• Milli07

IVF start sommar 2017

Det verkar vara många som trots allt mår rätt så bra under stimuleringen så hoppas så är fallet för mig också :) Tack för att ni delar med er!

• Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-08-25 20:58:14 följande:

Härligt o se att många e på G nu, då har vi förhoppningsvis lite plus i tråden om någon vecka :)

Fick förresten bra från kliniken idag att 1 (!) ägg frysts ner (odlad till dag 5) jippi!!!! Kanske inte låter som mkt, men detta är 4:e icsi'n o första gången ngt gått till frysen :)

Men åååh så kul!!! Grattis :D
  • Milli07
    Senua skrev 2017-08-26 11:56:04 följande:

Hej! Ska också börja med sprutorna ikväll och vul på fredag. Livrädd.

Åh då får vi följas åt!!! Vart i landet går ni? Lycka till!
  • Milli07
    Senua skrev 2017-08-27 11:59:13 följande:

Jo! Vi går på linnekliniken i Uppsala. Var går ni? Känns redan mycket bättre nu när jag väl börjat med sprutorna! Skönt att vara igång (och så var det inte så farligt/svårt som jag föreställt mig).

Vi går på Curakliniken i Malmö :) Ja sprutorna var lättare än vad jag trodde, kände ingenting! Som du skriver är det skönt att vara igång, istället för den eviga väntan.
  • Milli07

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

*Milli07 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- Gravid

• Milli07

Jag tog ikväll min fjärde Gonal-f spruta och har en liten fråga om biverkningar. Sedan igår, dag tre, är jag uppsvälld, gasig, små öm över magen, små kass i magen och till och från smått illamående. Känns ungefär som när jag ska ägglossning i normal cykel, eller som strax innan mensen kommer igång. Är detta normalt så tidigt i stimuleringen? Enligt bipacksedeln är det vanligt biverkningar, men är osäker om det är normalt såhär tidigt i skedet.

• Milli07
    Mm79 skrev 2017-08-30 09:09:28 följande:

Vad jag fick läsa mig till om Gonal-f så är det vanligt med dessa biverkningar. Själv hade jag knappt några (tog sista sprutan igår, hade 200 ie dos), ömma bröst typ. Men jag är i vanliga fall inte så hormonkänslig alls. Vad har du för dos?

Jag tar Gonal-f 250, så tar relativt hög dos. Känner mig allmänt risig. Väldigt trött, hängig, emotionell, uppsvälld, gasig, smått illamående till och från, samt små öm över magen. Biverkningarna stå med i FASS men tycker det är väldigt tidigt i stimuleringen för att påverkas så mycket. Vågar knappt tänka på hur jag mår om några dagar. Är livrädd för överstimulering. Ska på vul i övermorgon så hoppas på det bästa!
  • Milli07
    Senua skrev 2017-08-30 09:11:21 följande:

Jag tog ju också min fjärde spruta igår (fast tar menopur, vet inte om det spelar roll, är det samma?). Känner av biverkningar mest på kvällen hittills (molar och sticker i magen), inte så uppsvälld dock men väldigt trött (fast vet inte om det har mer att göra med den allmänna anspänningen än med sprutorna :).

Vilken dos tar du av Menopur? Jag är också extremt trött. Finns verkligen ingen energi kvar i min kropp. Trodde inte att jag skulle påverkas såhär mycket av stimuleringen :(
  • Milli07
    Senua skrev 2017-08-30 12:50:09 följande:

Jag tar bara 150 (så det verkar vara liten dos i jämförelse). Har hög risk för överstimulering säger läkarna. Tröttheten är ju det värsta (har tyvärr en intensiv period på jobbet dessutom).

Okej då förstår jag. Jag vet inte vad min risk för överstimulering är. Vet inte riktigt vad grunden till min höga dos är. Får bita ihop till på fredag och se vad dem säger då. Tack för era erfarenheter!
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-08-30 12:38:23 följande:

Jag ruvar ju nu men tog 412 på menopur. Nästan högsta dosen. Jag tycker inte att jag fick så mycket biverkningar förutom ömhet där jag tagit sprutorna.

Så skönt att du slapp biverkningar! Hoppas att min kropp bara överdriver och inte alls mår så dåligt som jag känner mig!
Svar på tråden IVF start sommar 2017