• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-07-31 23:54:35 följande:

Ja vi kör också korta protokollet, och började med sprutorna i tisdags, 6 d sedan.

Måndag för er alltså, spännande. Heja alla äggen ??

Spännande! Lycka till på fredag! Om du orkar så skriv gärna här hur du upplevde det!
  • hanna8911

Tyvärr en besvikelse idag på ultraljudet! Bara ett ägg som stuckit iväg i storlek så inget äggplock denna cykel! Men ska ändå fortsätta med sprutorna och sen ta ovitrellen som gör att ägget lossnar så får vi försöka själva!

• Ellencassandra
    hanna8911 skrev 2017-08-02 10:38:16 följande:

Tyvärr en besvikelse idag på ultraljudet! Bara ett ägg som stuckit iväg i storlek så inget äggplock denna cykel! Men ska ändå fortsätta med sprutorna och sen ta ovitrellen som gör att ägget lossnar så får vi försöka själva!

Åh va synd :( fick du för liten dos eller vad sa dom att det berodde på?
  • hanna8911
    Ellencassandra skrev 2017-08-03 11:42:43 följande:

Åh va synd :( fick du för liten dos eller vad sa dom att det berodde på?

Antagligen för liten dos. Ska tillbaka imorgon och kika igen, de höjde dosen med 70 enheten så får vi se om det har hänt något! Fanns ju måna små som man kan hoppas på har börjat växa på denna dos!
  • 1Elle2

Åh vad tråkigt!! Hoppas verkligen på nästa för dig! Dessa sprutor är inte kul alltså, haft så ont idag efter ovitrellen :(

Kram till dig!
  • ivfbebis
    1Elle2 skrev 2017-08-03 19:25:38 följande:

Åh vad tråkigt!! Hoppas verkligen på nästa för dig! Dessa sprutor är inte kul alltså, haft så ont idag efter ovitrellen :(

Kram till dig!

Lycka till imorgon! Jag längtar till onsdag då jag ska lämna blodprov för att se att jag är nedreglerad ordentligt. Då kan jag äntligen börja med sprutorna.
  • ivfbebis

Vad tråkigt! Räknas det som ett försök även om det inte går till äggplock?
  • FruPäron

Hej hej, jag hoppar in här tänkte jag.

Om min mens sköter sig som den ska så ska vi starta vår behandling nästa vecka. Det är första gången någonsin, så jag är mest förvirrad :)

Så tips mottages mer än gärna!!! :)

• hanna8911
    ivfbebis skrev 2017-08-03 19:30:06 följande:

Vad tråkigt! Räknas det som ett försök även om det inte går till äggplock?

Nej det räknas som tur är inte! Läkaren sa det att det är ingen idé att slösa ett äggplock om det bara är ett ägg! Ska tillbaka imorgon på vul och se om de andra börjar växa efter doshöjning!
  • ivfbebis
    hanna8911 skrev 2017-08-03 22:12:40 följande:

Nej det räknas som tur är inte! Läkaren sa det att det är ingen idé att slösa ett äggplock om det bara är ett ägg! Ska tillbaka imorgon på vul och se om de andra börjar växa efter doshöjning!

Okej, ja det är väl någon sorts "tröst" eller vad man ska kalla det. Att det inte räknas... Då har man fortfarande 3 försök kvar. Håller tummarna att det går vägen för er!

Första gången för mig med ivf så har själv ingen aning om hur många ägg vi kommer få. Dock kör vi det långa protokollet och om jag förstått det rätt så är det bättre för att få kontroll över äggen. Men jag är inte säker. Det är mycket man inte fattar. Haha.
Svar på tråden IVF start sommar 2017