• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2018-03-08 04:59:25 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej, VRÅLADE) anlände hon i går natt. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!

Åh vad underbart, stort grattis till er!!! :) hur mår hela familjen? :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2018-03-09 07:24:07 följande:

Hur går det för er tösen? Börjat med någon ny behandling ännu? Kram!

Hej fina du!

Tack för att du tänker på oss. Vart så nere och knäckt men nu börjar orken återkomma igen:) så nu är vi igång med ivf nr 3. Sprayar med nässpray ett en vecka imorgon. Hoppas innerligt att det går hela vägen denna gång :)

Hur mår du??:)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2018-03-28 15:59:05 följande:

Hej fina du!

Tack för att du tänker på oss. Vart så nere och knäckt men nu börjar orken återkomma igen:) så nu är vi igång med ivf nr 3. Sprayar med nässpray ett en vecka imorgon. Hoppas innerligt att det går hela vägen denna gång :)

Hur mår du??:)

Förstår att det blev en tung period :/ Men skönt att ni kommit igång med nytt försök igen :) Hur länge sprayar man innan man börjar med sprutor? Jag körde ju korta metoden med bara sprutor. Ja, håller verkligen tummarna nu! :)

Det är bra med mig :) Lite krämpor och så men ska inte klaga. Gick in i v. 36 idag så det börjar närma sig :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2018-03-30 15:56:06 följande:

Förstår att det blev en tung period :/ Men skönt att ni kommit igång med nytt försök igen :) Hur länge sprayar man innan man börjar med sprutor? Jag körde ju korta metoden med bara sprutor. Ja, håller verkligen tummarna nu! :)

Det är bra med mig :) Lite krämpor och så men ska inte klaga. Gick in i v. 36 idag så det börjar närma sig :)

Man brukar spraya ca 2 veckor 1 puff i varje näsborre 3 ggr dagligen med exakt 8 h mellan gångerna å sen sprutor samtidigt som man fortsätter med sprayandet men endast 1 puff i ena borren 3 ggr dagl.

Åh vad spännandeatt snart e bebben här, har du börjat få några för känningar än?

Kram
  • Sodergok

Hur går behandlingen Tösen88?

Vi har sett ett litet liv i magen på Kub ultraljudet så nu vågar vi tro att det ska gå vägen :) Är i v 14+1 idag

• Tösen88
    Sodergok skrev 2018-04-21 11:02:12 följande:

Hur går behandlingen Tösen88?

Vi har sett ett litet liv i magen på Kub ultraljudet så nu vågar vi tro att det ska gå vägen :) Är i v 14+1 idag

Låter riktigt härligt att det växer på i magen:) Håller tummarna :)

Jo gjorde ÄP i torsdags och idag var vi å satte in två fina embryon :)

Hoppas försiktigt att allt ska gå bra denna gång..

Har du ngr graviditetsymtom än? :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2018-04-15 20:28:12 följande:

Man brukar spraya ca 2 veckor 1 puff i varje näsborre 3 ggr dagligen med exakt 8 h mellan gångerna å sen sprutor samtidigt som man fortsätter med sprayandet men endast 1 puff i ena borren 3 ggr dagl.

Åh vad spännandeatt snart e bebben här, har du börjat få några för känningar än?

Kram

Ser att du ruvar nu, håller tummarna för er <3 Spännande med 2 stycken också, det har du inte fått insatt tidigare va? När är TD? :)

Nej känner inte att det är något på g. Idag är det 1 vecka till bf men jag tror jag kommer gå över.
  • Grodan7

Hoppar in i den här tråden jag också. Var idag och satte in 2 3-dagars embryon så nu är jag ruvare.

Skönt att kunna prata av sig med dom som är i liknande/samma situation. Önskar alla här stort lycka till på den här resan!

• Tösen88
    ijo skrev 2018-04-26 13:07:23 följande:

Ser att du ruvar nu, håller tummarna för er <3 Spännande med 2 stycken också, det har du inte fått insatt tidigare va? När är TD? :)

Nej känner inte att det är något på g. Idag är det 1 vecka till bf men jag tror jag kommer gå över.

Tack :) nej det är första gången med 2. Sista försöket med landstinget så då tar vi den chansen. Hoppas! :)

Vad spännande med så snar bf! :) tänk vad tiden går snabbt.
  • Tösen88
    Grodan7 skrev 2018-04-26 13:27:19 följande:

Hoppar in i den här tråden jag också. Var idag och satte in 2 3-dagars embryon så nu är jag ruvare.

Skönt att kunna prata av sig med dom som är i liknande/samma situation. Önskar alla här stort lycka till på den här resan!

Vad spännande :) stort lycka till med!

Är det första rivningen? :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017