• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-12-10 13:52:24 följande:

Åh vad jag håller tummarna och hoppas! <3 När blev TD?

Jag mår bra och hoppas liten gör också :) Vi var på RUL i veckan och då såg det bra ut :) Mest troligt en liten tjej <3

Tack :) TD blir 23 / 12 så det kan hända att vi får världens bästa julklapp iår :)

Åh så härligt att allt såg bra ut :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-13 13:13:45 följande:

Tack :) TD blir 23 / 12 så det kan hända att vi får världens bästa julklapp iår :)

Åh så härligt att allt såg bra ut :)

Ja, hoppas ni får bästa klappen :) Hur går det för dig med ruvandet? :) Inget tjuvtest än eller?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-12-19 22:55:45 följande:

Ja, hoppas ni får bästa klappen :) Hur går det för dig med ruvandet? :) Inget tjuvtest än eller?

Ja tänk om:) jodå ingen mens än..går in på rd 12 idag. Är så nervös att m ska komma igång när som helst. Hoppas dem håller sig borta :) uff den här väntan är olidlig.

Vilken vecka är du i nu? :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-20 05:08:52 följande:

Ja tänk om:) jodå ingen mens än..går in på rd 12 idag. Är så nervös att m ska komma igång när som helst. Hoppas dem håller sig borta :) uff den här väntan är olidlig.

Vilken vecka är du i nu? :)

Spännande, inte så länge kvar till testdag nu :) Känner du nånting i kroppen? Att du lyckas hålla dig ifrån och tjuvtesta. Jag började ju testa redan RD5 nu sist haha.

Är i vecka 21 :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-12-20 14:28:36 följande:

Spännande, inte så länge kvar till testdag nu :) Känner du nånting i kroppen? Att du lyckas hålla dig ifrån och tjuvtesta. Jag började ju testa redan RD5 nu sist haha.

Är i vecka 21 :)

Haha har ju vart sugen på att testa men har lyckats att hålla mig :) men tiden går lååångsamt nu men bara 3 dagar kvar nej har inga direkta känningar, har ibland känns nästan som man vill kväljas / lite illamående men tror det är lite psyket som spökar... Att jag vill så gärna ha symtom. Får snällt vänta vidare:)

när vare du började visa positivt? :) kommer du ihåg vad dina första tidigaste symtom var? :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-12-20 17:04:23 följande:

Haha har ju vart sugen på att testa men har lyckats att hålla mig :) men tiden går lååångsamt nu men bara 3 dagar kvar nej har inga direkta känningar, har ibland känns nästan som man vill kväljas / lite illamående men tror det är lite psyket som spökar... Att jag vill så gärna ha symtom. Får snällt vänta vidare:)

när vare du började visa positivt? :) kommer du ihåg vad dina första tidigaste symtom var? :)

När jag testade på RD5 såg jag redan då ett svagt plus :) På RD9 var det tydligt! Jag har för mig att jag inte kände något speciellt alls. Möjligtvis lite "mensvärk" men annars ingenting.

Åh vad jag håller tummarna nu :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-12-21 18:32:10 följande:

När jag testade på RD5 såg jag redan då ett svagt plus :) På RD9 var det tydligt! Jag har för mig att jag inte kände något speciellt alls. Möjligtvis lite "mensvärk" men annars ingenting.

Okej:) ja har haft lite typ värk från å till nu sen typ rd 3 så vi hoppas att det kanske kan va ngt hihi. Åh tack hopas hoppas hoppas!!
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-12-21 18:32:10 följande:

Okej:) ja har haft lite typ värk från å till nu sen typ rd 3 så vi hoppas att det kanske kan va ngt hihi. Åh tack hopas hoppas hoppas!!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-12-21 19:23:10 följande:

Åh vad spännande tösen! Ja.ske blir världens bästa julklapp!!
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-12-22 04:55:28 följande:

Åh vad spännande tösen! Ja.ske blir världens bästa julklapp!!

Verkligen:)

Hur mår du å magen? :) hur långt har du kommit i graviditeten nu? :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017