• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Sjuttiosjuan
    Busfrö10 skrev 2017-02-13 08:27:09 följande:

Jävla hormoner... sjuuukt kort stubin... Min sambo och sonen får ta en hel del... Fan vad dåligt samvete man får =/

Ja fy! Blev inte så påverkad de tidigare gångerna men nu är jag så moody! Bara kommit till 5:e sprutdagen och har redan varit nära separation en gång:) Önskade han kunde ha lite mer förståelse för mina reaktioner men jag får försöka bita ihop och sköta mig nu!

Såklart synd om din son som inte förstår varför, mannen din får försöka ha överseende.

Håller tummarna!

Kram
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 10:47:38 följande:
    Ja fy! Blev inte så påverkad de tidigare gångerna men nu är jag så moody! Bara kommit till 5:e sprutdagen och har redan varit nära separation en gång:) Önskade han kunde ha lite mer förståelse för mina reaktioner men jag får försöka bita ihop och sköta mig nu!

Såklart synd om din son som inte förstår varför, mannen din får försöka ha överseende.

Håller tummarna!

Kram
    Konstigt att det kan vara olika, speciellt från gång till gång, kroppen borde ju reagera samma på samma medicin...

Är på sprutdag 6, inga större reaktioner här mer än som det brukar vara kring mens. Lättare till gråtkänsla och eventuellt någon liten tår. Drömde dock i natt att hela min jobbsituation var kaos för mitt humör, får hoppas det håller sig till drömmarna!!
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-13 10:53:26 följande:

Konstigt att det kan vara olika, speciellt från gång till gång, kroppen borde ju reagera samma på samma medicin...

Är på sprutdag 6, inga större reaktioner här mer än som det brukar vara kring mens. Lättare till gråtkänsla och eventuellt någon liten tår. Drömde dock i natt att hela min jobbsituation var kaos för mitt humör, får hoppas det håller sig till drömmarna!!

Jag tar en ny hormonspruta jag inte tagit tidigare och har mycket högre dos nu. Ja, är mer ledsen än arg, har vanligtvis rätt häftigt humör men nu är jag nog mer känslig. Svårt att förklara men är definitivt mer av en dramaqueen än vad jag brukar:)
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 11:04:34 följande:
    Jag tar en ny hormonspruta jag inte tagit tidigare och har mycket högre dos nu. Ja, är mer ledsen än arg, har vanligtvis rätt häftigt humör men nu är jag nog mer känslig. Svårt att förklara men är definitivt mer av en dramaqueen än vad jag brukar:)
    Ah det förklarade det :)
    Spännande tillvaro!!
  • Popetot

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

• Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-12 18:37:13 följande:

Välkommen! Mina två första ivf hade jag inga känningar alls men var ändå nära överstimulering. Nu min tredje gång kände jag mig öm och svullen redan i tidigt stadie men de är inte oroliga alls. Så vad jag vill ha sagt; det skiljer från person till person och gång till gång. Har du gjort vul?

Vul idag... Höger äggstock hade inte ens reagerat på hormonerna. Något 10 mm ägg på vänster. UL igen på fredag. Va fan rent ut sagt!!! ????
  • ammela
    Jessa01 skrev 2017-02-13 11:52:42 följande:
    Vul idag... Höger äggstock hade inte ens reagerat på hormonerna. Något 10 mm ägg på vänster. UL igen på fredag. Va fan rent ut sagt!!! ????
    Åh så segt. Ändrad dos nu då eller?
  • Popetot
    Jessa01 skrev 2017-02-13 11:52:42 följande:

Nej vad tråkigt! Hoppas dom vaknar tiil liv dessa dagar nu. Fick du ökat dos?
  • FiaW
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Usch så jobbigt, men grattis till det fina resultatet!! :)
    Passa på att koppla av och ta hand om dig nu! <3
  • FiaW

Har pratat med kliniken nu och hon sa bara ett stort grattis och att vi skulle försöka njuta av situationen så mycket vi kunde. Det var rätt att jag slutat med nässprayen.
    Hon sa också att det inte alls var ovanligt att kvinnor blev gravida under nedregleringen. Min teori är att det var bra för min kropp att dämpa de egna hormonerna lite, skulle inte förvåna mig om ganska många kvinnor har östrogen-dominans pga bl.a. p-piller och att den obalansen ställer till det för fertiliteten.

Eftersom jag haft två MF tidigare är jag såklart jätterädd att det ska hända igen, men jag ska ändå försöka njuta.
    Jag har bestämt mig för att ta ett graviditetstest till snart, ifall det andra ev. skulle kunna ha visat fel.

Det här är så osannolikt!!

Svar på tråden IVF februari 2017