• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-03 19:35:53 följande:

Hej hej, jag hoppar in här tänkte jag.

Om min mens sköter sig som den ska så ska vi starta vår behandling nästa vecka. Det är första gången någonsin, så jag är mest förvirrad :)

Så tips mottages mer än gärna!!! :)

Välkommen! Då gör ni korta protokollet? Första gången för mig med ivf också, men vi kör långa protokollet med nässpray. Har vi tur får vi börja med sprutor nästa vecka.
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-04 07:32:48 följande:

Välkommen! Då gör ni korta protokollet? Första gången för mig med ivf också, men vi kör långa protokollet med nässpray. Har vi tur får vi börja med sprutor nästa vecka.

Tack :)

Vi ska köra korta.

Vart gör ni er behandling?

Super nervös att det inte ska sätta sig. Är steriliserad och min slemhinna i livmodern tunnas ut för varje år som går. Varför gör ni ivf?
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-04 08:00:32 följande:
    Tack :)

Vi ska köra korta.

Vart gör ni er behandling?

Super nervös att det inte ska sätta sig. Är steriliserad och min slemhinna i livmodern tunnas ut för varje år som går. Varför gör ni ivf?
    Vi gör vår behandling på Fertilitetscentrum i Stockholm. 
    Jag har väldigt lågt AMH-värde (dålig äggreserv) så vi får se om jag får fram några ägg med behandling. 

Även om vi har varit på möten, fått med oss papper hem osv så känner jag mig som ett stort frågetecken på allt. Jag gör bara som dom säger så blir det säkert bra. Haha. 
  • Ellencassandra

Har kanske tipsat förut men tipsar igen om att lyssna på ivf podden! Så bra! De har en lång version om hur ivf går till, hur man mår, ett kortare enkelt avsnitt om ivf å sen pratar de med ett embryolog om vad som händer på labbet! :) det är jätte intressant och jag har lärt mig mycket!

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-04 08:34:31 följande:

Vi gör vår behandling på Fertilitetscentrum i Stockholm. 

Jag har väldigt lågt AMH-värde (dålig äggreserv) så vi får se om jag får fram några ägg med behandling. 

Även om vi har varit på möten, fått med oss papper hem osv så känner jag mig som ett stort frågetecken på allt. Jag gör bara som dom säger så blir det säkert bra. Haha. 

Kändes som om jag fick hem en hel bok efter vårt första möte! :) var helt slut efter all information, jag insåg hur lite jag visste innan de körde igång att instruera haha. Skönt att det finns fler som jag iaf!

Hoppas det blir ägg för dig då! Så spännande :)
  • FruPäron
    Ellencassandra skrev 2017-08-04 08:46:08 följande:

Har kanske tipsat förut men tipsar igen om att lyssna på ivf podden! Så bra! De har en lång version om hur ivf går till, hur man mår, ett kortare enkelt avsnitt om ivf å sen pratar de med ett embryolog om vad som händer på labbet! :) det är jätte intressant och jag har lärt mig mycket!

Tack, ska verkligen kolla upp den! :)
  • ivfbebis
    1Elle2 skrev 2017-07-31 10:58:12 följande:

Då är vi typ samtidigt, kul. Ja Molvärk har jag med och svullen, skengravid haha.

Jag fick äggplock på fredag. Börjar bli nervös, men läkaren verkade super.

Hur gick äggplocket? Tänker på dig!
  • 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-08-05 13:42:21 följande:

Hur gick äggplocket? Tänker på dig!

Hej!

Tack! Det gick helt okej.. 14 ägg fick dom ut, nu hoppas vi att dom vill bli befruktade också!

Men det gjorde ont, men det gick med all medicin man fick, blev helt utslagen dock.. fruktansvärt yr och trött. Läkaren och sköterskan var jättebra, kände mig helt trygg i allt. Och det gick ganska fort ändå.

Efter däremot har jag haft himla ont, ok om jag bara vilar liggande. Ont av att gå och sitta och röra mig. Inte svullen ont som innan utan nu som blåmärken, fast inuti och känns som vätska som retar överallt.

och imorn börjar jag med dom där vaginaltabletterna, nån som har tagit dom och vet hur man mår?

Stod att vanligaste biverkan var livmoderkramper och jag fattar inte hur jag ska orka att fortsätta ha ont i flera veckor till!
  • Mickelickan
    1Elle2 skrev 2017-08-05 23:46:04 följande:
    Hej!

Tack! Det gick helt okej.. 14 ägg fick dom ut, nu hoppas vi att dom vill bli befruktade också!

Men det gjorde ont, men det gick med all medicin man fick, blev helt utslagen dock.. fruktansvärt yr och trött. Läkaren och sköterskan var jättebra, kände mig helt trygg i allt. Och det gick ganska fort ändå.

Efter däremot har jag haft himla ont, ok om jag bara vilar liggande. Ont av att gå och sitta och röra mig. Inte svullen ont som innan utan nu som blåmärken, fast inuti och känns som vätska som retar överallt.

och imorn börjar jag med dom där vaginaltabletterna, nån som har tagit dom och vet hur man mår?

Stod att vanligaste biverkan var livmoderkramper och jag fattar inte hur jag ska orka att fortsätta ha ont i flera veckor till!
    Jag har tagit vaginaltabletterna och jag mådde inte alls dåligt av dom. Mensvärksliknande har jag känt av då och då men inte alls farligt, och det kan lika gärna bero på annat... däremot fick jag bruna flytningar men det försvann när jag trappade ner från 3 tabletter om dagen till 2.
  • 1Elle2
    Mickelickan skrev 2017-08-06 15:06:25 följande:

Jag har tagit vaginaltabletterna och jag mådde inte alls dåligt av dom. Mensvärksliknande har jag känt av då och då men inte alls farligt, och det kan lika gärna bero på annat... däremot fick jag bruna flytningar men det försvann när jag trappade ner från 3 tabletter om dagen till 2.

Åh tack för info! känns lite bättre nu. Var så less på all smärta bara... Vill ju så gärna att det ska vara värt det!
Svar på tråden IVF start sommar 2017