• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Millilo
    Jessa01 skrev 2017-02-16 20:01:56 följande:

Usch nu är jag nervös. vul två imorgon, Hoppas att någonting har hänt med mina små blåsor. Förstår att det är bättre att avbryta om jag inte svarar på medicinerna. men jag vill liksom bara att det ska funka!

Håller tummarna!
  • Millilo
    Busfrö10 skrev 2017-02-16 01:21:35 följande:

Hej!

Är på rd4 nu, blev inget till frysen tyvärr. Så allt hopp sätts till krypet i magen.

Vårt liv hamnade lite uppåner i tisdags. Min bästa vän fick en stroke och ligger nu i respirator... Kan inte fatta!

Försöker tänka positivt och inte stressa upp mig med tanke på vårt lilla kryp, men inte så lätt som ni kanske förstår.

Behöver all stöttning...

Oj vad fruktansvärt! Lillkrypet har det säkert lugnt och gott men förstår att det måste vara väldigt tungt.
    Värme till dig!
  • Sjuttiosjuan

Usch nu är jag nervös. vul två imorgon, Hoppas att någonting har hänt med mina små blåsor. Förstår att det är bättre att avbryta om jag inte svarar på medicinerna. men jag vill liksom bara att det ska funka!

Håller tummarna för oss imorgon!!!
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-09 21:47:30 följande:

Nu har jag tagit första sprutorna! Känns spännande och livsfarligt på samma gång men nu kör vi! Vul nästa fredag..

Kul att höra era positiva resultat!

Lycka till i morgon!
  • Popetot

Jag hoppas också det kommer vara bättre besked för er i morgon! Håller tummarna!
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-16 21:31:40 följande:

Lycka till i morgon!

Men tack! Vad gullig du är! Jag hoppas verkligen den här kombon kickat igång vänster äggstock också så det blir lite fler blåsor..
  • ammela

Jäklar vilka flytningar jag har idag. Det börjar kännas i äggstockarna nu!!

• Sjuttiosjuan

Dom förväntat hade inga mirakel skett. Vänster äggstock har inte en ända blåsa och på höger fanns fyra. En på 7, 9,11 och 13. Fortsatt samma dos och nytt vul på måndag. Han trodde inte dom minsta skulle hinna växa till sig, men man kan ju hoppas!

Kram på er och trevlig helg!

• Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-17 12:33:45 följande:

Dom förväntat hade inga mirakel skett. Vänster äggstock har inte en ända blåsa och på höger fanns fyra. En på 7, 9,11 och 13. Fortsatt samma dos och nytt vul på måndag. Han trodde inte dom minsta skulle hinna växa till sig, men man kan ju hoppas!

Kram på er och trevlig helg!

Inga mirakel här heller :(
    Vi hade två stycken en på 11 mm och en på 13 mm.

Så vi har avbrutit och ska sexa hemma denna gång.
    Sedan blir det långt protokoll m Menopur om ca 5 veckor. Vilken väntan! :/
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-17 17:35:49 följande:

Inga mirakel här heller :(

Vi hade två stycken en på 11 mm och en på 13 mm.

Så vi har avbrutit och ska sexa hemma denna gång.

Sedan blir det långt protokoll m Menopur om ca 5 veckor. Vilken väntan! :/

Ja denna väntan.. märkligt att det inte växer mossa på en.. Vi får köra på med dom stackars blåsorna vi har, med facit i hand är det så här det kommer se ut varje gång. Men jag ger inte upp än!

Kram på dig och sexa på ordentliga så kanske ni slipper vänta:)
Svar på tråden IVF februari 2017