• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • littlepixiegrl
    nanoo skrev 2017-03-02 09:25:30 följande:

Är det någon som gjort tidigt gravtest, fått negativt resultat men att det sen gått över till positivt några dagar senare? Jag har mina två tidigare graviditeter inte testat tidigt så vet inte hur det brukar vara. Famlar kanske efter ett halmstrå här men vill så himla gärna vara gravid och fick ett neg gravtest idag på bim - 4, äl + 8-9. :)

Jag testade med Predictor Early i helgen och fick helt blankt. Igår morse fick jag svagt plus på vanliga stickor! :)

Understa bilden har jag mixtrat med, så strecket syns tydligare ;D

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl

Är det någon som gjort tidigt gravtest, fått negativt resultat men att det sen gått över till positivt några dagar senare? Jag har mina två tidigare graviditeter inte testat tidigt så vet inte hur det brukar vara. Famlar kanske efter ett halmstrå här men vill så himla gärna vara gravid och fick ett neg gravtest idag på bim - 4, äl + 8-9. :)

Här syns det tydligare utan mixtrande :)

Det översta är ett äl-test som jag tog samtidigt, för det hade börjat stiga kvällen innan och jag trodde att jag kanske skulle ha äl nu istället för när jag trodde att jag hade det i februari ;D
  • Milou3

Det är ju snarare äl du ska räkna från och inte BIM.

Senast testade jag positivt men väldigt svagt på äl+12 först. Testade äl+10 men negativt.

Vänta 2-3 dagar till iaf :)
  • Nykär15
    littlepixiegrl skrev 2017-03-02 09:35:01 följande:

Det översta är ett äl-test som jag tog samtidigt, för det hade börjat stiga kvällen innan och jag trodde att jag kanske skulle ha äl nu istället för när jag trodde att jag hade det i februari ;D
    Har du fått starkare test idag?
  • littlepixiegrl
    Nykär15 skrev 2017-03-02 09:48:31 följande:

Haha, jag vågar inte testa igen, för tänk om det är blankt nu! ;D
  • littlepixiegrl
    Nykär15 skrev 2017-03-02 09:48:31 följande:

Tänker också att hcg fördubblas ca varannan dag, så det är bättre att vänta till helgen och se om det blir en ordentligare ökning :)
  • efg
    littlepixiegrl skrev 2017-03-02 09:35:01 följande:

Positivt test är ett positivt test, grattis! :)
  • Percafluviatilis

Fick nån dum nyfikenhetsvåg och tog ett äl-test (idiotiskt) vilket så klart var blankt. Läste dock på testlagrets hemsida att äl-test inte känner skillnad på hcg och lh? Betyder detta att det är kört nu då? Eller kan äl-testen vara blanka även fast man är gravid? Gud känns som denna fråga ställs jämt fast tvärtom - om äl-testen kan vara positiva när man ÄR gravid och det vet jag ju kan slå fel. Känner mig så dum :/

• Anonym (förstaförsöket)

Nu är det ÄL +13 och CD 32 och fortfarande blanka stickor. Kanske är det något fel på gravkollens hcg-stickor? Jag funderar på att gå förbi apoteket och kolla efter annat test.

Jag har sen igår tappat aptiten. Jag kan äta, men inte så mycket, blir fort mätt. Och inte ett dugg choklad- eller sötsugen som jag annars är typ varje dag, speciellt nära mens. Jag har fortsatt kraftig mensvärk, haft i många dagar nu, men inte ett spår av någon mens snart. Dessutom brukar jag svälla före mens, minst ett kilo, och jag har snarare gått ner ett kilo på bara ett par dagar. Och tempen är fortsatt hög på 37,03 grader. Värken i korsryggen blir värre framåt kvällarna. Jag tror verkligen själv att jag är gravid. Har varit skengravid ett par gånger, men då kändes mest mage och bröst och tempen var inte alls lika hög som nu, utan snarare uppe i 36,75 max. Vore helt sjukt om det bara är PMS-besvär jag har nu. I så fall måste jag få hjälp omgående med detta. Blir ju helt invalidiserad ju. Min man känner inte igen mig alls...

Någon som har bra tips på gravtest som brukar finns på apoteket?

• Nykär15
    littlepixiegrl skrev 2017-03-02 10:07:19 följande:
    Tänker också att hcg fördubblas ca varannan dag, så det är bättre att vänta till helgen och se om det blir en ordentligare ökning :)
    Jag är rätt säker på att det ökat, strecket syns ju väl1
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017