• Milli07

IVF start sommar 2017

Rebeccamz skrev 2017-09-20 21:17:28 följande:

Om jag är låghormonare när ska jag då testa?

Det vet jag tyvärr inte, men det finns ju de som plussar först flera dagar efter BIM, då kan man säkert testa positivt även efter TD. Vilken ruvardag är du på? Hoppas in i det sista för er <3
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-21 12:59:40 följande:

Så, jag som trodde jag inte skulle kunna hålla mig från att testa tidigare än td (vilket är på lör) har ännu inte vågat testa. Är så rädd för att få negativt. Orkar liksom inte. Nu har jag dessutom börjat tänka att det är lutinus som gjort att jag inte fått mens än (om det vore en vanlig cykel skulle jag fått det i tisdags). Och idag slutar jag med lutinus, så nu nojjar jag över att mensen ska komma när som helst! Blä. Ursäkta att jag sprider min negativitet, men måste bara få lite utlopp för allt...

Förstår din vemodighet. Samtidigt som man vill veta, så vill man inte veta. Är det negativt blir man ledsen och måste börja om från början. Blir det positivt börjat man noja över om det verkligen är sant och om det kommer hålla i sig. Men då har man ju åtminstone en chans <3 Håller tummar riktigt hårt för er!
  • Milli07

Idag har jag BIM i naturlig cykel, har TD på måndag den 25e. Testade positivt, dock väldigt svagt redan i måndags, sen starkare på tisdagen. Sedan dess har testet inte blivit starkare vilket oroar mig. Clearblue digital visar också positivt, men jag ska ta ett nytt om några dagar och se om den skiftar över till 2-3 veckor istället.

Brukar det vara starkare än detta på BIM? Tror ni jag behöver oroa mig?
  • Milli07
    Mm79 skrev 2017-09-22 09:50:25 följande:

Grattis! Det är helt klart ett plus! Håller alla tummar att det går vägen.

Tack så mycket! Är som sagt bara orolig att något inte är okej eftersom testerna inte blivit starkare sen i tisdags. Men förhoppningsvis är det bara jag som är nojig efter alla missfall mm vi haft :)
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-22 14:06:26 följande:

Åh så fint, grattis :)

Tack! :) Var ditt andra streck starkare än mitt på BIM? Tycker mitt är lite svagt, men jag kanske bara inbillar mig. Du är ju någon vecka före mig, hade du ont i nedre delen av magen i början? Jag har alltid molande värk, men ibland gör det riktigt riktigt ont under några timmar. Det är så jag hinner tänka "nu jäklar är det kört".
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-22 16:30:16 följande:

Svårt o jämföra helt då vi inte har samma test. Men tänk på att de kan skilja från person till person hur mkt hcg nivån ökar o även att det är en stegring varannan till var tredje dag om jag minns rätt. Du får ha is i magen o se på måndag ;)

Hade mer ont i magen mellan äggplock o TD (o tom tidigare) än vad jag har nu. Det är oxå skillnad mellan personer. sen har jag fött barn en gång o de kanske gör att jag inte känner "växtvärk" lila mkt. Ingen aning..

Okej :) Tack för dina svar oavsett! <3
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-24 14:08:05 följande:

Grattis!!! Vad roligt :) Oroa dig inte för mycket nu, det är så positivt det kan bli. Vänta ett tag till och testa ytterligare. Sedan får du ringa barnmorska och boka UL.

Grattis än en gång. Så roligt att höra det går vägen för några av oss!!

Tusen tack! Känner mig lite lugnare idag då strecket är tydligare och CB digital slog över till 2-3 veckor. Har TD imorgon så ska ringa kliniken för ett UL om några veckor :)

Hoppas innerligt att det går vägen för oss alla här inne! Ni är enorma kämpar allihop <3

• Milli07
    Senua skrev 2017-09-24 17:40:19 följande:

Vad roligt!! :) jag blir så glad för er skull!

Tack! :D Vi är försiktigt glada! Hur har det gått för er? Ni hade TD idag? Hoppas hoppas <3
  • Milli07

- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

* Milli07 (första försöket, ET) VUL ?

Svar på tråden IVF start sommar 2017