• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Pitebo

Nä, inte ännu. Men på söndag är det bf. Har haft ordentliga sammandragningar så kanske kommer hon snart. Kan inte riktigt förstå att det kommer komma ut en bebis!

Grattis till ett litet tickande hjärta sodergok!

• emhu
    Sodergok skrev 2018-03-01 23:55:04 följande:

Hej alla! Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå, i graviditetsvecka 6+6 Det känns riktigt bra:)

Hur går det för er andra? Pitebo har det blivit någon bebislycka än?? :D

Åh grattis!!! Så himla skönt att det finns något där som lever och frodas :D
  • ammela

Hej alla!

Har varit fullt ös här och inte hunnit meddela er att den 11 januari kom vår son till världen! En stor pojke på 4,7 kg... och jag kom undan med en snabb förlossning och endast några få stygn! Veckorna bara rullar på och vi lever vår dröm. Tänker ofta på er andra som kämpar på fortfarande eller är i väntans tider. Lycka till önskar jag er alla och stort tack för gruppen och möjligheten att få kämpa med IVF ihop med er.

• Pitebo
    ammela skrev 2018-03-02 15:22:08 följande:

Hej alla!

Har varit fullt ös här och inte hunnit meddela er att den 11 januari kom vår son till världen! En stor pojke på 4,7 kg... och jag kom undan med en snabb förlossning och endast några få stygn! Veckorna bara rullar på och vi lever vår dröm. Tänker ofta på er andra som kämpar på fortfarande eller är i väntans tider. Lycka till önskar jag er alla och stort tack för gruppen och möjligheten att få kämpa med IVF ihop med er.

Åh vad roligt. Grattis!
  • Pitebo

Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej, VRÅLADE) anlände hon i går natt. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!

• emhu
    Pitebo skrev 2018-03-08 04:59:25 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej, VRÅLADE) anlände hon i går natt. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!

Åh grattis!!!
  • ijo

Hej alla!

Pitebo skrev 2018-03-08 04:59:25 följande:

Stort grattis till er båda! Så underbart <3
  • ijo
    Tösen88 skrev 2018-01-22 17:37:30 följande:

Ja man får ta en dag i taget och så känns d väl lite mindre hemskt ju längre tiden går.

Vi ska tillbaka till kliniken imorgon för att ta en sista koll och kommer troligen få börja med tabletter för att få igång missfallet.. Usch.

Sen när det är klart så får vi prata om när vi kan köra igång behandling nr 3, troligen om ngr månader. Inga kvar i frysen :(

Hur går det för er tösen? Börjat med någon ny behandling ännu? Kram!
  • Tösen88

Hej alla! Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå, i graviditetsvecka 6+6 Det känns riktigt bra:)

Stort grattis :)

Grattis vad roligt att höra:) hur mår ni idag? :)
  • Tösen88

Hej alla!

Härligt, stort grattis :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017