• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Popetot
    Akira Öken skrev 2017-02-15 21:39:14 följande:

Hej på er!

Hoppas att det går bra att vara med här?

Jag kommer att börja med synerla imorgon.

Har två misslyckade IVF-försök bakom mig.

Första gången lossnade alla ägg, utom ett, i förtid. Ett ägg befruktades och återfördes, men klarade sig inte. Andra gången fick vi 7 ägg där ett ägg befruktades. Tyvärr avstannade celldelningen.

Välkommen hit! Har du kör korta protokollet innan? Hoppas på tredje gången gillt för dig. Precis som jag gör för oss.
  • Popetot
    FiaW skrev 2017-02-16 07:05:18 följande:

Massor av kärlek, kramar och styrka till er alla som oroar er! Här får ni ett av mina favorit-citat.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

<3

Det är mitt favoritcitat också :) Brukar tänka på det när allt känns tungt!
  • Popetot
    ammela skrev 2017-02-15 23:16:00 följande:

Sprutdag 7 avklarad. Ultraljud i morgon, lite pirrigt då det är vår första IVF. Blodprovet i måndags såg bra ut iaf...

Lyckat till idag! Hoppas på många äggblåsor för er!
  • pigan86

Gjorde äggplock i tisdags och har ont ännu idag. Börjar bli orolig för insättningen som är imorgon :(

Kommer smärtan öka då någon som vet? Och hur många dagar har ni haft ont efter äggplocket?

• Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-16 08:28:15 följande:

Gjorde äggplock i tisdags och har ont ännu idag. Börjar bli orolig för insättningen som är imorgon :(

Kommer smärtan öka då någon som vet? Och hur många dagar har ni haft ont efter äggplocket?

Jag hade rätt så ont och blödde lite i ca 3 dagar, det är nog helt normalt. Det gör inte ont alls vid ET och förvärrade inte smärtan. Du kan vara helt lugn:)

Lycka till och hoppas ni får guldägget!!!

Kram
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-16 08:37:44 följande:
    Jag hade rätt så ont och blödde lite i ca 3 dagar, det är nog helt normalt. Det gör inte ont alls vid ET och förvärrade inte smärtan. Du kan vara helt lugn:)

Lycka till och hoppas ni får guldägget!!!

Kram
    Tack för snabbt och positivt svar <3
    Hoppas smärtan ger med sig typ NU! Var påväg ut med hunden men var tvungen att väcka min sambo så han fick gå. Kunde inte börja mig ner o få på mig skorna kändes som att jag skulle gå av.

Är inte direkt svullen över magen, inget man ser med blotta ögat iaf. Hoff!
  • Popetot
    pigan86 skrev 2017-02-16 08:29:29 följande:

Lycka till idag popetot! Håller tummarna för er, kram <3

Tack så mycket! Längtar! Ang smärta så tycker jag inte du ska vara orolig sålänge det inte förvärras. ET är ett enkelt ingrepp (ska nog inte ens benämnas som ingrepp). Jag tycker det känns mindre än ett vul.
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-16 08:56:29 följande:
    Tack så mycket! Längtar! Ang smärta så tycker jag inte du ska vara orolig sålänge det inte förvärras. ET är ett enkelt ingrepp (ska nog inte ens benämnas som ingrepp). Jag tycker det känns mindre än ett vul.
    Tänkte mer att dem kanske inte gör insättningen när man fortfarande har ont?

Ahaa så pass, tycker inte att ett VUL känns desto mer så då borde morgondagen gå på ett smicksmack :D
  • ammela
    Popetot skrev 2017-02-16 07:50:22 följande:
    Lyckat till idag! Hoppas på många äggblåsor för er!
    Tack! Det gick bra. 11 blåsor, 10-13 mm så läkaren var nöjd. Jag ska fortsätta på samma dos 150 enheter till måndag, nytt VUL då och troligen äggplock på onsdag!

Hoppas er insättning går bra idag och att det har delat sig som det ska!!
Svar på tråden IVF februari 2017