• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Lykkeliv
    Isabellaknisting skrev 2017-07-25 07:00:30 följande:

Jag väntar mitt och sambons första barn 5/3 2018 och vi är så lyckliga och förväntansfulla! Jag mår väldigt bra än så länge :D jag är i v.8+2 nu. Jag är 21 år. Finns det någon möjlighet att få vara med i någon fb grupp?

Kram till er!

Grattis!

Skicka PM till mig så lägger jag till dig
  • Starlights

Gick precis in i vecka 7 (6+0) och känner mig sååå trött.. jag och sambon har semesterplaner som innebär ganska mycket motion och långa turer. Funderar bara på hur jag ska orka allt. Känns inget kul att behöva ställa in, men å andra sidan måste man väl lyssna på kroppen också..

• Johlit

Mitt illamående drog igång igår, är nu i v7 (6+5). Jag har laddat upp med lergigan comp, som än så länge hjälper bra. Jag har i mina tidigare graviditeter haft hyperemesis. Då kräktes jag konstant, kunde inte behålla nåt som jag åt eller drack. Lergigan hjälpte då inte alls, och inte heller primperan som jag också fick. Däremot när jag tog de ihop så gick det lite bättre. Så mitt tips till er som mår hysteriskt dåligt är att stå på er, för det finns hjälp att få. Kram till er alla!

• hggeli
    Starlights skrev 2017-07-25 09:34:58 följande:

Gick precis in i vecka 7 (6+0) och känner mig sååå trött.. jag och sambon har semesterplaner som innebär ganska mycket motion och långa turer. Funderar bara på hur jag ska orka allt. Känns inget kul att behöva ställa in, men å andra sidan måste man väl lyssna på kroppen också..

Samma för oss. Vi är på 2.5 veckors semester med mkt umgås med släkt promenader och annat. Samtidigt är jag så trött och illamående så jag försöker lyssna på kroppen samtidigt som jag såklart tar i lite mer än vad jag gjort hemma. Men tror också det är viktigt vila om vi behöver. Jag orkar då inte riktigt med samma fart som vanligt kram :) är i vecka 5+5
  • hggeli
    Hoppsan2016 skrev 2017-07-24 22:47:32 följande:

Hej. Får man joina er här? Plussade igår, och eftersom jag kan inte minnas när jag hade riktig mens (mensliknande blödning förra mens) vet jag inte exakt när jag har bf. Men vad jag och mannen räknade ut borde jag va i v 7+4 idag med bf 8 mars

Självklart välkommen :) och stort grattis
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-24 20:17:46 följande:

Förstår inte hur ni andra klarar det, jag är helt nedbruten efter 4 dagar med att försöka pussla ihop att sitta upp, försöka äta något, vilja att tiden ska gå fastän det inte blir bättre med tiden. Yrar bara och vet inte vad som är start och slut. 

Är.det så.illa tycker jag du ska söka läkarvård ! Faktiskt. Du kanske behöver dropp? Får du i dig nått?
  • hggeli
    Johlit skrev 2017-07-25 10:57:43 följande:

Mitt illamående drog igång igår, är nu i v7 (6+5). Jag har laddat upp med lergigan comp, som än så länge hjälper bra. Jag har i mina tidigare graviditeter haft hyperemesis. Då kräktes jag konstant, kunde inte behålla nåt som jag åt eller drack. Lergigan hjälpte då inte alls, och inte heller primperan som jag också fick. Däremot när jag tog de ihop så gick det lite bättre. Så mitt tips till er som mår hysteriskt dåligt är att stå på er, för det finns hjälp att få. Kram till er alla!

Jepp helt enig. Jag fick lergigan och det hjälpte mig. Hade faktiskt inga problem alls få det. Kanske beror på vem man går till. De erbjöd mig det direkt då jag sa att jag mår så illa! Jag har just ringt och vill ha det denna graviditet också då jag känner mig rätt illamående av och till.
  • Starlights
    hggeli skrev 2017-07-25 11:49:46 följande:

Samma för oss. Vi är på 2.5 veckors semester med mkt umgås med släkt promenader och annat. Samtidigt är jag så trött och illamående så jag försöker lyssna på kroppen samtidigt som jag såklart tar i lite mer än vad jag gjort hemma. Men tror också det är viktigt vila om vi behöver. Jag orkar då inte riktigt med samma fart som vanligt kram :) är i vecka 5+5

Ja, är lite knepigt när man är med släkt och vänner men inte vill berätta om graviditeten än. De har planerat en vandring på 2 mil i fjällen i morgon, men jag funderar på att avstå. Kändes lite väl ambitiöst när man redan är trött och kroppen jobbar mer än vanligt liksom.
  • Soffiieee

Igår fick jag åka in och göra ett vul pga blödningar.. är det någon mer som har haft blödningar i sin gravitetet utan att dom hittar någon orsak? Är i V 8 nu.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?