• Milli07

IVF start sommar 2017

Ellencassandra skrev 2017-09-01 08:52:07 följande:

Tycker det är så kul när ni får plus! Oftast är min reaktion när vänner/bekanta berättar att de e gravida så blir jag småirriterad eller ja jag ska inte ljuga, förbannad ibland (men såklart glad för deras skull) När är det min tur?? Men blir så glad när ivf:are plussar! Hurra! Jag hoppas det blir en riktig plus tråd :)

Jag är precis likadant! Har svårt att glädjas för andra ibland, även om jag är glad för deras skulle innerst inne. Men alla IVFare glädjs jag med ända in i hjärteroten :)
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-01 14:27:43 följande:

Åh men var hoppfull. Som sagt, det krävs som sagt bara ett guldägg ;) Det var samma för mig, hade Gonal F 150ml och sedan sänkt till 120. Jag fick bara ut 7 ägg, varav 1 blev befruktat. Så min besvikelse var ENORM. Inget gick ju till frysen tyvärr. Men nu ruvar dag 5, fast embryot är dag 7.

Glöm inte, krävs bara ett fint ägg ;) och de sätter bara tillbaka de allra finaste ägget.

Ja jag kommer hoppas och hålla tummarna till dem är blå! :) Nu börjar istället oron gör äggplocket komma smygandes, att man aldrig bara kan slappna av! Man är ju helt hopplös haha!
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-01 14:30:03 följande:

Gjort första vul nu! Allt verkade ok såvitt jag förstod. Ska fortsätta med samma dos idag och imorgon och sedan gå på ytterligare ett vul på sön, sen får vi se. Börjar bli jobbigare nu, dvs molande värk typ jämt och är helt sönderstucken.

Så skönt att det gick bra för dig! Hoppas de växt på sig fint till söndag. Vi ska tillbaka på måndag!
  • Milli07
    ijo skrev 2017-09-01 15:00:10 följande:

Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)

När är det du har testdag? :)

Så spännande!!!! :D
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-01 16:18:42 följande:

Ja, Gud jag hade oro i min kropp i flera veckor i förväg inför plocket. Jag jade målat upp mardrömsscenarion. Jag bad om lugnande väl på plats och man får morfinliknande läkemedele rakt i blodet via kanyl. Och visst, det känns, men inget du inte kan stå ut med. Läkarna var chockade över min reaktion eftersom det första jag sa när de var klara var "va, men ska ni inte tömma andra sidan också?" Varpå de svarar, men det är redan klart.

Summa sumarum, alla upplever der olika och läkarna är så pass rutinerade att det går väldigt snabbt. Jag var mest fascinerad över att få se allt live på skärmen :)

När har du ÄP? :)

Jag har inte fått tid för ÄP än. Ska dit på ett andra VUL på måndag och då lär jag få tid och dag. Tror det blir torsdag eller fredag nästa vecka. Precis som du skriver verkar det vara så völdigt olika hur man upplever det. En del tycker att det gjorde fruktansvärt ont medan andra tycker det var helt okej, medan andra inte kände någonting. Så antar att jag inte direkt kan vänta mig någonting alls utan bara ta det som det kommer. Är väldigt förväntansfull och vill vara ruvare som flera av er här inne :)
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-02 10:34:09 följande:

Det förstår jag, men snart är det din tur. Därefter kommer den hemska väntan. Jag har testdag om 8 dagar och är såååå nervös. Jag känner INGENTING. Man letar efter tecken oxh man blir helt tokig. Samtidigt försöker man tänka realistisk att 1a försöket ofta kanske inte tar sig :( Vi har ju inga i frysen heller. Hoppas du får ett par fina blastocyster till frysen!! :)

Förstår att längtan, väntan och förhoppningen är olidligt! Detta är ju allas vår högsta önskan och det finns ju inget man hellre vill än att bli gravid. Sen när man väl är gravid är man orolig för missfall istället. Alltid oroar man sig för något eller väntar på något. Känslorna är såklart naturliga, men samtidigt önskar jag att man kunde slappna av i det hela. Att finna ett inte lugn och tillförlit till att allting löser sig i slutändan. Men tyvärr har ju ingen av oss dem svaren. Oavsett håller jag tummarna riktigt hårt att ni får ert efterlängtade plus <3
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-09-02 12:12:58 följande:

Men vad kul! Och det är ju som du säger inte antalen som är det viktiga utan att de är bra! Sen kan det ju bli för dig som det blev för mig att de hittar fler större ägg nästa gång! Jag håller tummarna!

Stort grattis till plusset ijo!!! Så himla roligt :)

Sa dem på första VUL att du hade färre stora ägg än du hade på VUL 2? Jag hoppas att några fler ska mogna på sig över helgen, vill att det ska vara måndag nu!! :)
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-09-02 18:11:19 följande:

I mitt fall gjordes ett ul precis när mensen kommit. Då räknade man 20 äggblåsor, alla under 8 mm. Alltså så som det är normalt när min cykel börjar. Efter första ul med sprutor hade jag 15 äggblåsor mellan 9-14 mm. Då sänktes min dos något. Tre dagar senare hade jag 33 äggblåsor där de största var 22 mm och den minsta typ 11 mm. Dosen sänktes igen och jag skulle bara ta en till spruta innan ÄL-sprutan. Då bestämde min läkare att det skulle bli totalfrysning av äggen för att jag inte skulle bli dålig av överstimulering. Vid äggplocket ytterligare tre dagar senare fick de ut totalt 40 ägg så det var ju helt klart rätt beslut. Nu väntar vi på att få veta hur många som blir frysta och på nästa mens för att efter den ÄL kunna göra återföring :)

Summa summarum så är det inte alls omöjligt att fler ägg mognar till nästa ul.

Lycka till med det på måndag! :)

Oj, vilken utveckling! Tack för att du delar med dig. Känns genast bättre :) Hoppas tiden går snabbt för er så ni snart blir ruvare <3
  • Milli07
    FruPäron skrev 2017-09-02 20:46:25 följande:

Mitt första ul hade jag nog ingen extrem mängd, de räknade bara de stora. trodde (hoppades) att det skulle myllra av enorma ägg men icke!

Andra ul var där fler och större såklart, men fram till äggplocket var jag bra nervös. Väl där fick de ut 18 ägg så jag hade oroat mig i onödan ;) man jämför sig så mycket med andra och glömmer lätt bort att det "bara" behövs ett ägg för att bli en bebis.

Det kommer mogna fler och gör det inte det så är de äggen du har väl utvalda av kroppen att lägga all fokus på :)

Åååh tack så mycket för dina lugnande ord! Ni är verkligen fantastiska här inne! Är så glad att ha andra människor i samma situation att prata med <3
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-03 09:51:24 följande:

Kan absolut va guldägg som kommer :) som jag skrev tidigare, min beh som resulterad i en dotter hade jag 7 äggblåsor som innehöll 6 mogna ägg (med först 225enheter menopur o sen ökade till 300) av dessa blev 3 befruktade, 1 fick vi tillbaka o de andra fick ej o frysa. Men som sagt, de vi fick tillbaka är nu 20 månader o världens guldklimp <3

Då hoppas jag att vi har samma fantastiska tur <3

Nervositeten för morgondagens resultat börjar krypa på. Tror att det blir ÄP på onsdag och insättning på fredag. Jobbar bara mån, ons och fredagar och fick ta ledigt i fredags då vi har sex mil till kliniken. Ska tillbaka imorgon och fick be om att arbeta eftermiddag istället för förmiddag. Nu ska jag högst troligt behöva vara ledig onsdag och fredag också, samt försöka övertala chefen att låta mig arbeta tisdag och torsdag istället. Är så nervös och orolig för hur hon ska ta det hela. Har inte berättat om IVFen då jag är relativt ny på jobbet samt har en tidsbegränsad anställning till siste december. Vi ska förhandla nytt anställningsavtal i oktober. Är så rädd för att berätta av rädsla för att inte få förlängt anställningen. Vad hade ni gjort i min sits? Ska jag försöka ta mod till mig och berätta imorgon när jag behöver be om ledigt senare i veckan? Det är väldigt jobbigt att hålla det hemligt och halvt "ljuga" om vad jag ska göra.
Svar på tråden IVF start sommar 2017