• Milli07

IVF start sommar 2017

Senua skrev 2017-09-07 20:26:12 följande:

Hm, jag tyckte nog det gjorde lite mer ont under själva ingreppet än vad jag trodde, men mycket mindre efteråt än jag förväntat mig. Så både plus och minus :) Behövde inte fylla på med smärtstillande efter det jag fått på kliniken. Innan äp var jag också öm som du beskriver, försökte gå så lite som möjligt (vilket iofs fortfarande gäller).

Framförallt måste jag dock säga att det hela var en mycket mer positiv upplevelse än vad jag trott, dvs på så sätt att personalen var väldigt bra, allting kändes tryggt på nått vis, som att man kunde slappna av för att dom visste vad dom pysslade med! Men, förstår om du är nervös! Gud ska veta att jag också var det :). Men det kommer att gå bra!

Tack för att du orkade berätta! :) Så skönt att det överlag var en bra upplevelse trots att det gjorde ondare än du trodde. Gör det fortfarande ont när du går? Finna det några restriktioner på hur mycket man får röra sig efteråt?
  • Milli07

Nu är vi påväg hem efter ÄP. 9 ägg blev det och planerad insättning är på måndag, alltså dag 3. Mår väldigt väldigt illa av medicinerna och svettas som få och är öm över buken. Plocket gick överlag bra och väldigt fort. Gjorde stundvis väldigt ont men läkaren och sköterskan var så varma och fina människor så det underlättade det hela.

• Milli07
    Znickers skrev 2017-09-08 16:09:46 följande:

Jahapp. 2 dagar till BIM, med ljusrosa flytning som kom idag bestämde jag mig för att testa. 3 dagar innan min testdag. Och CB visar INTE GRAVID. Jag ska dock testa på den givna testdagen men hoppet är helt bortblåst! Den rosa flygningen var inget gott tecken!

Inga ägg i frysen sä det blir väl att gå en omgång till. Inte alls bitter och ledsen.

Lider med dig :( Sänder över en stor styrkekram! <3
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-08 18:04:52 följande:

Är det någon som har solskenshistoria kring detta, att man testar negativt men sedan testar plus. Den rosa flytningen är långt ifrån mens, oxh jag brukar få min mens rätt pang på. Inga missfärgade flytningar. Så jag undrar om detta kan vara MF eller en sen nidblödning?

Mina tankar bara svävar iväg och vill ha ett svar. Vägrar lägga allt hopp på CB testet. Vill så gärna ändå testa plus om 3 dagar på testdagen.

En vän till mig, blev dock gravid spontant, blödde den första tiden i sin graviditet. Hon hade tvingats "föda" ut sina tvillingar 1,5 månad innan då de dött i magen. Så när mensen skulle komma började hon små blöda, men mindre än en mens. Hon trodde då kroppen var i obalans och att mens snart skulle komma igång. Men istället var hon gravid. Hon blödde lite smått någon vecka in i graviditeten för att nu inte blöda alls och har BF om några veckor. Hoppas det är detsamma för dig :)
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-09 08:08:04 följande:

Testdag idag. Så negativt det kan bli. Dessutom har jag börjar blöda nu "på riktigt" och känner av en ordentlig mensvärk. Bryter ihop helt. Nu får vi vänta på nästa mens och sen ännu mer väntan eftersom jag kör långa protokollet... så nästa försök kanske blir i månadsskifte okt/nov och då start med nässpray.

Kan jag sluta med lutinus nu? Sen funderar jag på om man får använda tampong? Eller om det bara var förbud efter äggplocket....

Nej vad tråkigt :( Känner verkligen med er! Låt dig själv falla och kämpa sedan vidare, förr eller senare är det er tur <3
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-09 09:15:08 följande:

Är det någon som vet om man kan be om att få ökad dos av Gonal-F? I första omgången fick jag bara 7 blåsor varav 6 mogna ägg. Av dessa blev det 1 embryo. Inget till frysen. Jag fick då 150ml som sedan trappades ner till 125. De höjde aldrig trots att jag inte fick "överdrivet många blåsor". Är så arg för det.

Jag vill gärna ha till frysen så man slipper bränna alla 3 IVF försök. Tänkte om någon av er har bett om högre dos??

Vad märkligt att dem inte höjde din dos. Jag tog Gonal-f 250 i sex dagar och var sedan på vul, en fredag. Då hade jag bra sex dominanta äggblåsor så dem höjde min dos till 300 och nytt VUL på måndagen. Vid vul två tror jag vi var uppe i 9 dominanta och några mindre. Fick ta Gonal-f måndag och tisdag också, sen Ovitrelle på onsdagen och ÄP igår fredag. Jag hade kunnat plockas i onsdags men de ville ge äggblåsorna en extra chans så vi väntade till igår.

Tror absolut att du kan be om högre dos. Tror läkarna själv ser försök ett som en "testrunda" och justerar till nästa omgång :)
  • Milli07

VÄNTAR:

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ET (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Milli07
    Senua skrev 2017-09-10 15:56:16 följande:

Så, då har vi fått tillbaka ett ägg i förmiddags! (Och ett till frysen). Hur ska man kunna vänta till testdag?

(För övrigt, nobelpris åt den som uppfinner lutinus som VANLIG tablett!)

Grattis! :) Håller tummarna att ni får ett stort fint plus! Vi får förhoppningsvis tillbaka ett tre dagars imorgon.

Finns Lutinus som vanlig tablett? Varför envisas dem då med att skriva ur vaginala tabletter? :( Är bara inne på andra dagen men är redan sjukt less på dem.
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-10 15:56:16 följande:

Så, då har vi fått tillbaka ett ägg i förmiddags! (Och ett till frysen). Hur ska man kunna vänta till testdag?

(För övrigt, nobelpris åt den som uppfinner lutinus som VANLIG tablett!)

Haha såg nu att du skrev att den som uppfann Lutinus som vanlig tablett skulle få nobelpriset, inte ATT det fanns! Haha jösses, får nog läsa tydligare nästa gång! Förlåt!
  • Milli07

Nu är även jag ruvare :D Fick tillbaka ett tredagars embryo idag och tre stycken odlar de vidare i 2-3 dagar. Av nio ägg blev alltså fyra befruktade. Antar att det är ett okej antal?

Nu väntar två olidliga veckor av väntan, men ni här i forumet förstår denna olidliga väntan bättre än någon annan <3

Nu kommer jag med en fruktansvärt korkad fråga men måste ändå ställa den för att stilla min nyfikenhet. Hur kommer det sig att embryot inte kan "glida" ut igen? Efter undersökningen så rann det bara till och då började jag fundera på hur det kommer sig att embryot stannar i livmodern efter insättning. Om livmodern börjar krampa, kan embryot stötas ut då?

Och förlåt igen för min korkade fråga :'D

Svar på tråden IVF start sommar 2017