• Milli07

IVF start sommar 2017

Tack för era kloka ord!

Jag har en sjukdom i grunden som chefen vet om och arbetar därför inte heltid. Har en lönebidragsanställning och hade först praktik från november till juli och blev sedan anställd året ut. Vi ska förhandla förlängning i oktober. Har alltså snart varit på arbetsplatsen i ett år och trivs bra med min chef. Hennes man är själv sjuk så hon vet hur sjukvården fungerar med tider, brister och allt därtill. Vi pratar om det mesta och jag har varit öppen med alla mina tidigare behandlingar och besök, men nu tar det emot då detta är "självmant". Är jag knäpp som tänker så?

• Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-04 10:29:28 följande:

Bara några dagar kvar till TD men jag känner mig säker på att det kommer vara negativt nu.. vågar inte testa typ. Mått så dåligt i helgen och varit ledsen. Verkligen hamnat i en dipp. Om vi gör om det här så kommer jag inte testa tidigt igen. Då kommer jag avvakta... Känns nästan som att det är mensdags, fått massa utslag i ansiktet osv. Bara vänta och se.

Usch inte alls något positivt inlägg nu..

Hoppas att ni alla mår bra och kämpar på!!

Man kan inte alltid vara på topp. Tillåt dig själv att vara ledsen, det är en del av livet <3 Jag hoppas innerligt att din magkänsla har fel och att det är er tur nu Kram!
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-04 07:33:09 följande:

Du är nog lika normal eller onormal som vem som helst!!

håller tummarna för att allt går bra i veckan :)

Haha, skönt och höra! Tack <3
  • Milli07
    FruPäron skrev 2017-09-04 10:51:50 följande:

Det kunde lika gärna vara jag som skrev ditt inlägg! Vaknade med en ytterst tung och dyster känsla. Inga ömma bröst, en bråkdel av "växtvärk" i livmodern... Precis så som jag brukar ha innan mens. Grät till och med innan jag orkade lämna sängen i morse, för jag kände hur allt hopp runnit ur mig. 

Hur hemskt det än är känns det skönt att veta att det är fler som inte tycker att livet leker eller lyckas hålla modet uppe.

All styrka till oss <3

Hoppas även din magkänsla är fel! Styrkekram <3
  • Milli07

Nu är jag påväg hem från VUL 2. Den höjda dosen gjorde susen och nu är där 9 ägg som mognat på sig, förra gången var för 6 stycken. Där är även några som är lite mindre. Läkaren hade tänkt äggplock på onsdag, men beslöt sig för fredag för att ge äggen en chans att mogna ytterligare. Så på fredag kl. 07.40 ska vi vara på kliniken. Iiiiiiiih så spännande och nervöst på samma gång!!

Tack för allt ert stöd och alla goda råd!

• Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-04 12:52:32 följande:

[quote=77984734][quote-nick]Milli07 skrev 2017-09-04 10:57:36 följande:[/quote-nick]Nu är jag påväg hem från VUL 2. Den höjda dosen gjorde susen och nu är där 9 ägg som mognat på sig, förra gången var för 6 stycken. Där är även några som är lite mindre. Läkaren hade tänkt äggplock på onsdag, men beslöt sig för fredag för att ge äggen en chans att mogna ytterligare. Så på fredag kl. 07.40 ska vi vara på kliniken. Iiiiiiiih så spännande och nervöst på samma gång!!

Tack för allt ert stöd och alla goda råd![/

Sedär!! Nu börjar de ordna upp sig :)

Ja nu är det nära! :D
  • Milli07

Frågade ju er om råd angående att berätta för min chef om att vi håller på med IVF. Jag tänkte låta bli att berätta då det inte blev tre dagar denna veckan, utan bara två som jag behövde lägga om mitt schema. Men när jag kom till jobbet idag och började prata med chefen så kändes det mer eller mindre tvunget att jag berättade. Men det gick superbra och hon var väldigt förstående :) Tack för era tips kära ni!

• Milli07
    Znickers skrev 2017-09-04 21:26:09 följande:

Vad härligt att höra det gick bra. Det kom sig ändå naturligt för dig att berätta. Så skönt för dig att slippa oroa dig över det mer. :)

Ja det var verkligen skönt att få det överstökat! Chefen sa själv att jag fick berätta vad det rörde sig om för läkarbesök när och om jag kände mig redo. Då kände jag bara att jag lika bra kunde lägga korten på bordet. Känns lugnande att veta att hon är förstående om det krävs fler behandlingar :)
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-05 06:38:23 följande:

Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!

Lycka till! Hoppas det går bra och så smärtfritt det kan gå! Uppdatera oss när du orkar :)
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-05 11:00:40 följande:

Så! Nu var det klart. 11 ägg fick dom ut. Skönt att det är över :)

Åh så skönt att ha det gjort! Hur kändes det?
Svar på tråden IVF start sommar 2017