• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • SBYAN

Ja det är verkligen skönt att få ventilera med människor som VERKLIGEN vet hur det är att gå igenom detta! Stort lycka till till er alla!

• pigan86
    SBYAN skrev 2017-02-14 15:39:28 följande:

Hej!

Jag och min man håller på med ett syskonförsök efter en lyckad IVF 2013. Gjorde äggplock idag. Fick ut 10 ägg. Följer gärna med för att ge och få stöd. Bra mycket roligare att göra barn den naturliga vägen så att säga... ????????

Grattis till ett bra resultat!

Håller hela klart med dig :D Men tråkigt nog vill inte alltid "naturliga vägen" fungera, tur det finns hjälp att få iaf :)

Detta forum har hjälpt mig mkt, skönt att kunna prata med andra som är med om samma sak och förstår vad man menar, ibland orkar man inte förklara allting <3
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-14 15:44:41 följande:
    Vilket fint resultat! Hoppas många är mogna och kan befruktas. Vi fick bästa resultatet så här långt. Inte fått mer än 5 befruktade innan. Aldrig några till frysen. Hoppas både på guldägget och resten till frysen. Ta det nu lugnt hela dagen. Man är inte kaxig. Jag hade ont hela dagen igår men idag är jag bättre. Kram
    Jo de hoppas jag också, många var runt 33-35 mm men vet inte om blåsans storlek har något med mognaden att göra?

Har ni fått veta tid för insättning ännu?
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-14 15:49:02 följande:
    Välkommen! Fint resultat med äggen. Hoppas guldägget finns där! Skönt att följas åt med andra. Har själv haft ett litet meltdown idag över alla som kommer med råd och kommentarer trots att de inte har en aning hur det är att gå igenom vad vi gör. Förstår att det är av välvilja men jag blir så trött på det.
    Jag är också trött på alla "goda råd" och "pepp talk" där dem inte förstår någonting. Vägen från inskrivning till ett + är mkt längre än vad många tror. Jobbigt att alltid behöva förklara ingående vad som sker vid varje besök på kliniken, ultraljud och telefonsamtal. Ibland vill man bara få "vara". Här inne på fl får man tips på ett sätt där andra som går igenom samma sak berättar om deras erfarenheten och det känns mer "naturligt".

Att läsa allt ni skriver här hjälper iaf mig jätte mkt, ni är bäst även fast jag inte vet vem ngn av er är! Tack <3
  • SBYAN
    pigan86 skrev 2017-02-14 16:58:19 följande:

Grattis till ett bra resultat!

Håller hela klart med dig :D Men tråkigt nog vill inte alltid "naturliga vägen" fungera, tur det finns hjälp att få iaf :)

Detta forum har hjälpt mig mkt, skönt att kunna prata med andra som är med om samma sak och förstår vad man menar, ibland orkar man inte förklara allting <3

Det är helt fantastiskt att det finns sådan hör hjälp att få! Första gången vi gör ett försök på "privat väg". Det blev bara ett embryo (4 ägg totalt varav två omogna) när vi körde via landstinget 2013. Det resulterade i vår fantastiska dotter men oturligt nog inget till frysen så nu blev det till att börja på ruta ett med Synarela och sprutor. Ev återföring på torsdag så nu är det bara att vänta och hoppas! Vart befinner ni er i processen?
  • Millilo
    Popetot skrev 2017-02-14 14:57:27 följande:

Pratat med kliniken, 9 (!) befruktade. Så himla glad. De ville vänta med beslut om återföring till i morgon så ska prata med dem igen då. Så lättad!

Stort grattis!
  • Millilo
    pigan86 skrev 2017-02-14 15:20:46 följande:

Nu är äggplocket gjort! Det gick helt okej bra, morfin + lugnande var till bra hjälp under själva ingreppen. Men nu några timmar senare mår jag illa och är inte lika kaxig längre. Tog precis alvedon och var tvungen att tvinga i mig vätska vilken var svårt pga illamående :(

Dem fick ut 12 ägg och imorgon ska dem ringa om resultatet!

Grattis! Men inte kul med måendet efteråt...
  • Millilo
    SBYAN skrev 2017-02-14 15:39:28 följande:

Hej!

Jag och min man håller på med ett syskonförsök efter en lyckad IVF 2013. Gjorde äggplock idag. Fick ut 10 ägg. Följer gärna med för att ge och få stöd. Bra mycket roligare att göra barn den naturliga vägen så att säga... ????????

Välkommen och grattis till bra resultat!
  • Millilo

Dunderförkyld och febrig känns ju inte optimalt såhär ruvardag 2. Ändå lite glad att det inte kom tidigare för då hade jag kanske inte fått göra återföring. Ringde fertilitetskliniken om ett helt annat ärende och fick prata med sköterskan som alltid låter onödigt klämkäck och nästintill alltid säger saker rätt ur luften utan att tänka efter. Jag nämnde att jag hade feber. "Jamen då har du ju säkert influensa!". " Eh nä det har jag inga symptom på och dessutom har jag redan haft det i år. " Om jag inte hade lärt mig att hon bara hittar på massa saker så hade jag ju blivit väldigt nervös, influensa är ju inte alls bra att ha under ruvning. Vanlig förkylning verkar okej enligt vad jag läst. 

• joga

Vi är på ruvdag 5 idag. Äggplock 6/2, ET 9/2 vår första ivf. Har googlat mycket (såklart) och många verkar ha kunnat plussa på rd11 vilket är nästa måndag i mitt fall... ovitrellen bör ha gått ut ur kroppen de närmsta dagarna. Hoppas hoppas hoppas på plus. Har dock inga direkta symptom annat än ont i brösten men det har jag dock haft sen sprutorna, hemsk mensvärk som kommer i stötar typ 15 sekunder 4-7 gg om dagen. Det brukar jag inte ha men tror det beror på lutinus tabletterna.. mår illa ibland på eftermiddag/kväll men det tror jag bara är inbillning. Trött men å andra sidan har jag nya arbetstider så jag är uppe från 5.30 på morgonen hehe.

Svar på tråden IVF februari 2017