Arapapegojan skrev 2017-02-14 22:00:09 följande:
vad härligt! Det låter lovande tycker jag <3 Hoppas det tar sig och att de som långtidsodlas sparas till syskon. Har en väninna det tog sig på första försöket och det var den manliga faktorn. Så jag har bara hört gott när de väl blivit befruktade! Hyrbil länge har du euvat? Även det 2 eller 3 dagars? Chanserna ökar markant med två också. Därför nekar vår klinik det pga risken för tvillingar. Menar absolut inte att vara negativ nu <3 utan vill ge lite hopp! Tänker att de resonerar så pga av att chanserna att båda sätter sig är också stora. Att klinikerna gör så olika. Jag vill helst "tjata" till mig två st men de verkar så bestämda. När var ET för er? <3
Man får hoppas att de har fått komma till frysen. De borde i så fall ha blivit frysta igår eller idag. Vi gjorde ET i måndags med 3dagars embryon. Så jag har bara ruvat 3dagar nu.
Min läkare resonerade att med två så ökar vi våra chanser att en av dom fäster. Givetvis finns det en risk/chans att båda fastnar men det är vi fullt medveten om. Jag har för mig att tvillingfödslar till viss del även är genetiskt betingat. Och ingen av oss har tvillingar i närmsta släkten. Nåja, vi får se vad det blir, det kan bli 1, 2, Noll eller en hundvalp. Min man undrade idag ifall teststickan visar två plus om det blir Twins..? =)
Det är tur att man får skratta åt saken i alla fall.
Det står väl i någon lagtext att klinikerna inte får framkalla flerbörd, men det borde menas att de inte befruktar ett ägg med flera spermier. För när de återinför två embryon så får ju kroppen välja. Kanske våra kliniker har tolkat lagtexten lite olika. Vilken klinik går du till?
Nu är det väl inte våldslänge kvar till testdag för dig?