• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • FiaW
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-12 14:23:54 följande:

Läste inte hela!! Grattis!!!

Tack!! Hoppas! :)
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-12 18:37:13 följande:
    Välkommen! Mina två första ivf hade jag inga känningar alls men var ändå nära överstimulering. Nu min tredje gång kände jag mig öm och svullen redan i tidigt stadie men de är inte oroliga alls. Så vad jag vill ha sagt; det skiljer från person till person och gång till gång. Har du gjort vul?
    Tack! Då håller vi tummarna för att vi slipper det :)
    VUL imorgon. Blä vad nervöst detta är! Som kontrollmänniska är detta inget roligt alls!
    Detta blir första IVFen, syskonförsök. Själv?
  • FiaW
    Busfrö10 skrev 2017-02-12 15:37:18 följande:

Då har vi varit och stoppat in en liten blastocyst!

Av våra 11 ägg var 10 mogna, 7 blev befruktade, och 2 överlevde till nu. Så ett av de ligger och gror i mig nu =)

Det andra ska de odla på tills imorgon och förhoppningsvis stoppa i frysen.

Nu är det bara att fortsätta med Lutinus och njuta av att vara med ett litet embryo =)

Grattis, låter ju jättebra! :)
  • FiaW
    Busfrö10 skrev 2017-02-12 15:41:30 följande:

Men åh! Fantastiskt ju! Grattis!!!

Tack!! Ja vi hoppas!! :)
  • FiaW
    pigan86 skrev 2017-02-12 16:21:25 följande:

Men gud vad kul, hoppas för er del att de är ett "riktigt" plus och att det fungerade normalavägen för er <3 <3

Tack!! Ja vi håller alla tummar!! :)
  • Busfrö10
    Popetot skrev 2017-02-12 17:39:18 följande:

Jag ska hjälpa till med mina tummar också :) Då jag är mycket mer svullenn och öm denna gången så undrar jag om äggplocket blir tuffare. Har inte tyckt plocket har varit alls jobbigt de andra gångerna. Men med lugnande blir det säkert bra. Brukar mest känna mig lite snurrig när jag reser mig och inte särskilt påverkad i övrigt. Sen är jag iofs utslagen resten av dagen så kanske blir jag mer påverkad än jag trott :) Håll tummarna för mig i morgon.

Nä jag kände inget alls efteråt efter första försöket. Mycket värre den här gången. Men som sagt olika för alla och från gång till gång! Håller alla tummar för er imorgon!
  • Busfrö10
    Jessa01 skrev 2017-02-12 18:23:51 följande:

Hej allihop!

Hoppar in så här på 7:e sprutdagen- korta protokollet.

Någon annan som kör korta? Ska man ha ont i magen redan?

Är rädd för överstimulering :/

Hej! Välkommen!

Vi kör korta. Hade äp i tisdags och idag satte vi in en blastocyst.

Jag var ganska öm i äggstockarna typ. Ibland var det liksom jobbigt att gå, kändes som att de fladdrade omkring. Men de har väl koll med vul? Överstimulering vet man väl först efter äp vad jag har förstått?
  • FiaW
    Millilo skrev 2017-02-12 16:33:15 följande:

Låter ju jättebra, håller tummarna att du verkligen är gravid!

Jag skulle ringa 1177 redan idag, de kan få tag på gynekolog att fråga när de inte vet svaret själva! Jag tror inte synarela kan ge pos. svar, det är ägglossningssprutan som gör det. 

Tack! Ja vi får se vad de säger. Jag vet inte vad jag ska tro!
  • FiaW
    Inuti bubblan skrev 2017-02-12 17:37:28 följande:

Men herregud vad spännande!! Jag hade också ringt 1177 som flera nämt tidigare för säkerhets skull. Men grattis grattis grattis! <3

Tusen tack!! Ja vi får se vad de säger! :)
  • Busfrö10

Jävla hormoner... sjuuukt kort stubin... Min sambo och sonen får ta en hel del... Fan vad dåligt samvete man får =/

Svar på tråden IVF februari 2017