IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man har precis börjat med vår första IVF! Har tagit sprutorna nu i 5 dagar och tycker det går bra! Har molvärk i äggstockarna som vid ägglossning men annars inga biverkningar! Vi går i Linköping och det tog ca 3 månader från det att vi bestämde oss för ivf och remissen skickades till vi var på första besöket! Sen kom sommaren mellan så därav blev det nu i juli först vi kunde sätta igång! Har ultraljudskontroll på onsdag och hoppas då att det ser bra ut!
Hej!
Jag och min man har precis börjat med vår första IVF! Har tagit sprutorna nu i 5 dagar och tycker det går bra! Har molvärk i äggstockarna som vid ägglossning men annars inga biverkningar! Vi går i Linköping och det tog ca 3 månader från det att vi bestämde oss för ivf och remissen skickades till vi var på första besöket! Sen kom sommaren mellan så därav blev det nu i juli först vi kunde sätta igång! Har ultraljudskontroll på onsdag och hoppas då att det ser bra ut!
Hej!
Ååh jag vill också börja med sprutor! Min klinik har fortfarande sommarstängt så vi får vänta lite till...
Vet inte hur det är om det blir i det stadiet. Men behöver ju inte va överstimulering.
Jag fick jätteont i början av Synarela, tror det berodde ffa på endometriosen som stimulerades av hormonerna. Men allt såg bra ut och efter några veckor lade det sig. Hoppas det gör det för dig också!
[quote=77884429][quote-nick]ijo skrev 2017-07-31 13:56:01 följande:[/quote-nick]Hej!
Vad spännande :) Hittade dom någon orsak till er barnlöshet under utredningen? Kör ni korta metoden med bara sprutor?[/
Nej ingen orsak! Hade en något förhöjt Amh-värde som kanske trodde på att jag ev har pco liknande äggstockar men annars inget! Har regelbunden cykel så förstår inte varför det inte funkar men så är det! Vi kör korta protokollet!!
Då är vi typ samtidigt, kul. Ja Molvärk har jag med och svullen, skengravid haha.
Jag fick äggplock på fredag. Börjar bli nervös, men läkaren verkade super.
Vad spännande!! När började du med din sprutor? Får se när vi får äggplock, tror det blir måndag nästa vecka! Kör ni korta protokollet också?
Tack! Ja det såg ut som det ska, så måste varit endometriosen som stimuleras även för mig.