• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Sodergok

Vi kör det korta protokollet, det har jag gjort de andra tre ivf:erna också. Jag gissar att det är för att vi har manlig faktor och att det är vanligast då

Många kramar!

• ijo

Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag beklagar Tösen88 :( Skickar massa styrkekramar <3

• Tösen88
    ijo skrev 2018-01-22 13:22:24 följande:

Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag beklagar Tösen88 :( Skickar massa styrkekramar <3

Tack snälla ijo för omtanken <3 nej det är jätte svårt att veta vad man kan säga, vet inte riktigt själv.
  • Tösen88
    Sodergok skrev 2018-01-22 10:39:45 följande:

Vi kör det korta protokollet, det har jag gjort de andra tre ivf:erna också. Jag gissar att det är för att vi har manlig faktor och att det är vanligast då

Många kramar!

Okej hur gick det på ultraljudet?
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2018-01-22 08:08:39 följande:

Tack för dina ord.. Ne det e svårt att veta vad man ska säga..

Förstår hur hemskt det har varit för er med :(

Du är inte ensam i det här tösen, vi är många som vart i samma sits.. Och även om det inte tröstar nu, kommer det att kännas bättre längre fram.<3

Har ni pratat med kliniken om nästa steg? Hade ni kvar ngr i frysen?
  • Sodergok

De ville få in ett nytt vul på onsdag. Kliniken som jag går till i hemstaden är stängd då så vi måste åka 25 mil tur/retur för ett jäkla ultraljud :P

Det verkar bli en hel del äggblåsor denna gång det fanns 8 större och 9 lite mindre blåsor..

• Tösen88
    Pitebo skrev 2018-01-22 16:22:23 följande:

Du är inte ensam i det här tösen, vi är många som vart i samma sits.. Och även om det inte tröstar nu, kommer det att kännas bättre längre fram.<3

Har ni pratat med kliniken om nästa steg? Hade ni kvar ngr i frysen?

Ja man får ta en dag i taget och så känns d väl lite mindre hemskt ju längre tiden går.

Vi ska tillbaka till kliniken imorgon för att ta en sista koll och kommer troligen få börja med tabletter för att få igång missfallet.. Usch.

Sen när det är klart så får vi prata om när vi kan köra igång behandling nr 3, troligen om ngr månader. Inga kvar i frysen :(
  • Tösen88
    Sodergok skrev 2018-01-22 17:12:20 följande:

De ville få in ett nytt vul på onsdag. Kliniken som jag går till i hemstaden är stängd då så vi måste åka 25 mil tur/retur för ett jäkla ultraljud :P

Det verkar bli en hel del äggblåsor denna gång det fanns 8 större och 9 lite mindre blåsor..

Oj ja Det blir en extra bit att åka.

Positivt med så många ägg :)
  • Sodergok

Täsen88, Vill bara berätta att för oss så gick själva ?missfallet? väldigt smidigt om man kan säga så. Det gick på några timmar här hemma, jag fick bra smärtlindring med mig hem så något ont hade jag inte alls. Det var så klart väldigt jobbigt att blöda ut allt och att säga farväl till något man hade så stora förhoppningar om <3 <3

• Tösen88
    Sodergok skrev 2018-01-22 18:28:18 följande:

Täsen88, Vill bara berätta att för oss så gick själva ?missfallet? väldigt smidigt om man kan säga så. Det gick på några timmar här hemma, jag fick bra smärtlindring med mig hem så något ont hade jag inte alls. Det var så klart väldigt jobbigt att blöda ut allt och att säga farväl till något man hade så stora förhoppningar om <3 <3

Behövde du inte ta några tabletter för att sätta igång kroppen? Hur länge behövde ni vänta?

Usch e så rädd för smärta :(

Skönt att höra att det inte var för fysiskt smärtsamt för er <3
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017