• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Bajkal
    Pewc skrev 2017-09-10 09:38:49 följande:

Det syns faktiskt lite här också :) håller tummarna för att det är positivt! Vågar mig på ett litet grattis :) när har du bim?

:D

Det är det som är problemet. BIM var 4/9 o hade en liten blödning. Direkt EFTER BIM fick jag molvärk och hårda bröst vilket ökat senaste dagarna.

Hoppet finns eftersom jag vart gravid en gång för länge sen och då konstaterad gyn att jag blivit gravid strax innan mens. (Extra ÄL)

Så kan vara så denna gång med.

Men jag får bara hålla ut nu ett par dagar. :) Hormonerna kan ju vara upp o ner o därför har jag "symtom"
  • marsen

Alltså hjälp!

Gjorde ett till gravtest idag. BIM -5. Fick med detta gravtest när jag köpte LH-stickorna.

Jag ser klart och tydligt ett streck, inte jättestarkt, men det är där. Nu tänker jag: Kanske inte ska lita på det för kvaliten är kanske inte det bästa om det är medskickat gratis?

Kan inte lägga upp bild via telefonen heller.

• FruganD

Då var ÄL över för denna gång.

Nu bara låååång väntan till BIM, 23/9...

• hilem

BIM+4 och fortfarande ingen mens. Negativa tester på BIM och BIM+2.

Pratade med min syster och hon plusade först runt BIM+7 med båda sina barn. Så kan ju vara så att vi båda är låghormonare. Ska försöka låta bli att testa förens på onsdag om mensen inte dyker upp.

• Njcm
    marsen skrev 2017-09-10 11:30:18 följande:

Fick fixa in bilderna i datorn, ser ni ??

Åh jag ser ! Men vänta några dagar och ta ett nytt på tisdag typ :) ser lite grått ut strecket men ändå lovande ?
  • marsen
    Njcm skrev 2017-09-10 11:48:32 följande:
    Åh jag ser ! Men vänta några dagar och ta ett nytt på tisdag typ :) ser lite grått ut strecket men ändå lovande ?
    Och det syns mycket bättre IRL och på bilderna i telefonen! Jag törs inte riktigt tro eller lita på det. Väntar två dagar och gör ett nytt :D

Här är ljusstyrkan lite svagare i bilden

• Tisen
    Queva skrev 2017-09-09 17:29:08 följande:

Grattis!

Tack så mycket! :)
  • Tisen
    Isathe skrev 2017-09-09 19:51:43 följande:

Men grattis!!! Vad roligt, visst hade du BIM i måndags? Å mensen har uteblivit misstänker jag eftersom du tog ett test idag?! Va du säker på äl och BIM?

Jag tog ett PE i morse som var tokblankt, positivt på äl 28/8 med trolig ägglossning 29/8. BIM för mig borde vara på tisdag. Så idag har jag nästan brutit ihop, så din historia gör mig lite gladare men vågar såklart inte hoppas för mkt

Tack så mycket! :)

Jag var väl egentligen inte helt säker på ÄL. Har haft spiral i många år och inte haft mens men använde mig av en app som beräknade ut ÄL och cykellängd, vi myste på flera dagar innan det för att gardera oss.. två dagar efter appens beräknade ÄL kände jag smärta i ena sidan så tror att den faktiska ÄL var då, vi myste på även då och flera dagar efter också haha.

Ja, jag hade BIM i måndags men iom att jag testade negativt bara två dagar före har jag gått och väntat på den där mensen varje dag. Jag bestämde mig för att om mensen inte kommer så ska jag testa först som igår (lördag) för att inte testa sönder mig. Torsdag och fredag var riktigt jobbiga men jag höll ut! Och igår vaknade jag så tidigt och var så nervös! Vågade inte titta på stickan förrän efter flera minuter! Haha

Så det finns absolut hopp! Försök vänta med att testa några dagar även om det är svårt! Jag håller tummarna!!!
  • Imra

En till med bim i september!
    Bim -4 idag och kunde tycka mig se ett svagt streck på Stickan i morse. Men vågar inte hoppas och tro.

Svar på tråden Vi med BIM September 2017