• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Ellencassandra
    hanna8911 skrev 2017-07-31 08:51:29 följande:

Hej!

Jag och min man har precis börjat med vår första IVF! Har tagit sprutorna nu i 5 dagar och tycker det går bra! Har molvärk i äggstockarna som vid ägglossning men annars inga biverkningar! Vi går i Linköping och det tog ca 3 månader från det att vi bestämde oss för ivf och remissen skickades till vi var på första besöket! Sen kom sommaren mellan så därav blev det nu i juli först vi kunde sätta igång! Har ultraljudskontroll på onsdag och hoppas då att det ser bra ut!

Hej! Vad spännande! Hoppas allt går bra! :) längtar så tills man e igång själv! Vill så gärna att vi alla sen skriver om våra bebis magar osv :D håller tummarna att det går för oss nu!!
  • 1Elle2

Hej!

Jag och min man har precis börjat med vår första IVF! Har tagit sprutorna nu i 5 dagar och tycker det går bra! Har molvärk i äggstockarna som vid ägglossning men annars inga biverkningar! Vi går i Linköping och det tog ca 3 månader från det att vi bestämde oss för ivf och remissen skickades till vi var på första besöket! Sen kom sommaren mellan så därav blev det nu i juli först vi kunde sätta igång! Har ultraljudskontroll på onsdag och hoppas då att det ser bra ut!

Då är vi typ samtidigt, kul. Ja Molvärk har jag med och svullen, skengravid haha.

Jag fick äggplock på fredag. Börjar bli nervös, men läkaren verkade super.
  • ijo

Hej!

Hej!

Vad spännande :) Hittade dom någon orsak till er barnlöshet under utredningen? Kör ni korta metoden med bara sprutor?
  • 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-07-30 20:46:22 följande:

Ååh jag vill också börja med sprutor! Min klinik har fortfarande sommarstängt så vi får vänta lite till...

Snart så!

Är du nedreglerad så länge? Hur går det?
  • Ullisten
    1Elle2 skrev 2017-07-30 16:26:33 följande:

Vet inte hur det är om det blir i det stadiet. Men behöver ju inte va överstimulering.

Jag fick jätteont i början av Synarela, tror det berodde ffa på endometriosen som stimulerades av hormonerna. Men allt såg bra ut och efter några veckor lade det sig. Hoppas det gör det för dig också!

Tack! Ja det såg ut som det ska, så måste varit endometriosen som stimuleras även för mig.
  • ivfbebis
    1Elle2 skrev 2017-07-31 18:13:40 följande:
    Snart så!

Är du nedreglerad så länge? Hur går det?
    Ja precis. Har använt nässprayen i snart 3 veckor. Ska lämna blodprov nästa vecka och sen hoppas jag att vi får börja med sprutor.  Glad
  • hanna8911

[quote=77884429][quote-nick]ijo skrev 2017-07-31 13:56:01 följande:[/quote-nick]Hej!

Vad spännande :) Hittade dom någon orsak till er barnlöshet under utredningen? Kör ni korta metoden med bara sprutor?[/

Nej ingen orsak! Hade en något förhöjt Amh-värde som kanske trodde på att jag ev har pco liknande äggstockar men annars inget! Har regelbunden cykel så förstår inte varför det inte funkar men så är det! Vi kör korta protokollet!!

• hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-07-31 10:58:12 följande:

Då är vi typ samtidigt, kul. Ja Molvärk har jag med och svullen, skengravid haha.

Jag fick äggplock på fredag. Börjar bli nervös, men läkaren verkade super.

Vad spännande!! När började du med din sprutor? Får se när vi får äggplock, tror det blir måndag nästa vecka! Kör ni korta protokollet också?
  • 1Elle2
    hanna8911 skrev 2017-07-31 22:25:45 följande:

Vad spännande!! När började du med din sprutor? Får se när vi får äggplock, tror det blir måndag nästa vecka! Kör ni korta protokollet också?

Ja vi kör också korta protokollet, och började med sprutorna i tisdags, 6 d sedan.

Måndag för er alltså, spännande. Heja alla äggen ??
  • 1Elle2
    Ullisten skrev 2017-07-31 18:42:37 följande:

Tack! Ja det såg ut som det ska, så måste varit endometriosen som stimuleras även för mig.

Åh har du också endometrios? Ett helvete alltså, har blivit så rädd för smärta också. Så orolig att det ska bli sådär fruktansvärt ont när det aldrig släpper av alla hormoner man tar nu. Och det enda man får ta är alvedon. När jag tog synarela gick jag på morfin i 2v efter ett besök på gynakuten.

Har du/ni gjort någon fertilitetsutredning också utöver endometriosen?

Jag har inte och funderar mkt över att göra det sen.
Svar på tråden IVF start sommar 2017