska ta imorgonkväll.

Känner mig svullen och "bubblig". Magen känns spänd och hur jag är sitter så känns de oskönt.

Fick en hemsk flytning tidigare idag, kändes som att jag kissade på mig. Har ni andra varit med om de? Tagit gonal-f och orgalutran.

• Busfrö10
    Caarina1985 skrev 2017-02-11 20:42:56 följande:

Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten..

Ha ha! Eller hur!??

Ett jäkla klet blir det, men det är bara att gilla läget.

Grattis till alla ägg!! Hoppas många blir befruktade nu!

Vi åker in imorgon och stoppar in ett hoppas jag, om nu inget hänt våra små miniägg =)

[quote=77402607][quote-nick]Caarina1985 skrev 2017-02-11 20:42:56 följande:[/quote-nick]Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten.. :)Antar att Crinone fungerar likt Lutinus. Men det känns lite läskigt när tabletten smälter och det bara rinner ut som om man kissar på sig.

Synd att man måste ladda in tre stycken under dagen. Hur många Crinone behöver man ta om dagen?

Ha ha! Eller hur!??

Ett jäkla klet blir det, men det är bara att gilla läget.

Grattis till alla ägg!! Hoppas många blir befruktade nu!

Vi åker in imorgon och stoppar in ett hoppas jag, om nu inget hänt våra små miniägg =)
Svar på tråden IVF februari 2017