• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Popetot

Nu har vi fått tillbaka embryo. Testdag 2/3. Har världens gulligaste läkare. Är så glada nu. Nu måste tiden bara gå fort!

• Popetot
    ammela skrev 2017-02-16 10:57:39 följande:

Tack! Det gick bra. 11 blåsor, 10-13 mm så läkaren var nöjd. Jag ska fortsätta på samma dos 150 enheter till måndag, nytt VUL då och troligen äggplock på onsdag!

Hoppas er insättning går bra idag och att det har delat sig som det ska!!

Låter ju jättebra!
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-16 15:17:44 följande:

Nu har vi fått tillbaka embryo. Testdag 2/3. Har världens gulligaste läkare. Är så glada nu. Nu måste tiden bara gå fort!

Åh vad kul, grattis grattis!!
    Hoppas allt går precis som de ska, vila och mys på ordentligt nu <3
    Det är snart mars, det går av bara farten
  • Witttra

Hej alla! Då har jag självfallet åkt på en trevlig överstimmulering! Det bästa med det är väl att man har en skitgullig gravidmage. Kommer få många "grattis till graviditeten" om jag går ut så här!

Har ni egna erfarenheter av det?

Eller om någon annan av er börjar känna symtom så kan ni såklart rådfråga :).

Hoppas det går bra för er andra!

• Fjallrot

Hej. Jag och min man har försökt bli gravida aktivt i 3 år.Visade sig att jag lider av endometrios och har en chokladcysta på ca 3 cm på ena äggstocken, vilket kunde förklara infertiliteten. Fått göra två IVF försök senaste året. 1a slutade i missfall v 7 och senaste i missed abortion i v 18+ 3,upptäcktes vid rutinultraljudet. Inga tecken på missfall denna gång varav chocken var enorm. Fick därefter läggas in och föda fram vårt efterlängtade barn. Vet ej hur vi ska orka genomgå nästa behandling men har egentligen inget val om vill bli gravid igen. Vet ej varför jag läser sådana här trådar då mest blir orolig men behövde skriva av mig.

• Witttra
    Fjallrot skrev 2017-02-16 16:50:18 följande:

Hej. Jag och min man har försökt bli gravida aktivt i 3 år.Visade sig att jag lider av endometrios och har en chokladcysta på ca 3 cm på ena äggstocken, vilket kunde förklara infertiliteten. Fått göra två IVF försök senaste året. 1a slutade i missfall v 7 och senaste i missed abortion i v 18+ 3,upptäcktes vid rutinultraljudet. Inga tecken på missfall denna gång varav chocken var enorm. Fick därefter läggas in och föda fram vårt efterlängtade barn. Vet ej hur vi ska orka genomgå nästa behandling men har egentligen inget val om vill bli gravid igen. Vet ej varför jag läser sådana här trådar då mest blir orolig men behövde skriva av mig.

Det positiva är att ni vet att ni kan bli gravida! Det är jättebra! O det verkar som att det inte är i samma skede det ger upp heller?! Också positivt! Håll ut! Har svårt att se att ni skulle vara en av de som inte lyckas! Själv har jag gjort 4 insättningar och ingen graviditet i sikte trots vackra små befruktade ägg. O nu en överstimulering...

lycka till er!
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-16 15:17:44 följande:

Håller tummarna! Vad spännande :)
  • Jessa01
    Busfrö10 skrev 2017-02-16 01:21:35 följande:

Hej!

Är på rd4 nu, blev inget till frysen tyvärr. Så allt hopp sätts till krypet i magen.

Vårt liv hamnade lite uppåner i tisdags. Min bästa vän fick en stroke och ligger nu i respirator... Kan inte fatta!

Försöker tänka positivt och inte stressa upp mig med tanke på vårt lilla kryp, men inte så lätt som ni kanske förstår.

Behöver all stöttning...

Skickar flera styrkekramar! Ta det lugnt och ta hand om dig och "krypet" :)
  • Jessa01

Usch nu är jag nervös. vul två imorgon, Hoppas att någonting har hänt med mina små blåsor. Förstår att det är bättre att avbryta om jag inte svarar på medicinerna. men jag vill liksom bara att det ska funka!

• Millilo
    Witttra skrev 2017-02-16 16:49:17 följande:

Hej alla! Då har jag självfallet åkt på en trevlig överstimmulering! Det bästa med det är väl att man har en skitgullig gravidmage. Kommer få många "grattis till graviditeten" om jag går ut så här!

Har ni egna erfarenheter av det?

Eller om någon annan av er börjar känna symtom så kan ni såklart rådfråga :).

Hoppas det går bra för er andra!

Aj då! Hur länge sedan var det du gjorde återföringen? VIlken grad av överstimulering, får du någon behandling? I bästa fall kan det ju vara graviditeten som driver överstimuleringen. Jag har blivit överstimulerad grad 2 vid båda mina IVF:er med kort protokoll. Vid ena överstimuleringen hade jag inte ens gjort någon återföring så då ska man ju egentligen inte kunna bli det men jag blev inlagd pga överstimuleringen.  Inte kul att bli så svullen!
Svar på tråden IVF februari 2017