• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos

Hej!
    Det är jag som är TS, min användare blev lite knas så jag var tvungen att göra en ny och så har jag inte varit så aktiv på ett tag.
    Vad roligt att så många har tillkommit i tråden! Jag har haft några sidor att läsa ikapp, kan jag säga :)
    För min del har sommaren varit en lång väntan (som tiden innan också i och för sig) men nu närmar det sig - min mens borde komma om någon vecka eller två och då ska jag börja med sprutorna (kör korta protokollet). Det känns nästan surrealistiskt när man har väntat så länge, att det äntligen (snart) kör igång..

Milli07: Är det ett vanligt problem? Ingen har pratat om dna-brott med oss :/ och när fick ni läsa i journalen? Vi har inte fått något sådant, bara info att allt är normalt (förutom den lilla detaljen att jag inte blir gravid..)

Jag ska försöka vara mer aktiv här med min nya användare och jag önskar er som är igång/på g stort lycka till! Hoppas på många plus här framöver :)

• kattnos

Ellencassandra: Ska förresten också ta och lyssna på ivf-podden, bra tips! För visst känner man sig alldeles snurrig..jag hämtade ut mina sprutor förra veckan och blev genast osäker på vilken ordning, doser osv.. men det löser väl sig när man får prata med kliniken inför starten :)

• ivfbebis

Tiden går långsamt! Men helt plötsligt har jag sprayat nässpray i 4 veckor nu och då känns det ändå som att tiden gått ganska fort. Har mått mycket bättre än jag trodde efter att ha läst alla biverkningar man kan få av Synarel. Ska in och lämna blodprov imorgon och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att börja med sprutor. Och jag är livrädd för sprutorna! Haha! Nervös som sjutton.... i värsta fall får jag fortsätta med nässprayen men det borde va okej hoppas jag.

• Ellencassandra

Nu är jag förundrad. Fick ju positivt äl test förra onsdagen. Nu har jag haft trådiga flytningar å tog ett äl test för å se och det var solklart positivt. Kanske inte ägget släppte förra veckan å vill försöka igen? Aldrig varit med om det förut xD

• 1Elle2
    Ellencassandra skrev 2017-08-08 18:51:00 följande:

Nu är jag förundrad. Fick ju positivt äl test förra onsdagen. Nu har jag haft trådiga flytningar å tog ett äl test för å se och det var solklart positivt. Kanske inte ägget släppte förra veckan å vill försöka igen? Aldrig varit med om det förut xD

Men har testet väl varit positivt så är det ju det typ fram till mens, så ingen idé att testa igen i samma cykel.
  • 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-08-08 18:21:23 följande:

Tiden går långsamt! Men helt plötsligt har jag sprayat nässpray i 4 veckor nu och då känns det ändå som att tiden gått ganska fort. Har mått mycket bättre än jag trodde efter att ha läst alla biverkningar man kan få av Synarel. Ska in och lämna blodprov imorgon och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att börja med sprutor. Och jag är livrädd för sprutorna! Haha! Nervös som sjutton.... i värsta fall får jag fortsätta med nässprayen men det borde va okej hoppas jag.

Det kommer gå bra med sprutorna! Är du rädd för själva nålen och grejen eller biverkningarna?

Jag har fått överstimuleringssyndrom (hej smärta!) och är inlagd, osäkert om dom kan föra tillbaka blastocysten då :( så himla trist.
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-08-08 21:38:39 följande:
    Det kommer gå bra med sprutorna! Är du rädd för själva nålen och grejen eller biverkningarna?

Jag har fått överstimuleringssyndrom (hej smärta!) och är inlagd, osäkert om dom kan föra tillbaka blastocysten då :( så himla trist.
    Oj, vad jobbigt för dig! Hoppas allt går bra åndå. Så överstimuleringssyndrom kan man få även efter äggplocket? Eller är det då man får det normalt sett?

Vi går ju på Fertilitetscentrum på Sahlgrenska och de har tydligen en studie nu som man kan vara med i. De vill se typ om det är bättre att sätta tillbaka ägget en cykel efter äggplocket, alltså när man inte är stimulerad av hormoner för det görs ju redan idag i vissa fall (som vid överstimulering om jag fattade rätt). Så det behöver ju inte vara dåligt bara för att de inte kan sätta tillbaka ägget nu menar jag.
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-08 18:21:23 följande:

Jag ska börja med mina sprutor imorgon. Var ordentligt nojjig idag när jag fick demonstrerat hur jag skulle sticka. Som tur var fick jag provsticka på kliniken idag, vilket gjorde mig väldigt lugn inför starten imorgon!

Hoppas att det går bra med blodprovet!
  • ijo
    FruPäron skrev 2017-08-08 15:05:47 följande:

Nu har jag varit på min klinik och min behandling börjar imorgon!!!! Ska på ul nästa måndag för att se hur jag svarar på preparaten. Någon annan som ska ta Bemfola?

Spännande! Jag har använt bemfola :)
  • ijo
    Ellencassandra skrev 2017-08-08 18:51:00 följande:

Ägglossningstest brukar inte visa positivt så länge. Men det kanske finns undantag när dom gör det? Har däremot hört att ägglossningstest kan visa positivt vid graviditet ;) Känns ju kanske långsökt som du skrev ovan men solskenshistorier förekommer ju ;)
Svar på tråden IVF start sommar 2017