IVF start sommar 2017
Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...
Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...
Tack! :)
Spännande att få börja med sprutorna. Kör du korta metoden?
Vi ska senare i veckan börja vårt allra första IVF -försök, inväntar mensen med skräckblandad förtjusning. Ju närmare dagen kommer ju mer skräckslagen blir jag att inte ens IVF ska hjälpa oss att få tillökning. Någon som känner igen skräcken och ångesten? Detta känns som vår sista och enda chans att få barn och är livrädd att även detta ska fallera.
Nu till en annan fråga. Jag ska ta Gonal-f 250, är inte det en väldigt hög dos? Eller är det en normal dos Gt börja med?
Det är klart att man känner så - jag försöker dock inte tänka på det mitt i behandlingen. Tänker istället på hur fantastiskt det är att det överhuvudtaget fungerar att göra IVF! Skulle det sen visa sig att det inte fungerar för oss så skulle jag antagligen känna mig helt nedbruten men den känslan puttar jag till framtiden. Jag vill inte känna den innan jag vet, liksom.
Det är väl en ganska hög dos men långt ifrån max som vad jag förstår är 450. Jag började på 125 och har nu sänkts till 112,5. Kan det ha något med hur lättstimulerad man beräknas vara? Min läkare kollade första ul at jag hade många små äggblåsor och har en rätt ok äggreserv och utifrån det bestämdes min dos.
Lycka till med sprutorna och hoppas att du får starta snart! :)
Jag blev precis som du helt skräckslagen för misslyckande innan vi börjar. Tycker det känns bättre nu när det är igång. Ibland måste man ju släppa ut den känslan tror jag och låta sig vara ledsen, men sen putta bort den igen. Min bästa vän säger "det tar vi då" och det ger mig tröst. Den smärtan och sorgen tar vi då. Nu måste vi få hoppas litegrann.
Stor kram till dig!
Mitt plus var betydligt starkare imorse. RD5 vs RD9 :) Hoppas så att den trivs och vill stanna! BIM imorgon, vill inte se något blod.
Grattis! :)
Vi fick tillbaka ett och hade 3 kvar som utvecklats fint! Så dem åker väl in i frysen nästa vecka.
Vi fick testdag på söndagen, den 10:e :)
Nu är jag ruvare :D Vi fick tillbaka vårt enda embryo <3
Testdag lördag 9/9.
Idag kom fru röd på besök så imorgon kör vi igång med sprutorna. Nästa fredag ska vi till kliniken för ett första VUL. Iiiih så spännande men såååå nervöst!
Tack för era lyckönskningar! Är rädd för att bli ett hormonellt monster. Hur har ni mått rent hormonellt och mentalt? Hur har det känts för er? Vet knappt vad jag ska förvänta mig.