• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Sambo1987
    Tiinuli skrev 2017-04-04 14:08:24 följande:

Här en till uppsvullen och redan gått upp 3kg, inte kul när barnet väger inget än så länge! Är i vecka 9 nu :)

Skönt att man inte är helt ensam i alla fall Skrattande

Jag har pga ätstörningar tidigare i livet inte vägt mig på 10 år så jag vet inte hur mycket jag har gått upp. BM har gått med på att inte låta mig se vågen eller delge resultatet.
  • Zindel
    Myysan skrev 2017-04-04 04:15:46 följande:
    Jag hade ont mest på vänster sida. Det kom och gick och jag trodde att det kunde vara så att man bara hade mer ont på ena sidan. Sen fick jag missfall åkte in på gynakut och kollade mig och dom sa att allt var ute. 1v efter fick jag så ont att jag inte kunde gå så då var det in på akuten igen. Efter 3 undersökningar såg dom att att min äggledare brustit och jag blev akut opererad. På första undersökningen såg dom bara att jag hade blod i buken. Jag tycker du ska åka in och kolla dig så att det inte sitter något på äggledaren. Nu är jag gravid igen trots en äggledare. Och väldigt nervös för MF. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig men stå på dig och ta det säkra före det osäkra. Lycka till :)
    Usch nu blev jag orolig igen. Inte känt av den konstanta smärtan på två dagar utan har jag känt något så har det vandrat runt lite och kommit sporadiskt. Så började tro att det bara är växtvärk. Jag ska ringa och be om tid ifall den kommer tillbaka för att vara på säkra sidan då.
  • Zindel
    Jadu skrev 2017-04-04 02:40:05 följande:

Är det någon som vet om man kan göra något åt tröttheten eller är det bara att vänta ut?

Sova! :) jag försöker vila lite varje dag nu!
  • Jadu
    Zindel skrev 2017-04-04 22:39:02 följande:

Sova! :) jag försöker vila lite varje dag nu!

Försöker också vila en stund varje dag.

Dock är de jobbiga jobbet där man inte kan vila.. går runt som en zombie typ.
  • Linhen
    Nina 204 skrev 2017-04-03 18:54:08 följande:

Har gått in i vecka 7 igår. Har ett väldigt illamående men kräks bara på kvällarna.. och ömmande bröstet.. så symptom har jag men ändå e man alltid orolig för missfall.. ska kontakta bm imorgon om kub - test och höra om vi kan få göra det. Min sambo är adopterad så vi vet inget om hans sjukdomshistorik i familjen så då borde man väl få göra kub test? Trots att vi har en dotter innan som är fullt frisk.. försöker sluta snusa samtidigt kan lova det är inte det lättaste... är det någon annan som också försöker sluta..

Jag går in i vecka 8 imorgon och jag har också slutat snusa. Plussade i mitten på Mars och slutade på dagen. Snusade en dosa om dagen tidigare men tyckte det var förvånansvärt enkelt att sluta, iaf i början men tycker nästan det är värre nu efter några veckor.  

Provade Onico och det är såklart skönt att ha något under läppen MEN samtidigt så tror jag att det är det som gjort att allt känns jobbigare för jag bli påmind, allting handlar ju om att försöka "glömma bort" alla de goda stunderna med snus, typ den första på morgonen, efter lunch osv. När jag tar onico så blir jag ju påmind heltiden och det gör det jobbigare så nu skiter jag bara i allt och tuggar vanliga tuggummi istället :P

• Linhen

Hej 

Är i vecka 8 med mitt (vårt) första barn och har vetat i ca 2 veckor, mår otroligt bra vilket gjort att jag typ tagit 7 gravtest för att försäkra mig om att detta verkligen stämmer. Mina enda symptom är ont i brösten och lite trötthet men trött tyckte jag att jag var innan också :P 

Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra fram till BF som är beräknat 22/11 

Har ni bildat en FB-grupp än?Jag skulle också gärna vilja vara med. Vad behöver ni av mig? 

• littlepixiegrl
    Marie357 skrev 2017-03-29 21:29:50 följande:

Jag menar ju noveber

Det finns en fb-grupp kopplad till denna tråd. Den är ganska stor dock, men det är flera som startat spin off-grupper för te.x. Skåne, Stockholm, Göteborg etc
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • fanola

Får tyvärr lämna denna grupp då lille somnat in.. <3 lycka till alla

• littlepixiegrl

Ni som vill vara med i fb-gruppen (den första som skapades) kan skicka ett meddelande till celz här på FL, så fixar hon det! Gäller även Stockholmsgruppen tror jag..

Vill någon vara med i Skånegruppen, så går det bra att skriva till mig. Alla grupperna är hemliga!

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
Svar på tråden BF november 2017