• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    emhu skrev 2018-04-28 14:29:18 följande:

Ja, det är ju värt varenda spya :) vi har valt att inte ta reda på könet...det får bli en överraskning :D

Hehe ja vad kul att inte ta reda på könet, en underbar överraskning sen :)

När var det bf? :)
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-05-02 06:15:08 följande:

Hehe ja vad kul att inte ta reda på könet, en underbar överraskning sen :)

När var det bf? :)

19:e september. Exakt halva tiden idag :)
  • Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-05-02 06:11:47 följande:

Vad skönt att det gått bättre med det långa:). Spännande med 2 st embryos:) vilken ruvdag e du inne på nu? Ngr känningar än? :)

Tack, det var tufft men nu blickar vi framåt och hoppas innerligt på de 2 eller någon av de 2 som förhoppningsvist ligger kvar i livmodern :)

Såg att du fick en till frysen, stort grattis :) vi lyckades också få en till frysen :)

Kram

Ruvardag 6 idag. Har känt av molvärk idag och att jag lätt blir andfådd men jag försöker att tänka varken eller med vad jag känner eller inte känner för jag tar ju Lutinus som förra gången lurades med både molvärk och kissnödig hela tiden sista dagarna före BIM.

Grattis till att ni också fick till frysen! Då kör ni också FET om det inte skulle bli + nu? Hur känner du dig och vilken ruvardag är du på?
  • Tösen88

Igår var testdag och till vår stora förvåning visade testet positivt var så säker på att vi åter hade misslyckats pga hade en liten blödning förra veckan.

Nu är vi lite försiktigt glada och ser fram emot ultraljudet om ca 3 veckor :)

• Tösen88
    emhu skrev 2018-05-02 14:15:47 följande:

19:e september. Exakt halva tiden idag :)

Så spännande!!! :)
  • Tösen88
    Grodan7 skrev 2018-05-02 14:32:52 följande:

Ruvardag 6 idag. Har känt av molvärk idag och att jag lätt blir andfådd men jag försöker att tänka varken eller med vad jag känner eller inte känner för jag tar ju Lutinus som förra gången lurades med både molvärk och kissnödig hela tiden sista dagarna före BIM.

Grattis till att ni också fick till frysen! Då kör ni också FET om det inte skulle bli + nu? Hur känner du dig och vilken ruvardag är du på?

Ja lutinus är väldigt jobbig med dess biverkningar som ger så gravidliknandesymtom. Vi hade td igår och fick positivt hoppas allt går vägen denna gång så vi kan vänta med fet till längre fram. :)

Hur går det för dig? Nått nytt? :)
  • Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-05-07 19:32:42 följande:

Ja lutinus är väldigt jobbig med dess biverkningar som ger så gravidliknandesymtom. Vi hade td igår och fick positivt hoppas allt går vägen denna gång så vi kan vänta med fet till längre fram. :)

Hur går det för dig? Nått nytt? :)

Åh vad roligt att höra! Grattis! Vet du jag plussade också inatt (var så kissnödig vid 3.30 så det var inte en chans att vänta till morgonen). Svagt positivt men definitivt ett streck. Ska ta blodprov imorgon och så får vi hoppas på att det är en frisk graviditet. Vilken ruvardag plussade du på? Ta hand om dig!
  • Sarabanan

Stort grattis till er båda!! Jag håller alla tummar och tår för att det går bra!

Och tösen.... tänk om det blir två! Solig

• Tösen88
    Grodan7 skrev 2018-05-07 20:49:41 följande:

Åh vad roligt att höra! Grattis! Vet du jag plussade också inatt (var så kissnödig vid 3.30 så det var inte en chans att vänta till morgonen). Svagt positivt men definitivt ett streck. Ska ta blodprov imorgon och så får vi hoppas på att det är en frisk graviditet. Vilken ruvardag plussade du på? Ta hand om dig!

Tack!!! Åh vad roligt att du också plussade stort grattis!!!! Har du testat något mer? När ska du på ultraljud? :)

Jag plussade på rd 16:) du då? :)

Tack, du med :) :)
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2018-05-13 14:04:21 följande:

Stort grattis till er båda!! Jag håller alla tummar och tår för att det går bra!

Och tösen.... tänk om det blir två! 

Tack så hjärtligt :)

Haha jaa jag vet tankarna är där lite då å då, tänk vilken lycka :) återstår å Se :)

Hur är det med dig? Hur går det för er del? :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017