• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-01-16 17:30:58 följande:

... Inget tickande hjärta...

Åh, beklagar verkligen...ska ni på ett till ultraljud om ett tag för att kolla igen?
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2018-01-16 17:30:58 följande:

... Inget tickande hjärta...

Men nej! Åh, känner så med er! Har ju legat där på bristen själv och fått dåliga besked. Dock efter jag börjat blöda och det har vart spontana graviditeter så inte riktigt samma kalldusch kan jag tänka mej. Men.....

Fy det är förjävligt tösen och så orättvist då ni kämpat! Vet inte riktigt vad mer jag kan skriva, finns inget som kompenserar er förlust.

Tänker på er! <3
  • Sodergok

Så himla sorgligt Tösen88. Beklagar.. <3

Vi fick samma fruktansvärda besked tidigt i våras, ett MA i vecka 9.

Nu är vi igång med ivf nummer 3 för syskonförsök.

Jag pausade från familjeliv sedan dess men nu känner jag att det kan vara skönt att dela lite tankar med er igen. (Mitt fd nick var mariaclaesson tror jag)

Förlåt nu har jag inte läst ikapp mig i tråden så jag frågar hur går det för dig emhu?

• emhu
    Sodergok skrev 2018-01-19 09:00:13 följande:

Jag pausade från familjeliv sedan dess men nu känner jag att det kan vara skönt att dela lite tankar med er igen. (Mitt fd nick var mariaclaesson tror jag)

Förlåt nu har jag inte läst ikapp mig i tråden så jag frågar hur går det för dig emhu?

Vi var på vårt första möte inför ÄD hos Huddinge innan jul. I måndags gjorde jag dock ett positivt gravtest..helt oväntat. Jag trodde ju att jag var i klimakteriet...så nu får vi se vad som händer. Jag har inte blött något ännu men mitt missfall i våras ligger där och grusar tankarna :( ska på vul 1:a feb. Då är jag i vecka 8 (7+4). Finns det ett pickande hjärta där då så kanske jag börjar våga tro på det. Varenda toabesök är en oro för blod och känner efter hela tiden och letar efter symptom och blir livrädd så fort ett symptom blir mindre kännbart eller försvinner helt. Men det är ju bara att vänta och se...men dagarna sniglar verkligen sig fram. Väldigt delade känslor...
  • Sodergok

Men vilken positiv nyhet ändå emhu! Alla tummar att det ska gå bra denna gång!

• Tösen88
    emhu skrev 2018-01-16 19:37:26 följande:

Åh, beklagar verkligen...ska ni på ett till ultraljud om ett tag för att kolla igen?

Tack..

Ska dit imorgon.
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2018-01-17 11:49:38 följande:

Men nej! Åh, känner så med er! Har ju legat där på bristen själv och fått dåliga besked. Dock efter jag börjat blöda och det har vart spontana graviditeter så inte riktigt samma kalldusch kan jag tänka mej. Men.....

Fy det är förjävligt tösen och så orättvist då ni kämpat! Vet inte riktigt vad mer jag kan skriva, finns inget som kompenserar er förlust.

Tänker på er! <3

Tack för dina ord.. Ne det e svårt att veta vad man ska säga..

Förstår hur hemskt det har varit för er med :(
  • Tösen88
    Sodergok skrev 2018-01-19 09:00:13 följande:

Tack..

Uchs ja, en sån här upplevelse önskar man att ingen ska behöva genomgå..

Jag kommer ihåg dig från i våras.

Hur långt har ni kommit denna ivf?
  • Sodergok

Tösen88, Det finns liksom ingen tröst att hämta där ni befinner er nu.. som att falla tusen meter ner i ett jävla hål.. Men, det känns förhoppningsvis lite lite lättare så fort ni har en ny plan framför er.. <3

Idag ska jag på ultraljud så troligtvis får vi reda på idag vilken dag det blir ägguttag. Fredag gissar jag

• Tösen88
    Sodergok skrev 2018-01-22 08:24:50 följande:

Tösen88, Det finns liksom ingen tröst att hämta där ni befinner er nu.. som att falla tusen meter ner i ett jävla hål.. Men, det känns förhoppningsvis lite lite lättare så fort ni har en ny plan framför er.. <3

Idag ska jag på ultraljud så troligtvis får vi reda på idag vilken dag det blir ägguttag. Fredag gissar jag

Tack för att du förstår hur det är.

Ska hålla tummarna för många fina ägg <3

Kort lr långt protokoll denna gång?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017