IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej hej, jag hoppar in här tänkte jag.
Om min mens sköter sig som den ska så ska vi starta vår behandling nästa vecka. Det är första gången någonsin, så jag är mest förvirrad :)
Så tips mottages mer än gärna!!! :)
Välkommen! Då gör ni korta protokollet? Första gången för mig med ivf också, men vi kör långa protokollet med nässpray. Har vi tur får vi börja med sprutor nästa vecka.
Har kanske tipsat förut men tipsar igen om att lyssna på ivf podden! Så bra! De har en lång version om hur ivf går till, hur man mår, ett kortare enkelt avsnitt om ivf å sen pratar de med ett embryolog om vad som händer på labbet! :) det är jätte intressant och jag har lärt mig mycket!
Vi gör vår behandling på Fertilitetscentrum i Stockholm.
Jag har väldigt lågt AMH-värde (dålig äggreserv) så vi får se om jag får fram några ägg med behandling.
Även om vi har varit på möten, fått med oss papper hem osv så känner jag mig som ett stort frågetecken på allt. Jag gör bara som dom säger så blir det säkert bra. Haha.
Har kanske tipsat förut men tipsar igen om att lyssna på ivf podden! Så bra! De har en lång version om hur ivf går till, hur man mår, ett kortare enkelt avsnitt om ivf å sen pratar de med ett embryolog om vad som händer på labbet! :) det är jätte intressant och jag har lärt mig mycket!
Då är vi typ samtidigt, kul. Ja Molvärk har jag med och svullen, skengravid haha.
Jag fick äggplock på fredag. Börjar bli nervös, men läkaren verkade super.
Hur gick äggplocket? Tänker på dig!
Jag har tagit vaginaltabletterna och jag mådde inte alls dåligt av dom. Mensvärksliknande har jag känt av då och då men inte alls farligt, och det kan lika gärna bero på annat... däremot fick jag bruna flytningar men det försvann när jag trappade ner från 3 tabletter om dagen till 2.