• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-06-19 15:40:07 följande:

Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!!  Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.

Underbart att höra! Grattis! Roligt att ha dig kvar i tråden!
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-06-19 16:28:36 följande:

Så underbart! Hoppas du känner dig mer avslappnad nu.

Tack, ja det känns skönt nu. Men blev lite rädd när Falun började prata om att det kanske kunde vara utomkvedes o ville konsultera med andra läkare...men sen ringde de tillbaks o sade att vi siktar in oss på ett VUL om 2 v (snarare än 3 v) och att vi får hoppas allt ser bra ut då. Alltid är det nåt! Men nu är jag glad.
  • alade

Positivt idag på TD, så nu ska jag ringa repro och berätta att vi väntar barn. Milstolpe! 5+0 idag.

• minaimaginärabarn
    alade skrev 2017-06-20 07:30:08 följande:

Positivt idag på TD, så nu ska jag ringa repro och berätta att vi väntar barn. Milstolpe! 5+0 idag.

Stort Grattis! Vilken sommarpresent!
  • Rosenblad
    alade skrev 2017-06-20 07:30:08 följande:

Grattis!!
  • alade

Tack!

Vågade ringa VC om hälsosamtal hos barnmorska också. Det känns lite mer sant idag.

Väntar på att repro ska ringa tillbaka så att vi kan boka tid för VUL. Typiskt att allt ska hamna i semestertider. Vi ska bort en vecka precis runt lagom tid för det... Hoppas att det går att få tid så snart vi kommit hem igen!

• Popetot
    alade skrev 2017-06-20 08:41:46 följande:

Tack!

Vågade ringa VC om hälsosamtal hos barnmorska också. Det känns lite mer sant idag.

Väntar på att repro ska ringa tillbaka så att vi kan boka tid för VUL. Typiskt att allt ska hamna i semestertider. Vi ska bort en vecka precis runt lagom tid för det... Hoppas att det går att få tid så snart vi kommit hem igen!

Fantastiskt! Njut allt du kan. Är det svårt med vul under semester? Trodde bara de upphörde med stimulering och äggplock?
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-20 08:41:46 följande:

Tack!

Så skönt, bra! och grattis igen!
  • alade
    Popetot skrev 2017-06-20 09:54:07 följande:

Fantastiskt! Njut allt du kan. Är det svårt med vul under semester? Trodde bara de upphörde med stimulering och äggplock?

Hon sa att hela stället stänger 7/7 och att det var bra att vi kunde hinna med precis i dagarna innan. Det var lite "hm... då är är du i 7+1, det borde ju funka"

Antar att de löser det på annat sätt för de som får till en senare befruktning, men jag är nöjd med att slippa ta reda på hur. Nu får vi träffa en läkare vi haft tidigare och det känns ju skönt.

Jag tänker njuta så mycket jag kan och hoppas på att det blir ca 35 veckor till av den varan. Blir det inte så tar vi det då.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017