BF november 2017
Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)
Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.
Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)
Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)
Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.
Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)
Snälla hjälp mig, har panik! Mina symptom är typ puts väck på ca 2 dagar. De försvinner mer och mer. Är i vecka 10 och nojjar sönder! Är det så att jag fått missfall igen? :( när bör det sätta igång?
Usch vet inte vart jag tar vägen om det är ännu ett missfall.. Snälla berätta något positivt.....
Snälla hjälp mig, har panik! Mina symptom är typ puts väck på ca 2 dagar. De försvinner mer och mer. Är i vecka 10 och nojjar sönder! Är det så att jag fått missfall igen? :( när bör det sätta igång?
Usch vet inte vart jag tar vägen om det är ännu ett missfall.. Snälla berätta något positivt.....
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av något sånt här men kan det inte vara "spökveckorna"? Googlade lite snabbt och såg att ett flertal hade upplevt att deras symtom bara försvann runt vecka 10 och att inget var fel :)
Förstår din oro! Jag känner likadant.. är i vecka 8 och tycker att brösten ömmar mindre, inte lika illamående och känner ingen direkt växtvärk i livmodern som jag kunde göra förut.. första graviditeten för mig så nojjar för minsta lilla! Kan dock känna att jag har symptom men inte alls lika starka som dom varit :/
Gjorde ultraljud förra veckan i v7 (6+2) och när vi gjorde vanligt ultraljud såg jag bara en tom livmoder... när vi sen gjorde vul så sa barnmorskan att hon såg en liten böna med ett slående hjärta, jag kan dock inte säga till 100% att jag såg det men tror jag va i lite chock och inte riktigt kunde koncentrera mig... får väl lita på barnmorskan och min sambo :p
Jag känner mig orolig och rädd för att det inte ska vara nånting då symptomen minskat lite och jag känner mig inte gravid...
Så förstår din oro, jag känner likadant!
Det är fullt normalt att symptom kommer och går. Men jag förstår er oro till fullo. Man vill ju så gärna att det går vägen och missfall är tufft att gå igenom oavsett när i grav det sker.
Jag hoppas också så innerligt att det ska gå vägen denna gång, vet inte hur jag skulle orka med ett missfall till. Så även om min graviditet var helt oplanerad så har jag snabbt vant mig vid tanken om ett barn till.
Jag tycker inte man ska behöva gå och vara orolig hela tiden, kam man inte få ett vul via bm så rekomenderar jag att gå privat för att lugna nerverna lite.
Jag har fått tid på fredag och är då i v.6+0 innan dess vågar jag knappt tro på någonting. Om allt visar sig vara normalt då kommer jag kunna slappna av något även om det inte finns några garantier ändå.
Hej jag plussade för en vecka sen.
Är nu v 5+4 och har bf 28/11.
Blev gravid för 6 månader sen och de slutade i MA. Ville göra tidigr vul och se pyrert men de fanns inget. Så tillbaka en v senare och de konstaterades MA. Gjorde en skrapning och nu är jag så rädd att de ska hända igen. Ska ringa BM i morgon och prata av mig lite.
Fanns de någon hemlig grupp på fb för bf November??
Skulle gärna vilja vara med där. :)
Hej väntar mitt första barn! Plussade 26/2 och är beräknad till sista okt! Känner mig lite vilsen i allt som sker då vi inte har berättar för någon ännu.. är gärna
Med i eran grupp även om min bebis kommer i okt ????
/ella
Hej! Väntar mitt 3:e barn. Bf 13/11. Vi går in i vecka 9, lite ofattbart ännu. Av någon konstig anledning blir man mer orolig ju fler barn man får, har jag hört och för mig stämmer det bra. Är nog för man vet mer och vad som kan hända. Man jämför tidigare graviditeter, men ingen är lik den andra. Jag kräktes varje dag till v.12-14 med mina pojkar. Nu känner jag bara av lite illamående när jag är hungrig och trött. Hoppas det håller i sig, vill må bra. Enda symtomen jag känner är ömma bröst, växtvärk (som mensvärk), riktigt trött och ont i ryggen.
Hoppas det går vägen för alla! ????
Hej,
Plussade svagt förra veckan redan men starkt igår ???? Bf 28 november. Tredje barnet och jag är så orolig denna gång då vi fick ett MA i januari ???? Till råga på allt kom det lite lite blod idag när jag torka mig men tror och hoppas det är för att vi sexade till det igår och att det är slemhinnorna som är sköra. Var så extremt lite och inget mer så, håller tummarna!
Kul att läsa om fler som ska ha i november. Vet någon av er om det finns en Facebook grupp för oss som har bf i november? Är ju väldigt tidigt än så kan tänka att den i så fall är hemlig. Eller ska vi skapa en grupp? Vad säger ni?
Kramar till er alla
Såg att det var många som skrev att de var från Sthlm! Vi har ju en Facebookgrupp för alla med BF i november, men även en stockholmsgrupp! Så skriv till mig om ni vill va med i nån :)