• Milli07

IVF start sommar 2017

Hoppfullhet skrev 2017-10-09 19:36:40 följande:

Milli07

Har tänkt på dig en massa idag, hoppas allt är ok <3

Tack för omtanken kära du! Jag pratade med kliniken i morse som ville ha in osa direkt för att även de oroade sig över utomkveds. Jag har haft väldigt ont till och från sedan vi plussade, men oftast i hela nedre buken samt ryggen. I natt vaknade jag av att det kändes som att magen skulle sprängas och hade så ont i ryggen att jag nästan kräkte. Vi fick göra ett VUL som visade en graviditet på rätt ställe, med ett foster på 6 mm vilket stället med vecka 7 och ett pickande litet hjärta <3 Vi ska tillbaka för vår ordinarie tid om en vecka, antagligen för att ytterligare stilla vår oro. Troligtvis var det tvillingar från början då det syns en tom fostersäck bredvid den andra. Juni 2016 plussade vi spontant och få var det också tvillingar men slutade i MA vecka 11. Dock hade fosterna slutat utvecklad vecka 6 så vi gick aldrig se några hjärtslag. Undrar varför min kropp så gärna vill ha tvillingar :)

Bifogar en bild på vår Bubbla <3
  • Milli07
    Senua skrev 2017-10-10 15:04:03 följande:

Vad nervöst och jobbigt! Men vad glad jag blir att det ändå fortfarande ser bra ut!! Hoppas allt är fint om en vecka också!

Tack vi är också väldigt glada! Men ändå väldigt försiktigt glada :) Hur går allt för er?
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-10-10 19:33:03 följande:

Så härligt att läsa, stort grattis :) tråkigt med den ev tvillingen, men så himla skönt att där va en liten böna iaf <3

Så skönt att ni ska dit om en vecka igen, speciellt om du ff har lite ont med. O vem vet, efter denna bebben kommit kanske där blir en spontan tvillinggraviditet igen, då blir de fullt upp :)

Ja det var en grym lättnad, obeskrivlig lättnad. Tror inte läkaren kunde undvika att se och höra min lättnad haha. Jag har ont i ryggen konstant vilket är jobbigt, men är det priset jag måste betala för att vi ska bli tre, så betalar jag det gärna <3 Läkaren sa att det eventuellt kunde vara tidig foglossning eller att min kropp helt enkelt reagerar såhär. Har normalt sett mensvärk i ryggen mest, så låter troligt. Hoppas kramperna håller sig bort från magen i fortsättningen. Visst är det tråkigt med den eventuella tvillingen, men vi ser en bebis som största vinsten oavsett. Vi har försökt i över två år och hade ett mycket tidig missfall oktober 2015, sen ett MA i juli 2016. Efter vårt MA blev det en pärs med medicinskt abort samt kirurgisk abort två månader senare. Trots detta kom den sista "tvillingen" ut av sig själv en månad efter skrapning. Från att vi plussade till allt var över tog fem månader. Känner oss aningen traumatiserade ännu och är livrädda varje dag som går. Hoppas vi en dag kan njuta av denna graviditet. Vi har svårt att blir gravida och behålla en graviditet så vi är himla nöjda om vi kan lyckas genomföra en graviditet <3

Hur känns allt för er? Vilken vecka är ni i nu?
  • Milli07
    Senua skrev 2017-10-10 17:59:18 följande:

Jo, väldigt försiktigt glad här också :) Har VUL på fredag, och är nervös. Försöker att tänka så lite som möjligt, men det är svårt.

Åh så spännande! Håller tummarna riktigt hårt för er <3 Har du mycket symptom? :)
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-10-10 20:38:33 följande:

Såklart! Bara ett barn iaf är ju högvinsten, o sen därefter vågar man först drömma om fler. Vi har ju aldrig lyckats själva o har fått inprincip 0 chans att lyckas själva heller. Vilket är trist, samtidigt behöver jag inte oroa mig månad efter månad o gå o hoppas. Vet ju vad vår enda chans varit o de e ju ivf.

Det känns ok tack, för mkt hjärnspöken ff tyvärr. Är i v 10 nu o imorgon är första besöket hos MVC. Har faktiskt bokat in ett privat ultraljud i nästa veck igen. Vet att de vara lugnar för ngn dag men ändå...

Jag undrar om de där hjärnspökena någonsin kommer försvinna. Hoppas vi lyckas komma så långt att bebis börjar sparka och magen växa så det åtminstone kan gå upp för oss att vi ska ha barn..För just nu känns allt så avlägset och overkligt, trots att vi nyss såg det lilla hjärtat slå. Tycker ni gör helt rätt i att göra privat UL, vi kommer göra detsamma längre fram :) Även om det bara lugnar för stunden, så är det iaf en stunds sinnesro. Lycka till <3
  • Milli07
    Senua skrev 2017-10-11 08:16:14 följande:

Nja, till och från (dvs som mild mensvärk + ömma bröst). molvärken försvann för någon vecka sen dock (varpå jag började oroa mig för missfall), sen kom det tillbaka i förrgår (varpå jag igen börjar noja för missfall). Så aldrig nöjd alltså! :) Hur har det varit för dig? (Vid sidan om de senaste dagarnas bergochdalbana alltså)

Känner igen det där, att ständigt vara orolig, antingen känner man för mycket, eller för lite, hjärnan hittar oavsett vad anledningar att vara orolig! Jag har haft mycket symptom sedan innan vi ens plussade. Just nu har jag ömma bröst, större bröst, mörkare vårtgårdar och större kliande bröstvårtor, illamående, molvärk, trög gasig mage, trötthet, lite ilande och huggen känsla i ligamenten ibland. Sen har jag ju ryggontet som är konstant och till och från kramper i magen.

Lycka till imorgon, håller tummarna för riktigt underbara besked! <3
  • Milli07
    Senua skrev 2017-10-13 15:22:19 följande:

Tänkte bara skriva att det gick bra idag på VUL. Det fanns ett hjärta som pickade :)

Åh så härligt! Stort grattis! :)
  • Milli07

Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3

• Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-10-17 20:25:13 följande:

Åh så härligt. Skönt att ni får xtra kontroller :)

Senua skrev 2017-10-17 20:54:54 följande:

Vad roligt!! (Och jo, trevligt när man blir förstådd)

FruPäron skrev 2017-10-17 21:03:14 följande:

Åh vad underbart :) grattis!

Ja det är verkligen härligt! Även om det lugnar för stunden när man sett det där underbara lilla hjärtat är man ju tyvärr lika skräckslagen igen några dagar senare :( Vet inte hur vi skulle klara oss igenom ytterligare MA eller MF. Vi försöker dock vara positiva då vi aldrig kommit såhär långt innan! :)
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-10-22 16:48:46 följande:

Nähä, blev uppringd igen och det blir inget ultraljud men däremot äl-spruta! Så fick puttra in till Apoteket istället, så blir det en sista spruta ikväll :)

Stort lycka till! :)
  • Milli07
    FruPäron skrev 2017-10-26 15:27:53 följande:

Då är jag också ruvade igen! De tinade en av våra 2 blasto från frysen. När läkaren skulle göra överföringen så misslyckades det första gången!! När jag var påväg ned från gynstolen så meddelade labbet att blaston fortfarande var kvar i röret! Snacka om att pulsen gick upp.

Så det var bara att börja om från början. Andra försöket lyckades och nu ligger den (förhoppningsvis) i livmodern och gör sig hemmastadd. 

Jag har TD 8/11.

Helt säker på att detta försöket sket sig. Åtminstone inte speciellt upplyftande start... 

Men fy vilken rysare! Hoppas att resten av resan går desto bättre <3
  • Milli07
    FruPäron skrev 2017-11-04 13:50:31 följande:

Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.

Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).

Testdag onsdag 8/11.

Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.

Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?

Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P

Tror absolut att det är positivt! Stort stort grattis :) Jag plussade svagt på ruvardag 7 med ett tredagars så låter mycket troligt att du plussar på ruvardag 9 med femdagars. Håller tummarna att det bara blir starkare och starkare plus <3
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-11-11 07:32:34 följande:

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

Stort grattis!!
  • Milli07

Tänker på er alla även om jag inte är så aktiv längre! Vi är nu i vecka 12, önskar jag kunde skriva att oron börjat lägga sig men tyvärr är vi mentalt paj ännu. Har gjort fyra UL hittills och allt ser bra ut, men hjärnan vill inte riktigt förstå det.

Håller tummarna för er alla och hoppas ni alla får era efterlängtade plus <3

• Milli07
    kattnos skrev 2017-11-13 16:13:22 följande:

Tack!!

Oj, vad jobbigt.. det är klart att man känner en viss oro och mest av allt känns det surrealistiskt men jag mår bra och känner mig annorlunda i kroppen och känner mig därigenom trygg med att det nog ska gå vägen (lätt att säga nu liksom...) Hoppas din oro kan släppa snart så att du kan njuta till fullo av din graviditet! <3

Jag känner mig också gravid och har gjort det hela tiden. Men drabbades av MA förra året och även då kände jag mig gravid och hann gå till vecka 11 innan vi fick veta att något var fel. Gjorde medicinskt abort vecka 13 och fick skrapas två månad efter det. Pga denna erfarenhet vågar jag inte lita på min kropp. Längtar efter att ha mage och känna rörelser så jag förhoppningsvis kan slappna av :)
  • Milli07

Hej Alla

Vår lille kille kom till oss i fredags, den 25e maj. 51 cm lång och 4145 gram tung. Han är alldeles alldeles underbar. Hur går det för alla andra? :)

Svar på tråden IVF start sommar 2017